اوج لذت رانندگی با یک سدان ایتالیایی

معرفی نسخه‌های GTA و GTAm از آلفارومئو جولیا

13 اسفند 1398 10:23

پس از مدتها انتظار نسخه GTA از آلفارومئو جولیا کوادروفولیو معرفی شده، خودرویی که یکصد کیلوگرم از مدل عادی همین خودرو سبک‌تر بوده و می‌تواند ظرف تنها 3.6 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر برساعت دست یابد.

عرض جولیا GTA با هدف بهبود فرمان‌پذیری به میزان 50 میلی‌متر افزایش یافته و پیشرانه شش سیلندر 2.9 لیتری توئین توربو بهینه‌سازی شده آن اکنون با افزایش 28 واحدی، قدرت 533 اسب‌بخار تولید می‌کند. نسخه هیجان‌انگیزتری از این خودرو هم با پسوند GTAm آماده شده که تنها دو صندلی دارد، به کمربند ایمنی شش نقطه‌ای و میله حفاظتی مجهز بوده و البته برای حرکت در خیابان‌ها نیز مجوز دارد.

آلفارومئو جولیا GTA به نسخه بهینه‌سازی شده از پیشرانه شش سیلندر 2.9 لیتری توئین توربو مجهز شده که اکنون با افزایش 28 واحدی، قدرت 533 اسب‌بخار تولید می‌کند. صدای پیشرانه نیز از طریق اگزوز تیتانیوم Akrapovic که از میان سپر عقب بیرون آمده، به گوش عابران می‌رسد.

عرض جولیا GTA با هدف بهبود فرمان‌پذیری به میزان 50 میلی‌متر افزایش یافته که البته توسط گلگیرهای برآمده نسبت به حالت استاندارد، از نظر مخفی نگه داشته شده است. سیستم تعلیق این خودرو نیز بهسازی شده و در ساخت قطعاتی همچون سقف، کاپوت، سپر جلو و گلگیرهای آن از فیبرکربن استفاده شده است.

در بخش جلوی آلفارومئو جولیا GTA، ورودی هوای فعال در همکاری با شرکت Sauber Engineering طراحی شده و در عقب نیز باله و دیفیوزر بزرگی نصب شده است. رینگ‌های این مدل با ابعاد 20 اینچی نصب شده است. اما در نسخه GTAm از جولیا نیز تغییراتی همچون ورودی هوای جلو و باله فیبرکربن عقب به چشم می‌خورد.

در فضای کابین GTA، از آلکانترا برای پوشش داشبورد، پنل داخل درها، روکش ستون‌ها و بخش مرکزی صندلی‌ها استفاده شده است. در نسخه GTAm از فیبرکربن برای ساخت صندلی‌ها و از آلکانترا برای روکش بخش مرکزی استفاده شده است. بد نیست بدانید در این مدل به جای شیشه‌های متداول، Lexan نصب شده که از جنس پلی‌کربنات بوده، وزن بسیار کمتری و ایمنی بیشتری در مقابل شکستن دارد.

شرکت آلفارومئو برنامه ویژه‌ای برای پانصد نفر اول که اقدام به ثبت سفارش برای نسخه‌های GTA یا GTAm از جولیا کرده باشند، دارد. غیر از حضور نماینده شرکت سازنده در کنار این افراد در فرآیند تحویل و ست کامل لباس راننده حرفه‌ای مسابقات GTA به همراه کلاه ایمنی، گذراندن یک دوره در آکادمی رانندگی آلفارومئو را باید به عنوان مهمترین مشوقی دانست که خودروساز ایتالیایی برای این گروه از خریداران در نظر گرفته است.

سخنگوی فیات کرایسلر اعلام کرده که این شرکت در کنار بازار اروپا، برای عرضه نسخه‌های GTA و GTAm از جولیا در بازار آمریکا نیز برنامه‌هایی دارد.

دیدگاه کاربران