پیش‌نمایشی از خودروهای برقی رنو در آینده

معرفی کانسپت رنو Morphoz

13 اسفند 1398 11:10

هرچند لغو برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو 2020 اتفاق خوشایندی نبود اما این امر هم نمیتواند شرکت رنو را از معرفی کانسپت جدید خود منصرف کند. این خودرو که Morphoz نام گرفته، به منظور نمایش اندیشه‌های رنو برای ساخت مدل‌های برقی این شرکت در آینده ساخته شده است.

مدولار بودن، قابلیت‌های کاربردی و نوآوری‌هایی که در طراحی Morphoz اتفاق افتاده می‌تواند فلسفه طراحی جدید رنو را به مشتریان نمایش دهد.فرم ظاهری این خودرو را می‌توان ترکیبی از شاسی‌بلند و سدان دانست که با خط شیب‌دار و کم‌ارتفاع سقف همراه شده است. کانسپت جدید رنو براساس پلتفرم ماژولار جدید این شرکت ساخته شده که CMF-EV نام داشته و قابلیت فراهم نمودن چیدمان مختلفی از کاربری‌ها، قدرت پیشرانه و ظرفیت باتری متنوع را فراهم می‌سازد.

درست حدس زده‌اید، Morphoz می‌تواند ابعاد فیزیکی خود را تغییر داده و در قالب یکی از دو نسخه City یا Travelظاهر شود که نسخه دومی جادار خواهد بود. رنو اعلام کرده که این خودرو با نیازهای هریک از کاربران خود هماهنگ خواهد شد.

با ورود به فضای کابین که پس از باز شدن درها در خلاف جهت یکدیگر اتفاق می‌افتد، با صندلی‌هایی روبرو خواهید شد که قابلیت تغییر چیدمان براساس نیازهای کاربران خود را دارند. لازم به‌ذکر است که مواد استفاده شده در کابین این خودرو از مواد بازیافتی به دست آمده است.

کانسپت جدید رنو به سطح 3 فناوری خودران مجهز شده، یعنی می‌توانید از کنترل فرمان دست کشیده و هدایت خودرو را در شرایط گوناگون مسیر از جمله بزرگراه‌ها یا خیابان‌های پرترافیک به سامانه واگذار کنید. البته در این سطح همچنان به هوشیاری راننده نیاز است تا در مواقع خطر، هدایت خودرو را برعهده بگیرد.

بسته به نسخه سفارش داده شده، مجموعه باتری می‌تواند امکان حرکت در مسافتی بین 400 تا 700 کیلومتر را برای Morphoz فراهم نماید. به عقیده رنو، این خودرو می‌تواند در آینده به صورت شخصی یا اشتراکی مورد استفاده قرار گیرد.

کانسپت رنو Morphoz

Laurens van den Acker که مدیریت بخش طراحی رنو را بر عهده دارد، اعتقاد دارد مدولار بودن، قابلیت‌های کاربردی و نوآوری‌هایی که در طراحی Morphoz اتفاق افتاده می‌تواند فلسفه طراحی جدید رنو را به مشتریان نمایش دهد. وی Morphoz را تجربه‌ای حقیقی از لمس فناوری هوشمندانه‌ای می‌داند که در آینده مشتریان تمام خودروهای این شرکت درک خواهند کرد.

دیدگاه کاربران
۰۹۱۳۱۷۱۹۱۰۱ 1399/1/3
بی نظیره همین که مارک مگانو داره واسه من قابل ستایشه امید خوانسار
پاسخ
0
0
0