در دو مدل برقی و بنزینی

معرفی نسخه مسابقه‌ای کوپرا لئون

4 اسفند 1398 13:01

به فاصله کوتاهی از معرفی نسخه خیابانی لئون از سوی کوپرا، اکنون مدل مسابقه‌ای این خودرو نیز در دو نسخه رونمایی شده است.

نسخه مسابقه‌ای کوپرا لئون در دو مدل برقی و بنزینی عرضه خواهد شد که قدرت آن ها به ترتیب 671 و 335 اسب‌بخار است.اولی کوپرا لئون Competicion نام داشته و 335 اسب‌بخار قدرت را از پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری توربو دریافت می‌کند. اما نسخه تمام برقی این مدل e-Racer نام داشته و 671 اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد.

این مدل که اکنون به عنوان اولین خودروی مسابقه‌ای کاملاً برقی در رده تورینگ شناخته می‌شود، به چهار موتور برقی مجهز شده که به باتری 65 کیلووات ساعتی متصل شده‌اند. دمای این مجموعه باتری به کمک آب کاهش می‌یابد. با توجه به حداکثر گشتاور 960 نیوتن‌متری حاصل از پیشرانه این خودرو، شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت آن تنها 3.2 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 270 کیلومتر برساعت خواهد بود.

نسخه مسابقه‌ای کوپرا لئون

کوپرا قصد دارد e-Racer را از سال 2021 به مسابقات قهرمانی Pure ETCR وارد نماید، خودرویی که به کیت بدنه‌ای اختصاصی مجهز شده که مشخصه‌های آیرودینامیک آن را بهبود داده و در نتیجه موجب افزایش پایداری آن شده است. با توجه به برقی بودن این خودرو، وجود جلوپنجره در آن غیرضروری تشخیص داده شده است.

اما کوپرا لئون Competicion TCR racer را می‌توان به نسخه استاندارد این خودرو شبیه‌تر دانست. هرچند قدرت پیشرانه آن تقریباً نصف پیشرانه مدل e-Racer است، اما خروجی 335 اسب‌بخار قدرت و 410 نیوتن‌متر گشتاور از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر چیزی نیست که بتوان به آسانی نادیده گرفت.

نیروی مذکور از طریق جعبه‌دنده شش سرعته سکوئنشال به چرخ‌ها منتقل می‌شود و لئون Competicion را قادر می‌سازد ظرف 4.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد و تا 260 کیلومتر برساعت به حرکت خود ادامه دهد.

نسخه مسابقه‌ای کوپرا لئون

همان‌طور که انتظار می‌رود شاسی این خودروی مسابقه‌ای مورد تقویت قرار گرفته و تعلیق آن نیز در کنار بهره‌گیری از سیستم مک‌فرسون در جلو و چند اتصاله در عقب، به قابلیت تغییر ارتفاع نیز مجهز شده است.

کیت بدنه لئون Competicion تا حدی مشابه مدل e-Racer بوده اما در بخش‌هایی چون جلوپنجره، سپرها و باله عقب متفاوت است.

کوپرا پذیرش سفارش برای لئون Competicion را از اواخر سال 2019 شروع کرده اما تحویل خودروها از آوریل 2020 در محل دفتر مرکزی کوپرا آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران