قیمت پایه 6000 یورو

امی، راه حل پاک سیتروئن برای شهرها

12 اسفند 1398 10:35

سال میلادی گذشته، در نمایشگاه خودروی ژنو شاهد رونمایی کانسپتی به نام «اِمی وان» (Ami One) توسط سیتروئن بودیم. حال پس از دوازده ماه، این خودروساز فرانسوی نسخه تولیدی همین کانسپت یعنی مدل برقی «اِمی» (Ami) را رونمایی کرده است.

اگر تمایل دارید سیتروئن امی را خریداری کنید، باید بدانید که قیمت پایه آن در فرانسه 6,000 یورو – معادل با 6,585 دلار – است.سیتروئن امی فقط 2.41 متر طول، 1.39 متر عرض و 1.52 متر ارتفاع دارد. با این حساب، طول و عرض امی با اختلاف قابل ملاحظه­‌ای از «اِسمارت» (Smart) مدل EQ Fortwo کمتر است. امی فقط 485 کیلوگرم وزن دارد که این رقم شامل وزن باتری 5.5 کیلووات ساعتی آن هم می­‌شود.

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می­‌کنید، طرح کلی نمای جلو و عقب بسیار شبیه به هم بوده و در هر دو قسمت، شاهد دو ردیفِ بالایی و پایینی از چراغ‌­های دایره شکل هستیم. نکته جالب این است که درهای سیتروئن امی در دو جهت مخالف باز می­‌شوند. در واقع، می‌­توان گفت در نگاه اول، تشخیص نمای جلو و عقب این خودرو کمی مشکل است.

سیتروئن امی

با توجه به کلاس این خودروی کوچک، می­‌توانید به طور متوسط از شانزده سالگی، بدون داشتن گواهی­نامه رانندگی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا با آن رانندگی کنید (در فرانسه می‌­توانید از چهارده سالگی با سیتروئن امی رانندگی کنید). با توجه به ابعاد کوچک و پیشرانه تمام برقی، امی برای استفاده در مسیرهای کوتاه در شهر بسیار کاربردی بوده و می­‌تواند جایگزینی مناسب برای اسکوتر، دوچرخه و حتی وسایل حمل و نقل عمومی باشد.

موتور برقی سیتروئن امی می­‌تواند حداکثر قدرتی معادل با 8 اسب‌بخار تولید کند و حداکثر سرعت این خودرو، به 45 کیلومتر برساعت محدود شده است. باتری امی با 5.5 کیلووات ساعت ظرفیت، امکان پیمایش حداکثر 70 کیلومتر را با هر بار شارژ فراهم کرده است. این باتری، برای شارژ شدن به سه ساعت زمان نیاز دارد.

;hfdk سیتروئن امی

برای استفاده از امی، سیتروئن روش‌­های مختلفی را برای مشتریان در نظر گرفته که عبارتند از:

  • خرید خودرو
  • اجاره بلند مدت
  • اجاره کوتاه مدت از طریق سرویس «به اشتراک­‌گذاری خودرو» (Car Sharing)

اگر تمایل دارید سیتروئن امی را خریداری کنید، باید بدانید که قیمت پایه آن در فرانسه 6,000 یورو معادل با 6,585 دلار است.

سیتروئن امی

علاوه‌براین، امکان اجاره بلند مدت (چهل و هشت ماهه) این خودرو هم وجود دارد که در این صورت، باید هر ماه 19.99 یورو معادل با 22 دلار پرداخت کرده و مبلغ 2,644 یورو معادل با 2,900 دلار هم به عنوان پیش‌پرداخت بپردازید. اگر تمایل داشته باشید سیتروئن امی را از طریق سرویس به اشتراک‌­گذاری خودرو به صورت کوتاه مدت اجاره کنید، باید علاوه بر هزینه اشتراک ماهیانه که 9.90 یورو معادل با 10.90 دلار در نظر گرفته شده، 0.26 یورو معادل با 0.29 دلار هم برای هر دقیقه پرداخت کنید.

این خودروساز فرانسوی، ثبت سفارش برای سیتروئن امی در فرانسه را اواخر ماه میلادی جاری آغاز خواهد کرد. چند ماه پس از آن، امکان ثبت سفارش برای این خودروی کوچک برقی در اسپانیا، ایتالیا، بلژیک، پرتغال و آلمان هم وجود خواهد داشت.

دیدگاه کاربران