تکنولوژی جدید پورشه برای خودروهای اسپرت

ساخت صندلی با فناوری چاپ 3 بعدی

25 مهر 1400 11:40

گروه فولکس‌واگن در طول سالیان گذشته اقدام به سرمایه‌گذاری در فناوری چاپ 3 بعدی کرده و اکنون قصد دارد میوه این درخت را برداشت کند. به زودی شاهد استفاده از قطعات چاپ شده توسط پرینت 3 بعدی در محصولات گروه فولکس‌واگن خواهیم بود. اکنون پورشه به عنوان یکی از اعضای این خانواده، صندلی‌­های اسپرت پرینت شده را رونمایی کرده که قرار است در سه محصول این شرکت نصب شود.

غیر از ظاهر زیبای این صندلی‌ها، باید به بخش مرکزی آن‌ها توجه کرد که به همراه پشتی و کوسن، توسط چاپگر 3 بعدی تولید شده است.پس از آزمایش و بررسی این صندلی­‌ها توسط چند راننده منتخب، اکنون تاییدیه نهایی برای تجاری‌سازی این محصولات دریافت شده است. این صندلی­‌ها به عنوان جزئی از سری Performance Parts و با پرداخت مبلغ اضافه برای مدل‌های باکستر، کیمن و 911 قابل سفارش خواهد بود.

غیر از ظاهر زیبای این صندلی­‌ها، باید به بخش مرکزی آن‌ها توجه کرد که به همراه پشتی و کوسن، توسط چاپگر 3 بعدی تولید شده است. این بخش را می­‌توان در سه درجه متفاوت از سختی سفارش داد که مطابق با نیاز مشتری خواهد بود. به یاد داریم که صندلی­‌های نصب شده در کانسپت Mission R که در نمایشگاه مونیخ معرفی شد نیز از فناوری مشابه بهره‌­مند بود.

ساخت صندلی با فناوری چاپ 3 بعدیتوسط پورشه

لارس کرن (Lars Kern) که به عنوان راننده آزمایشگر خودروها برای پورشه فعالیت دارد، با اشاره به سابقه طولانی ساخت صندلی‌­های سفارشی در مسابقات اتومبیلرانی، از ارگونومی این صندلی­‌های چاپ 3 بعدی به علت ارتفاع پایین و پشتیبانی بهتر از بدن راننده، اظهار رضایت نموده است.

براساس اعلام پورشه، امکان نصب این صندلی­‌ها در خودروهایی که قبلاً به خریداران تحویل شده نیز وجود دارد. نکته جالب اینکه صندلی سرنشین جلو را نیز می­‌توان با این نمونه جدید تعویض کرد. همچنین از فوریه 2022 این صندلی‌ها را می­‌توان از طریق نمایندگی­‌های منتخب پورشه و یا به صورت آنلاین سفارش داد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران