صاحب پیشرانه قوی‌تر در 26 سالگی

شورولت اکسپرس، رقیب آمریکایی پراید

20 اسفند 1398 10:55

شورولت اکسپرس جزء خودروهایی به شمار میآید که پس از گذشت سال‌های طولانی، همچنان در خط تولید قرار دارد. این خودروی جانسخت در طی این سال‌ها در بسیاری مشاغل همچون بخش درمان به انجام وظیفه پرداخته است. اکنون و پس از گذشت 26 سال، شرکت سازنده این خودروی ون قصد دارد یک بروزرسانی بسیار مهم بر روی آن اعمال نماید: یک پیشرانه جدید.

شورولت اکسپرس در 26 سالگی صاحب پیشرانه قوی تری شده می‌تواند 401 اسب‌بخار قدرت و 629 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک در اختیار راننده قرار دهد.شرکت GM اعلام کرده که پیشرانه هشت سیلندر 6 لیتری قبلی با نمونه هشت سیلندر 6.6 لیتری جایگزین می‌شود. این پیشرانه بزرگ که قبلاً در شورولت سیلورادو 2020 معرفی شده، می‌تواند 401 اسب‌بخار قدرت و 629 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک در اختیار راننده قرار دهد. پیشرانه جدید به مراتب از نمونه قبلی که 341 اسب‌بخار قدرت و 504 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد، قدرتمندتر است.

بنابر اعلام شرکت سازنده، 70 درصد از خریداران مدل اکسپرس (شامل مالکان شخصی و غیرشخصی) نمونه هشت سیلندر این خودرو را انتخاب می‌کنند، بنابراین شورولت امیدوار است با تغییر بوجود آمده بتواند همچنان خریداران این خودرو را راضی نگه دارد.

شورولت یک مدل شش سیلندر از اکسپرس را نیز عرضه می‌کند که 276 اسب‌بخار قدرت در اختیار راننده قرار می‌دهد. نسخه دیزل این خودرو نیز به پیشرانه چهار سیلندر مجهز بوده که 181 اسب‌بخار قدرت و 498 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. هردو پیشرانه مذکور به جعبه‌دنده هشت سرعته ساخت GM متصل می‌شوند.

در نهایت شاید بسیار عجیب به نظر برسد که یک خودرو برای بیش از ربع قرن بدون تغییرات محسوس در حال تولید باشد اما این خودرو همچنان نزد خریداران محبوب است به همین خاطر احتمالاً شرکت سازنده نیز نیازی به اعمال تغییر روی آن احساس نمی‌کند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

دیدگاه کاربران