ارتقای فنی و ظاهری شاسی‌بلند لوکس انگلیسی

معرفی رولزرویس کالینان با تیونینگ Spofec

28 اسفند 1398 10:35

رانندگی با رولزرویس کالینان به خودی خود می‌تواند بسیار لذتبخش باشد اما شرکت Spofec احتمالاً معتقد است هنوز هم جای کار بسیاری برای متمایز کردن این خودرو وجود دارد. این تغییرات تنها به بخش فنی کالینان محدود نشده بلکه کیت بدنه و رینگ‌های بزرگ نیز برای این خودرو طراحی شده تا ظاهری خاص به آن اعطا شود.

به لطف تغییرات اعمال شده روی بخش فنی اکنون شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت به 4.9 ثانیه رسیده است. تغییری که Spofec برای بخش فنی کالینان تدارک دیده شامل یک ماژول آماده به کار برای ECU بوده که قدرت پیشرانه 12 سیلندر این خودرو را از 563 اسب‌بخار به 676 و میزان حداکثر گشتاور را از 850 به 1010 نیوتن‌متر می‌رساند.

بنابر ادعای این شرکت، به لطف تغییرات اعمال شده روی بخش فنی اکنون شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت به 4.9 ثانیه رسیده است. حداکثر سرعت کالینان تیون شده توسط Spofec نیز به صورت الکترونیکی روی رقم 250 کیلومتر برساعت محدود شده است. در صورت تمایل خریدار، Spofec یک سیستم اگزوز انحصاری نیز تدارک دیده که دریچه‌های آن به صورت الکترونیکی کنترل شده و صدای بسیار خشن‌تری را از خروجی‌های اگزوز به گوش خواهد رساند.

رولزرویس کالینان با تیونینگ Spofec

شرکت Spofec کیت بدنه ارائه شده برای کالینان را Overdose نامیده که البته چندان هم نامگذاری صحیحی به نظر نمی‌رسد چراکه قطعات نصب شده روی بدنه این خودرو آنچنان هم خطوط قرمز را رد نکرده است.

نمای جلوی رولزرویس کالینان به واسطه ورودی‌های مستطیل شکل سپر تا حدی متمایز از قبل شده است. مشابه این مورد در بخش عقب نیز به چشم می‌خورد، جایی که اسپویلر دوتایی به همراه دیفیوزر و خروجی‌های مستطیل شکل اگزوز دیده می‌شود.

لبه‌های پهن‌تر گلگیرها و رینگ‌های 24 اینچی ساخت Vossen نیز به نمای جانبی خودرو ظاهری عضلانی بخشیده است. در صورت تمایل مشتری، Spofec ارتفاع کلی خودرو را به اندازه 40 میلی‌متر کاهش خواهد داد تا کالینان بیش از پیش چهره‌ای اسپرت و خشن پیدا کند.

Spofec برای آن دسته از خریداران که خواهان اعمال تغییر در فضای کابین رولزرویس کالینان باشند نیز پیشنهادهای ویژه‌ای دارد.

دیدگاه کاربران