• کونيگ‌زگ جمرا
  • کونيگ‌زگ جمرا
  • کونيگ‌زگ جمرا
  • کونيگ‌زگ جمرا
  • کونيگ‌زگ جمرا
  • کونيگ‌زگ جمرا
  • کونيگ‌زگ جمرا
  • کونيگ‌زگ جمرا

سریع‌ترین خودروی چهارنفره جهان

تغییرات در مشخصات فنی کونیگ‌زگ جمرا

21 تیر 1402 19:33

در هنگام معرفی کونیگ‌زگ جمرا - Gemera - در مارس 2020، خودروساز سوئدی از برنامه خود برای نصب پیشرانه 2 لیتری سه سیلندر به همراه سه موتور برقی در این محصول خبر داد. خروجی این مجموعه، 1700 اسب­‌بخار قدرت و 3500 نیوتن‌متر گشتاور اعلام شد. حتی نمونه آزمایشی جمرا با این پیشرانه در مارس 2022 معرفی شد.

در آن زمان اعلام شد که خریداران جمرا می‌­توانند این خودرو را به همراه پیشرانه 5 لیتری توئین توربو 8 سیلندر و سه موتور برقی نیز سفارش دهند. اما براساس جدیدترین اظهارنظر مسئولان خودروساز سوئدی، تغییراتی در این برنامه رخ داده و یک موتور برقی به نام Dark Matter با 800 اسب‌­بخار قدرت و 1250 نیوتن متر گشتاور، جایگزین سه موتور الکتریکی خواهد شد. خروجی این مجموعه 1400 اسب‌­بخار قدرت و 1850 نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده است، که به هر چهار چرخ انتقال می‌­یابد.

کونیگ‌زگ جمرا

بنابر اعلام کونیگ‌زگ، وزن سامانه جدید نسبت به نمونه قبلی کاهش یافته است، که در شتابگیری جمرا موثر خواهد بود. به یاد داریم که شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت جمرا با سامانه هیبرید متشکل از سه موتور برقی، به ترتیب 1.9 ثانیه و 400 کیلومتر برساعت اعلام شده بود، که انتظار می‌­رود در مدل جدید با اعداد متفاوتی جایگزین شود. شعاع حرکتی در حالت کاملا برقی مدل قبلی هم 50 کیلومتر اعلام شده بود، که معلوم نیست اکنون به چه رقمی تغییر کند.

همچنین اعلام شده که مشتریان جمرا HV8، پیشرانه V8 را همراه با پیشرانه Dark Matter دریافت خواهند کرد، که با استفاده از سوخت E85، خروجی 2300 اسب­‌بخار قدرت و 2750 نیوتن‌متر گشتاور را در همراهی گیربکس 9 سرعته Light Speed به آن‌ها تقدیم می­‌کند. البته با سفارش این پیشرانه برای جمرا، 400 هزار دلار دیگر به قیمت آن اضافه خواهد شد.

کونیگ‌زگ جمرا

از آنجا که دوربین جانبی هنوز در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده به رسمیت شناخته نمی­‌شود، در نسخه نهایی کونیگ‌زگ جمرا از آینه جانبی استفاده شده است.

با سفارش پکیج Ghost، مجموعه قطعات شامل زیرسپری جلو، طراحی متفاوت ورودی هوا، باله عقب و غیره به بدنه اضافه خواهد شد. البته به علت تغییرات دماغه، دیگر از محفظه لوازم زیر کاپوت خبری نیست.

کونیگ‌زگ جمرا

در میان خودروهای سوپراسپرت، کابین کونیگ‌زگ جمرا بسیار مجلل به نظر می‌رسد. چهار صندلی مجهز به گرمکن، هشت جالیوانی با قابلیت کاهش و افزایش دما، نمایشگر برای سرنشینان جلو و عقب، تهویه مطبوع سه منطقه‌­ای، شارژر بی‌سیم برای سرنشینان جلو و عقب، از مهمترین امکانات رفاهی موجود در کابین این خودروی قدرتمند به‌شمار می‌­آید.

تولید کونیگ‌زگ جمرا از اواخر 2024 آغاز می­‌شود. نخستین نمونه از تیراژ 300 دستگاهی این خودرو هم از اوایل 2025 به خریدار تحویل خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران