اولین خودروی مورگان با پیشرانه چهار سیلندر توربو

رونمایی رسمی از مورگان پلاس فور

17 اسفند 1398 18:35

چیزی در حدود دو هفته پیش، شاهد انتشار تیزری توسط مورگان، خودروساز انگلیسی که بیش از یک قرن قدمت دارد، بودیم. اخیراً مورگان از خودرویی که در این تیزر زیر پارچه­‌ای مشکی رنگ مخفی شده یعنی مدل «پلاس فور» (Plus Four) رونمایی کرده است.

قلب تپنده این خودروی انگلیسی، یک پیشرانه 4 سیلندر توربو است که توسط ب‌ام‌و تامین می‌­شود.پلاس فور اولین خودروی مورگان با پیشرانه چهار سیلندر است که به توربوشارژر مجهز شده. طبق ادعای این خودروساز، عملکرد خوب پلاس فور از نقاط قوت این خودروی اسپرت به شمار می‌­رود.

این خودرو که ظرفیت دو سرنشین را دارد، بر پایه پلتفرم جدید این خودروساز انگلیسی ساخته شده است. اما قلب تپنده این خودروی انگلیسی، یک پیشرانه آلمانی بوده که توسط ب‌ام‌و تامین می‌­شود. این پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر از توربوشارژر بهره می‌­برد و می­‌تواند حداکثر 255 اسب بخار قدرت تولید کند. حداکثر گشتاور آن در نسخه مجهز به جعبه‌دنده اتوماتیک برابر با 400 نیوتن‌متر و در نسخه مجهز به جعبه‌دنده دستی، معادل با 350 نیوتن‌متر است.

به لطف این پیشرانه آلمانی، پلاس فور می­‌تواند با جعبه‌دنده اتوماتیک در عرض 4.8 ثانیه و با جعبه‌دنده دستی در عرض 5.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن هم به 240 کیلومتر برساعت می­‌رسد.

مورگان پلاس فور

البته موضوع فقط به همین جا ختم نمی­‌شود، چرا که این خودروی اسپرت جدید، اولین مدل از مورگان به شمار می­‌رود که امکان سفارش آن با دو نوع جعبه‌دنده وجود دارد. پلاس فور به صورت پایه به یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی مجهز شده، اما امکان سفارش آن با جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک هم وجود دارد. وزن پلاس فور در کمترین حالت، 1,009 کیلوگرم بوده و وزن پلتفرم آن، فقط 97 کیلوگرم است.

در حال حاضر، امکان ثبت سفارش برای مورگان پلاس فور مدل 2020 وجود دارد و قیمت پایه آن در انگلیس، 62,995 پوند تقریباً معادل با 80,600 دلار اعلام شده است.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران