عرضه کراس‌اور اکسید با برندی جدید

احتمال ورود چری به بازار خودروی آمریکا

23 بهمن 1398 11:40

به تازگی هولدینگ خودروسازی HAAH برند جدیدی به نام Vantas را معرفی کرده که با هدف تولید و فروش یک کراس‌اور جدید و لوکس در بازار آمریکای شمالی بنیان گذاشته شده است.

مدل موردنظر برند Vantas برای صادرات به بازار آمریکا نمونه‌ای تغییر نشان داده شده از چری اکسید TX یا TXL خواهد بود.از آنجایی‌که تولید یک مدل کاملاً جدید نیازمند فرآیندی زمانبر و البته صرف هزینه‌های فراوان است، این شرکت تصمیم گرفته در گام اول و طی یک کار مشترک با شرکت چری، از سری محصول جدید این شرکت یعنی Exeed استفاده نماید.

فعلاً جزئیاتی از اقدامات این شرکت منتشر نشده و تنها به ذکر این نکته اکتفا شده که روند دریافت استانداردهای موردنیاز برای ورود به بازار آمریکا در جریان است.

با توجه به تصاویر انتشار یافته، به راحتی می‌توان دریافت که مدل موردنظر برند Vantas برای صادرات به بازار آمریکا نمونه‌ای تغییر نشان داده شده از چری اکسید TX یا TXL خواهد بود.

اکسید TX به پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ مجهز شده که 194 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این پیشرانه از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک به سیستم چهار چرخ محرک فعال ارسال می‌شود.

چری اکسید در آمریکا

چراغ‌های LED جلو، سقف شیشه‌ای پانورامیک، نمایشگر 10.25 اینچی دیجیتال پشت آمپر، سیستم اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از فناوری تشخیص صدا و مسیریاب که با نمایشگر 10.25 اینچی همراه شده، استارت دکمه‌ای و پوشش چرم ناپا را می‌توان از مهمترین تجهیزات اکسید TX دانست.

در بخش تجهیزات ایمنی هم TX به مواردی همچون کروزکنترل تطبیق‌پذیر، هشدار خروج از خط، دستیار حفظ حرکت در خط، هشدار ترافیک پشت سر، پایش نقاط کور، هشدار پیشگیری از برخورد در جلو به همراه ترمز خودکار اضطراری مجهز شده است.

آقای Duke Hale به عنوان مدیرعامل و رئیس هولدینگ HAAH در طی یک اظهارنظر رسمی اعلام کرده که برند Vantas تعدادی فناوری جدید در زمینه ایمنی و همچنین کمک به راننده را معرفی خواهد کرد که در آینده شامل فناوری خودران و انرژی‌های جدید نیز خواهد شد.

وی اضافه کرده که خودروهای Vantas به واسطه ایمنی، کیفیت و قابل اطمینان بالای خود به یکی از گزینه‌های مهم خریداران خودروهای پرمیوم در ایالات متحده و کانادا بدل خواهند شد.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی شاهد ورود اولین نمونه از خودروهای Vantas به آمریکا خواهیم بود. درعین حال HAAH پیش از این وعده داده بود که محصولات برند زوتی را به آمریکا بیاورد، امری که اکنون به سال 2021 موکول شده است.

در صورت محقق شدن حضور این برند چینی در بازار آمریکا باید دید خودروهای چری در بازار کشورمان چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران