با شعاع حرکتی 960 کیلومتر

معرفی پیکاپ برقی نیکولا

23 بهمن 1398 14:57

شرکت نیکولا بالاخره نسخه کانسپت از پیکاپ برقی خود یعنی بجر (Badger) را معرفی کرد، خودرویی که می‌تواند تا شعاع 480 کیلومتر در حالت تمام برقی و تا 960 کیلومتر با استفاده از برق و هیدروژن طی طریق نماید. بنابر ادعای شرکت سازنده شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این وانت برقی برابر با 2.9 ثانیه خواهد بود.

پذیرش سفارش برای این خودرو در سال 2020 و البته پس از معرفی آن در ماه سپتامبر انجام می‌پذیرد.شرکت نیکولا که شهرت خود را برای ساخت خودروهای بدون آلاینده همچون Tre به دست آورده، اکنون با مدل بجر قدم در وادی پرطرفدار پیکاپ‌ها گذاشته است. همانطور که قبلاً اشاره شد، به نظر می‌رسد که شرکت سازنده قصد دارد این پیکاپ را در دو نسخه تمام برقی و دوگانه‌سوز هیدروژن و برق عرضه نماید.

قدرت پیشرانه بجر در بازه 455 تا 906 اسب‌بخار قرار گرفته درحالی‌که حداکثر گشتاور آن 1328 نیوتن‌متر خواهد بود. باتری آن نیز از جنس لیتیوم-یون و به ظرفیت 160 کیلووات ساعت خواهد بود که از طریق جریان شارژ 15 کیلووات انرژی موردنیاز خود را به دست می‌آورد.

طول، عرض و ارتفاع پیکاپ نیکولا بجر به ترتیب برابر با 5.9، 2.16 و 1.85 متر اعلام شده است.

یکی از نکات جالب فنی این خودروی پنج نفره قابلیت یدک‌کشی بیش از 3.6 تنی آن خواهد بود.

پیکاپ برقی نیکولا بجر

استفاده یک نسخه این خودرو از هیدروژن را به دلیل قیمت نسبتا بالای این سوخت نمی‌توان خبر چندان خوشایندی دانست هرچند که این مدل از بجر نیز می‌تواند تا 480 کیلومتر را با اتکا بر باتری خود طی نماید. لازم به ذکر است که نیکولا در اندیشه ساخت 700 ایستگاه سوختگیری هیدروژن در آمریکای شمالی است تا زیرساخت‌های لازم برای محصول خود را فراهم نماید. شرکت سازنده ادعا کرده که بجر به گونه‌ای ساخته خواهد شد که توانایی استفاده به مدت 12 ساعت در محیط‌هایی همچون کارگاه‌های بزرگ ساختمانی را نیز داشته باشد.

آقای Trevor Milton که سمت مدیرعامل شرکت نیکولا را برعهده دارد، حرکت به سوی ساخت خودروهای پیکاپ از سوی این شرکت را اقدامی منطقی دانسته است. به گفته وی با توجه به دانش فنی موجود در این شرکت و همچنین تقاضای بازار، عرضه خودرویی بدون آلایندگی با قابلیت مصارف کاری، روزمره و پیمایش آفرود می‌تواند بسیار مهم باشد.

پیکاپ برقی نیکولا بجر

پیکاپ بجر در هنگام ورود به بازار با خودروهایی همچون تسلا سایبرتراک، ریویان R1T، وانت برقی هامر، فورد F-150 برقی و سایر محصولات مشابه در این رده به رقابت خواهد پرداخت.

پذیرش سفارش برای این خودرو در سال 2020 و البته پس از معرفی آن در ماه سپتامبر انجام می‌پذیرد.

هنوز درباره قیمت این مدل اظهارنظر دقیقی از سوی سازنده صورت نگرفته است.

دیدگاه کاربران