تمایل بیشتر به خرید X7

فروش ضعیف ب‌ام‌و سری 8 در آمریکا

6 فروردین 1399 13:37

این روزها مشاهده نمونه‌ای از ب‌ام‌و سری 8 در جاده‌های آمریکا امر چندان راحتی نیست ولی در عوض تعداد قابل توجهی از این خودرو در انبار نمایندگی‌های خودروساز آلمانی موجود است. شاهد این مدعی را می‌توان گزارشی دانست که توسط Automotive News منتشر شده و از دردسر نمایندگان ب‌ام‌و در امر فروش سری 8 خبر داده است، خودرویی که در سه نسخه کوپه، روباز و چهار در گرن‌کوپه ساخته می‌شود.

یکی از دلایل استقبال کم از این خودرو به عدم بازاریابی صحیح این مدل از سوی سازنده باز می‌گردد، چراکه سری 8 کوپه تنها چند ماه قبل از مدل شاسی‌بلند X7 معرفی شد.براساس اطلاعاتی که در اختیار نویسنده این گزارش قرار گرفته، اوایل ماه جاری میلادی بیش از 2 هزار دستگاه سری 8 همچنان در انبار نمایندگی‌های این شرکت در آمریکا موجود است. 700 دستگاه از این خودروها به عنوان نمونه‌هایی طبقه‌بندی شده که نمایندگی دیگر تمایلی به نگهداری از آن‌ها نداشته و قصد تعویض آن‌ها با خودروهای دیگری را دارد.

بنابر اظهانظر نمایندگان ب‌ام‌و، یکی از دلایل استقبال کم از این خودرو به عدم بازاریابی صحیح این مدل از سوی سازنده باز می‌گردد. این ادعا چندان هم دور از واقعیت به نظر نمی‌رسد چراکه سری 8 کوپه تنها چند ماه قبل از مدل شاسی‌بلند ب‌ام‌و X7 معرفی شد، خودرویی که برای ب‌ام‌و از اهمیت بیشتری نسبت به خانواده سری 8 برخوردار بود.

غیر از این مورد، نمایندگان به تنوع زیاد تریم‌های این مدل و همچنین فاصله زمانی نسبتاً زیاد میان عرضه نسخه‌های مختلف کوپه، روباز و سدان (گرن‌کوپه) سری 8 به عنوان عواملی موثر در استقبال کم خریداران اشاره نموده‌اند.

در عین حال Automotive News از برنامه ب‌ام‌و برای راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی برای سری 8 از اواخر سال جاری خبر داده هرچند که با توجه به فراگیر شدن ویروس کورونا در جهان و تاثیرات مخرب آن بر صنعت خودروسازی، به احتمال فراوان این برنامه فعلاً متوقف شده باشد.

با تمام این اوصاف به نظر می‌رسد ب‌ام‌و سری 8 با قیمت پایه 87,900 دلار در بازار آمریکا، در مقایسه با مدل شاسی‌بلند X7 تاحدی قافیه را باخته باشد، جایی که مشتریان بیشتر به خرید مدل‌های بزرگ تمایل دارند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران