لکسوس با تتو فقط یک دستگاه

اولین خودرو خالکوبی‌شده دنیا

2 فروردین 1399 11:49

پیش‌تر هم پروژه‌های خاصی را روی کراس‌اور لکسوس UX دیده بودیم. مدل‌هایی که نهایت تلاش این ژاپنی برای خاص‌تر شدن را نشان می‌داد. اما باید اعتراف کرد که این پروژه‌ها اغلب خاص از آب درنمی‌آمد. با این حال به نظر می‌رسد که این یکی حقیقتاً حساب دیگری دارد.

برای یک پروژه دقیق خالکوبی هر روز بین 5 تا 8 ساعت کار مفید و فشرده انجام می‌شده است.شرکت ادعا می‌کند UX فوق اولین خودروی خالکوبی شده در دنیا است. خودرویی که تنها یک دستگاه از آن تولید شده و خواهد شد. در گرافیک بصری این خودرو هنر سنتی ماهی و دریای ژاپنی نقش بسته است. این پروژه توسط هنرمند مشهور تتوکار لندنی، کلودیا دی‌‌ساب و همسرش یوتارو انجام شده است.

طبیعی است که ایجاد نقش بر پوست بدن توسط سوزن تفاوت‌هایی با بدنه خودرو دارد. به همین دلیل این زوج از مته‌های باریک برای نقوش روی بدنه بهره گرفته‌اند. به گفته دی ساب، پیش از خالکوبی یک فرد باید اطلاعات کافی درباره بافت عضلات داشته باشید. درمورد خودرو نیز نحوه تغییر بدنه روی شاسی چالش اصلی طراحی بود. بی‌تحرک بودن خودرو به نظر کار را ساده‌تر کرده است. اما واقعا اینطور نیست.

لکسوس UX، اولین خودرو خالکوبی‌شده دنیا

به گفته کلودیا دی‌‌ساب، فقط شش ماه طول کشید تا نقشه‌های اولیه آن تبدیل به پروژه نهایی شود. این هنرمند می‌گوید برای یک پروژه دقیق خالکوبی هر روز بین 5 تا 8 ساعت کار مفید و فشرده انجام می‌شده است. سخت‌ترین قسمت کار برای کلودیا این بود که برخلاف انسان، شما نمی‌توانید خودرو را در یک موقعیت راحت‌تر برای نقاشی مستقر کنید.

لکسوس UX که سال 2018 رونمایی شد کوچک‌ترین کرا‌س‌اور لکسوس شده است. پس از این حیث یک رکورد خاص را در دستان خود دارد. هم‌چنین UX اولین خودروی لکسوس است که روی پلتفرم بسیار مدرن GA-C شرکت پیاده‌سازی شده است. تنها در سال 2019 و فقط در بازار آمریکا 16 هزار و 725 دستگاه از این خودرو فروخته شد که 8 هزار و 603 دستگاه آن هیبریدی بود.

دیدگاه کاربران