باواریایی‌ها دیر به مهمانی رسیدند

ب‌ام‌و iX5 در راه است

25 بهمن 1398 18:27

در ادامه توسعه محصولات برقی خانواده iNext ب‌ام‌و، شرکت در تلاش است تا عضو جدید یعنی iX5 را وارد بازار کند.

این خودرو که برای عرضه در سال 2021 آماده شده با یک بار شارژ می‌تواند حدود 600 کیلومتر پیمایش داشته باشد.در حال حاضر تست‌های میدانی نسخه برقی شاسی‌بلند ب‌ام‌و X5 زیر پوشش سنگین استتاری در حال انجام است. این خودرو که برای عرضه در سال 2021 آماده شده به طور حتم با نام نهایی iX5 به فروش خواهد رسید. مدلی که تا این لحظه پرچم‌دار فناوری‌های مدرن باواریایی‌ها خواهد بود.

درباره این خودرو گفته می‌شود که ب‌ام‌و آن را با فناوری خودران سطح 3 تولید خواهد کرد. بی‌تردید کابین این خودرو یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آن می‌شود. داخل اتاق یک نمایشگر خمیده بزرگ دیده می‌شود. هم‌چنین برای اولین‌بار می‌توان فرمان جدید چند وجهی را روی یکی از محصولات ب‌ام‌و مشاهده کرد.

اگرچه این خودرو زیر پوشش استتاری قرار دارد ولی کارشناسان با این حال هم توانسته‌اند برخی از جزئیات آن را کشف کنند. آنچه مسلم است زبان بصری این خودرو به کلی با تولیدات بنزینی و دیزلی شرکت متفاوت است. یک جفت چراغ باریک در جلو به همراه جلوپنجره‌ای که دیگر نیاز نیست برای خنک‌کاری رادیاتور بزرگ باشد، نقطه عقب طراحی iX5 است.

تصاویر جاسوسی ب ام و iX5

از آنجایی که این خودرو متعلق به نسل جدید خودروهای مدرن ب‌ام‌و است، تعداد سنسورها و دوربین‌های کنترلی به مراتب بیشتر از مدل‌های قبلی است. ریزه کاری‌هایی که نه فقط برای افزایش ایمنی خودرو بلکه برای استانداردهای مربوط به سیستم خودران تعبیه خواهند شد.

گفته می‌شود این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند حدود 600 کیلومتر پیمایش داشته باشد. شتاب صفر تا صد 4 ثانیه‌ای آن نیز یکی از جذابیت‌های فنی ب‌ام‌و iX5 برای خریداران جوان است.

دیدگاه کاربران