پیشرانه‌های 215 اسب‌بخاری برای مدل‌های کم‌مصرف بنز

معرفی نسخه‌های پلاگین هیبرید از مرسدس‌بنز CLA و GLA

17 اسفند 1398 13:33

اخیراً مرسدس‌بنز سه نسخه پلاگین هیبرید به محصولاتش اضافه کرده که شامل مدل‌های CLA 250e، CLA 250e شوتینگ‌بریک و GLA 250e می‌شود. این سه مدل، فصل بهار در بازار اروپا عرضه خواهند شد، اما هنوز برنامه‌­ای برای عرضه آن­‌ها در بازار آمریکای شمالی اعلام نشده است.

طبق تخمین این خودروساز آلمانی، نیروی مورد نیاز برای این نسخه­‌های پلاگین هیبرید در 90 در صد مواقع توسط موتور برقی تامین می­‌شود.پیشرانه هر سه نسخه یکسان بوده و ترکیبی از یک پیشرانه 1.3 لیتری احتراق داخلی و یک موتور برقی است. در مجموع، قدرت و گشتاور خروجی این پیشرانه به ترتیب، برابر با 215 اسب‌بخار و 450 نیوتن‌متر است.

این سه نسخه فقط با یک نوع جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک دو کلاچه عرضه می‌شوند. ظرفیت پک باتری سیستم هیبرید هم برابر با 15.6 کیلووات ساعت است.

بُرد تخمینی مرسدس‌بنز برای این سه نسخه در محدوده‌­های زیر قرار می‌گیرد:

  • CLA 250e: بین 60 تا 69 کیلومتر
  • CLA 250e نسخه شوتینگ‌بریک: بین 58 تا 68 کیلومتر
  • GLA 250e: بین 53 تا 61 کیلومتر

طبق ادعای این خودروساز آلمانی، سیستم پلاگین هیبرید و باتری آن طوری اضافه شده‌­اند که تا حد ممکن، فضای بار عقب کاهش پیدا نکند.

نسخه‌های پلاگین هیبرید از مرسدس بنز CLA و GLA

مرسدس‌بنز برای این پیشرانه نوعی حالت رانندگی در نظر گرفته که با فعال کردن آن، پیشرانه استفاده از موتور برقی را در اولویت قرار می­‌دهد. در این حالت رانندگی، فقط زمانی که راننده پدال گاز را تا حد زیادی فشار داده و کامپیوتر خودرو تشخیص دهد به نیروی پیشرانه احتراق داخلی نیاز است، آن را فعال خواهد کرد. طبق تخمینی که این خودروساز آلمانی زده، در رانندگی عادی، نیروی این پیشرانه در 90 در صدِ مواقع فقط از طریق موتور برقی تامین می­‌شود.

دیدگاه کاربران