پیشرانه ب‌ام‌و برای شاسی بلند لوکس انگلیسی

شکار تصاویر مخفیانه از نسل جدید رنجرور

6 اسفند 1398 14:16

مدل فعلی رنجرور که چهارمین نسل این خودرو به شمار میآید، از اواخر سال 2012 تاکنون در بازار حضور داشته و یکی از مهمترین گزینه‌های حاضر در سگمنت شاسی‌بلندهای لوکس است. اکنون به نظر می‌رسد شرکت لندرور قصد دارد نسل جدید محصول پرچمدار خود را به جنگ رقبا بفرستد.

نسل جدید محصولات شرکت جگوار لندرور، طی توافق انجام شده با ب‌ام‌و از پیشرانه‌های درون‌سوز و برقی این شرکت آلمانی استفاده خواهند کرد.به تازگی یک نمونه آزمایشی از این خودروی تازه‌نفس در حالی با پوشش‌های استتاری در مناطق سردسیر شمال اروپا مشاهده شده که در حال پشت سر گذاشتن تست و بررسی‌های پیش از تولید بوده است.

هرچند پوشش استتاری به خوبی از پس مخفی کردن جزئیات طراحی بدنه این خودرو برآمده اما فرم کلی جعبه‌ای شکل رنجرور که به امضایی در طراحی محصولات این شرکت بدل شده، به خوبی قابل تشخیص است. مهمترین نکته‌ای که در ظاهر رنجرور تحت آزمایش قابل تشخیص بوده، فاصله زیاد میان چرخ‌ها و همچنین طول بلندتر درهای عقب است.

از آنجایی که خودروی موردنظر به چراغهای جلو و عقب کامل مجهز شده، به نظر می‌رسد با نمونه‌ای تکمیل شده روبرو باشیم. هرچند که طراحی این بخش‌ها نیز تا حد زیادی نامعلوم بوده اما احساسی که از مشاهده تصویر جاسوسی دریافت می‌شود این است که با تغییر اساسی در طرح این خودرو روبرو نخواهیم شد.

همچون محصولات قبلی رنجرور که پیش از این دیده‌ایم، برف پاک‌کن‌های عقب این مدل نیز در هنگام عدم استفاده در زیر اسپویلر عقب پنهان می‌شوند تا خودرو ظاهر زیباتری داشته باشد.

اعتقاد بر این است که ابعاد مدل جدید با نسل فعلی چندان تفاوتی نخواهد داشت. با مشاهده تصاویر نمونه تحت آزمایش نیز می‌توان مطمئن بود که سرنشینان ردیف عقب این خودرو از فضایی بزرگ بهره‌مند خواهند شد.

گذشته از موارد ظاهری، نسل جدید رنجرور در زیرساخت ها بسیار متفاوت از مدل فعلی خواهد بود چراکه براساس پلتفرم جدید MLA ساخته شده و به لطف استفاده وسیع از آلومینیوم نسبت به نسل حاضر وزن بسیار کمتری خواهد داشت. بد نیست بدانید در طول دهه پیش رو از این پلتفرم جدید که امکان آرایش فنی هیبرید و یا کاملاً الکتریکی را نیز فراهم می‌کند، در ساخت طیف وسیعی از محصولات جگوار لندرور استفاده خواهد شد.

در طی سال‌های آینده مطمئناً نسخه کاملاً برقی رنجرور نیز معرفی خواهد شد اما پیش از ورود آن، می‌توان انتطار داشت که شاهد ورود مدل هیبرید از رنجرور به بازار باشیم. قوای محرکه این مدل PHEV از نیروی موتور برقی نصب شده روی محور عقب و پیشرانه چهار سیلندر درون‌سوز تامین خواهد شد که احتمالاً شعاع حرکتی برابر با 50 کیلومتر را برای این خودرو فراهم می‌کند.

از آنجا که نسل جدید رنجرور باید به جنگ بنتلی بنتایگا برود، نباید از نصب پیشرانه هشت سیلندر 4.4 لیتری توئین توربو ساخت ب‌ام‌و در سینه این خودرو متعجب شویم، پیشرانه‌ای که احتمالاً با نمونه 5 لیتری فعلی جایگزین خواهد شد.

براساس گزارشی که توسط Wards Auto منتشر شده، محصولات شرکت جگوار لندرور که از سال‌ها پیش تحت مالکیت گروه تاتا موتورز قرار دارد، طی توافق انجام شده با ب‌ام‌و از پیشرانه‌های درون‌سوز و برقی این شرکت آلمانی استفاده خواهند کرد.

دیدگاه کاربران