هدیه کارلکس برای علاقمندان دوچرخه‌سواری

نسخه‌ای خاص از مرسدس‌بنز X کلاس

2 فروردین 1399 10:48

پیکاپ دیزاین به عنوان بخشی از شرکت کارلکس (Carlex) همان‌گونه که از نامش برمی‌آید، براعمال تغییر روی خودروهای کامیونت و پیکاپ تمرکز دارد. جدیدترین محصول این شرکت نمونه‌ای تغییر یافته از تنها پیکاپ ساخت مرسدس‌بنز یعنی X کلاس بوده که به یک خودروی کشنده مخصوص علاقمندان به ورزش دوچرخه‌سواری تبدیل شده است. شرکت Carlex این مجموعه را Exy Viale Bike Tour Set نامیده است.

فضای بار این مرسدس‌بنز X کلاس، ظرفیت نصب سه دوچرخه را دارد و در عین حال به گونه‌ای طراحی شده که همچنان فضای کافی برای قرار دادن سایر وسایل وجود داشته باشد.تریلری که به این خودرو متصل شده، فضای مورد نیاز برای استراحت سرنشینان پیکاپ مرسدس را نیز فراهم می‌کند. متاسفانه درباره تریلر متصل شده به این خودرو اطلاعات چندانی منتشر نشده اما ظاهر آن با رنگ قرمز به همراه نوارهای سفید کاملاً با پیکاپی که به آن وصل شده، هماهنگ شده است. طبق اعلام شرکت سازنده، داخل این تریلر چهار تخت‌خواب به همراه یک حمام و یک آشپزخانه تعبیه شده است.

قطعه‌ای که دوچرخه‌ها روی آن نصب می‌شود سال گذشته توسط Pickup Design و با قیمت 5429 دلار عرضه شده است. این قطعه ظرفیت نصب سه دوچرخه را داشته و در عین حال به گونه‌ای در بخش بار پیکاپ قرار می‌گیرد که همچنان فضای کافی برای قرار دادن سایر وسایل وجود داشته باشد. در هنگام بارگیری یا تخلیه بار نیز این قطعه به صورت الکترونیکی جابجا می‌شود تا فرآیند کار ساده‌تر انجام شود.

مرسدس‌بنز X کلاس مخصوص علاقمندان دوچرخه‌سواری

در بخش‌هایی از بدنه این پیکاپ همچون گلگیرها، کاپوت، نمای جلو، بخش انتهایی بدنه و سپر عقب از قطعات فیبرکربن استفاده شده است. رینگ‌های 22 اینچی نصب شده روی این مرسدس‌بنز X کلاس خاص ، طرح Y و رنگ مشکی داشته و در ناحیه دور آن با حروف Carlex به رنگ سفید، تزئین شده است.

مرسدس پیش از این اعلام کرده که قصد دارد در ماه می سال جاری میلادی به تولید X کلاس پایان ببخشد، کاری که در تاسیسات شرکت نیسان واقع در شهر بارسلونا در اسپانیا انجام می‌شود. این خودرو که براساس نیسان ناوارا ساخته شده، نتوانست به آمار فروش موردانتظار دست یابد تا جایی‌که برنامه تولید آن در آرژانتین به منظور تامین بازار آمریکای جنوبی، لغو شده است. البته در برخی مناطق همچون استرالیا و آفریقای جنوبی این خودرو تاحدی توانست موفق ظاهر شود.

دیدگاه کاربران