پلتفرمی مشترک با نسخه چینی

معرفی پیکاپ پژو لندترک

2 اسفند 1398 18:33

شرکت پژو را نمی‌توان یکی از بازیگران مهم عرصه پیکاپ‌ها به شمار آورد ولی هرچه باشد، این خودروساز فرانسوی در طول سال‌های متمادی اقدام به معرفی چند مدل پیکاپ نموده است. در سال‌های دور نسخه پیکاپ از سدان‌های 404 و 504 به بازار آمد و پس از آن نیز نسخه وانت از پژو 207 با نام «هوگار» در برخی از بازارها به فروش رسید. سه سال پیش هم مدلی با نام «پیکاپ» در منطقه آفریقا از سوی پژو معرفی شد.

این خودرو در طی همکاری مشترک میان پژو و خودروساز چینی به نام چانگان توسعه پیدا کرده است.به هرحال اکنون پژو تصمیم گرفته با معرفی یک پیکاپ بزرگتر نسبت به سایر مدل‌های معرفی شده با نام لندترک (Landtrek)، نام خود را در بازار خودروهای پیکاپ در آمریکای لاتین و آفریقا دوباره مطرح نماید.

این خودرو در طی همکاری مشترک میان پژو و خودروساز چینی به نام چانگان توسعه پیدا کرده و براساس همان پلتفرمی تولید شده که سال گذشته مدلی با نام چانگان Kaicheng F70 بر روی آن ساخته و معرفی شد.

این پیکاپ در سه فرم اتاق تک کابین، دوکابین و شاسی اتاق‌دار معرفی شده و البته پژو وعده داده که برای تمام نسخه‌های این خودرو طیف گسترده‌ای از تجهیزات جانبی را عرضه نماید. عرض تمام نسخه‌ها یکسان و برابر با 1.92 متر است درحالی‌که طول نسخه‌های تک و دوکابین به ترتیب برابر با 5.33 و 5.39 متر خواهد بود.

پیکاپ  پژو لندترک

ظرفیت حمل بار و کشندگی پژو لندترک به ترتیب برابر با 1.2 و 3 تن بوده و ارتفاع آن از سطح زمین در برخی نسخه‌ها به 235 میلی‌متر می‌رسد.

نکته جالب در مورد این خودرو این است که امکان سفارش مدل تک‌کابین بدون سپر عقب وجود دارد تا بتوان در محفظه بار را تا 180 درجه باز کرد.

براساس اعلام شرکت پژو، این پیکاپ جدید در حدود 2 میلیون کیلومتر در مسیرهای مختلف پیموده شده تا برای استفاده در شرایط مختلف آماده باشد.

پژو لندترک به پیشرانه 2.4 لیتری بنزین‌سوز مجهز شده که 210 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند. لازم به ذکر است نمونه شش سرعته دستی ساخت Getrag و جعبه‌دنده اتوماتیک نیز از شرکت Punch تامین شده که سه حالت رانندگی اسپرت، اکو (اقتصادی) و سکوئنشال را برای راننده فراهم می‌کند.

امکان سفارش این پیکاپ با پیشرانه 1.9 لیتری دیزل نیز وجود دارد که 150 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور را به همراه جعبه‌دنده شش سرعته دستی در اختیار راننده قرار می‌دهد.

تمام مدل‌های این خودرو را می‌توان در نسخه‌های تک یا دو دیفرانسیل سفارش داد که بسته به مدل، بین 1950 تا 2060 کیلوگرم وزن دارند.

هرچند در خودروهای پیکاپ قابلیت‌های کاربردی بیشتر مهم است تا شتاب و سرعت اما باید به این نکته هم اشاره کنیم پیکاپ ساخت پژو در سریع‌ترین حالت شتابی برابر با 11.2 ثانیه دارد که مربوط به نسخه دو دیفرانسیل بنزین‌سوز است. حداکثر سرعت این مدل به177 کیلومتر برساعت می‌رسد.

هرچند در فضای کابین پژو لندترک از قطعات سایر محصولات پژو همچون غربیلک فرمان 3008 یا نمایشگر لمسی 10 اینچی مربوط به مدل 508 استفاده شده اما باید اعتراف کنیم که فضای داخلی این خودرو نسبت به بسیاری از رقبا برتری دارد. می‌توان صندلی‌های جلو را به صورت دو صندلی مجزا و یا یک نیمکت سه نفره سفارش داد.

پیکاپ  پژو لندترک

تجهیزات رفاهی زیادی برای این خودرو قابل سفارش است که از میان آن‌ها می‌توان به چراغ‌های LED جلو و عقب، تهویه مطبوع دومنطقه‌ای، چهار دوربین دید محیط اطراف، شش کیسه هوا، ESP، کنترل حرکت در سراشیبی و هشدار خروج از خط اشاره کرد.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که پژو تصمیمی برای فروش پیکاپ لندترک در بازار اروپا ندارد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران