• تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور
  • تست و بررسي کي‌ ام‌ سي کي 7 کرمان موتور

ملاقات با قلدرترین کراس‌اور کرمان موتور

تست و بررسی کی‌ ام‌ سی کی 7 کرمان موتور (KMC K7)

18 اردیبهشت 1402 18:00

جک S5 یکی از اولین کراس‌اورهای چینی بود که توانست محبوب دل ایرانیان شود؛ تازه از خیلی جهات ماشین ایده‌آلی هم نبود؛ مثلاً از لحاظ طراحی یک کپی از محصولات فولکس‌ واگن و هیوندای به نظر می‌رسید، گیربکس دنده‌ای داشت و از نظر سطح آپشن نیز کمبودهای بسیاری به خود می‌دید؛ ولی علیرغم تمامی این کاستی‌ها موفق شد به لطف شتاب خوب، هارمونی ظاهری مناسب و کیفیت ساخت مطلوب، ارتباط خوبی با مشتریان برقرار کند و در نهایت فروش عالی این مدل، زمینه را برای عرضه نسخه کامل‌تر اتوماتیک و پس از آن نمونه فیس‌لیفت جک S5 مهیا ساخت.

حال مدتی است که رقابت چینی‌ها به سطح بالاتری رسیده و دیگر حتی جدیدترین نسخه S5 هم علیرغم ارتقاء فنی و ظاهری، به چشم مشتریان چندان باکلاس جلوه نمی‌کند. از این رو کرمانی‌ها دست به کار شده‌اند و با معرفی خودرو بزرگ‌تر و لوکس‌تری بنام کی ام سی K7 (که در واقع همان JAC X7 است) رقبای قدر حاضر در این سطح از بازار نظیر فونیکس تیگو 7 پرو، دیگنیتی و لاماری ایما را به چالش دعوت نمودند.

تست و بررسی کی ام سی K7

در این بخش از تست و بررسی خودرو  قصد داریم تمامی نقاط قوت و ضعف KMC K7 را بررسی کنیم تا ببینیم آیا فرزند متمول و تازه وارد کرمان‌ موتور از پتانسیل کافی برای تکرار موفقیت‌های برادرش، یعنی جک S5 برخوردار هست یا این‌که در نهایت زیر سایه رقبای پرشمارش قرار خواهد گرفت. لطفاً شما هم در این سفر کوتاه «باما» همراه باشید.

بررسی طراحی ظاهری کی ام سی K7

کی ام سی K7 با این چشمان باریک، دهان بزرگ و دندان‌های تیزی که به نمایش گذاشته خیلی خشن و درنده‌ به چشم می‌آید و همزمان بواسطه ابعاد درشت و قامت بلندش پر ابهت نیز نشان می‌دهد. وقتی از روبرو به کی ام سی K7 نگاه می‌کنید اینطور به نظر می‌رسد که با همه، حتی صاحب خودش، سر جنگ دارد! البته شاید خیلی از شما از این سبک جدید طراحی، که در آن چراغ‌های اصلی سر جای همیشگی نیستند و به سپر منتقل شده‌اند، خوشتان نیاید و آن را بیش از حد فانتزی یا غیرعادی بدانید، ولی مطمئن باشید اگر همه با مخالفان هم‌نظر بودند، از نیسان و هیوندای گرفته تا سیتروئن و حتی جیپ به چنین مدلی روی نمی‌آورند؛ پس طبیعتاً خیلی‌ها از ظاهر جسورانه کی ام سی K7 نیز لذت خواهند برد. البته با عبور از دماغه مقداری از خشونت خودرو کاسته می‌شود و فرزند JAC تیپ عامه‌پسندتری به خود می‌گیرد.

طراحی کی ام سی K7

در زاویه کناری نکته خاص و هیجان‌انگیزی وجود ندارد که به وجدمان آورد اما خط شانه برجسته، فاصله محوری زیاد و شیشه‌های بزرگ نشان می‌دهند که با خودرویی تنومند و خانوادگی طرف هستیم. رینگ‌های 18 اینچی هم با اینکه اندکی برای جثه درشت ماشین کوچک به نظر می‌رسند، از طراحی خوبی برخوردارند؛ خوشبختانه در استفاده از قطعات پلاستیکی در اطراف بدنه نیز افراط نشده و در نتیجه کی ام سی K7 علیرغم ابعاد بزرگش، زمخت و نخراشیده به چشم نمی‌آید.

در نمای عقب KMC K7 نیز با چراغ‌های مد روز به هم پیوسته، اگزوزهای چهارگانه (البته فیک) و بالچه‌ای با خطوط شکسته روبرو می‌شویم که در مجموع ترکیب زیبایی را پدید آورده‌اند. البته ممکن است منتقدان سخت‌گیر بگویند میان دماغه فوق‌العاده خشن ماشین با نیم رخ ساده و باوقارش ارتباط چندانی وجود ندارد و چراغ‌های نسبتاً بزرگ عقب نیز علیرغم تمامی زیبایی‌هایشان از عدم تناسب با دیلایت‌های باریک جلو رنج می‌برند؛ حتی انتقادهایی هم به کیفیت مونتاژ نسخه‌های اولیه وارد شده بود.

طراحی کی ام سی K7

با تمامی این صحبت‌ها اگر سبک خاص طراحی کی ام سی K7 با سلیقه‌تان جور در بیاید، به این راحتی‌ها از آن دل نخواهید کند و حتی ممکن است بعد از دیدنش ماشین‌های معمول بازار در نظرتان قدیمی و از مد افتاده جلوه کنند. ضمناً به نظر می‌رسد در سری‌های جدید تولیدی مشکلات مونتاژی نسخه‌های اولیه نیز رو به برطرف شدن هستند.

بررسی کابین کی ام سی K7

با ورود به داخل کابین کی ام سی K7 با فضایی جادار و مدرن روبرو می‌شویم که برای استفاده‌های خانوادگی ایده‌آل است. در نگاه اول دریافتیم که هیبت فضای داخل با جبروت بیرونی ماشین همخوانی کامل دارد. صندلی‌ها راحت هستند و به لطف فاصله محوری بسیار خوب 2750 میلی‌متری و سقف بلند KMC K7، تمامی سرنشنیان از جای پا و سر کافی برخوردارند.

کابین و امکانات کی ام سی K7

صندوق عقب نیز یک محفظه‌ عالی 960 لیتری در اختیارمان قرار داده است، که جای گله و شکایتی باقی نخواهد گذاشت. تازه با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توان این فضا را تا 1358 لیتر افزایش داد. زاپاس نیز در زیر خودرو قرار گرفته که هرچند احتمال سرقت را افزایش می‌دهد، اما در عوض با این روش جای خالی برای قراردادن چند محفظه ابزار در کف صندوق ایجاد شده است. تازه اگر در سفرها پنچر شوید، نیازی نیست چمدان‌ها را یک به یک از ماشین خارج کنید!

دیزاین داخلی اتاق مثل بیشتر خودروهای نیمه‌لوکس جدید چینی بر مبنای سبک مینیمال بنا شده و اکثر تنظیمات کی ام سی K7 در پنل لمسی 12.3 اینچی میان داشبورد جای گرفته‌اند. استفاده از این متد، ظاهر کابین را خیلی پیشرفته نشان داده است، اما از لحاظ ارگونومی تعریف چندانی ندارد. مثلاً گاه پیش می‌آید که به هنگام رانندگی در سرعت‌های بالا (که نیاز به تمرکز کامل داریم) مجبور می‌شویم چشم از جاده برداریم و در صفحات مختلف به دنبال آپشن مورد نظرمان بگردیم. البته دکمه‌های زیادی روی فرمان خوش‌دست ماشین کار شده تا جای خالی کلیدهای فیزیکی حذف شده از کنسول مرکزی احساس نشود ولی حتی این روش هم مشکل را به طور کامل برطرف نکرده است.

داشبورد کی ام سی K7

در سایر قسمت‌ها همه چیز مناسب و اصولی ارزیابی شد. مثلاً خطوط کلی طراحی جذاب از کار درآمده و استفاده از امکاناتی نظیر کلاستر رنگی تمام دیجیتال با قابلیت تغییر پس زمینه، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، ترمز پارک برقی، پنل تهویه لمسی و سقف پانوراما، حس و حال مدرن و لوکسی به کابین هدیه کرده‌اند. مشخص است که حتی برای طراحی رودری‌ها و دستگیره درها نیز زمان زیادی گذاشته شده است.

با نگاهی دقیق‌تر به اطراف و لمس قطعات مختلف متوجه شدیم که جک برای ساخت کابین KMC K7 از متریال متنوعی استفاده نموده است. قسمت‌های فوقانی داشبورد و رودری‌ها کیفیت بسیار خوبی دارند، اما هر چه به سمت پایین میرویم جنس پلاستیک‌ها افت می‌کند؛ نکته اینجاست که بخش‌های خشک و کم‌کیفیت خیلی در معرض دید نیستند و در نتیجه صرفه‌جویی‌های صورت گرفته، حس اقتصادی بودن را به مخاطب القاء نمی‌کند.

در یک جمله خلاصه باید گفت نکات مثبت کابین کی ام سی K7 به قدری زیاد است که یکی دو مشکل مورد اشاره چندان به چشم نمی‌آیند.

بررسی امکانات KMC K7

کی ام سی K7 امکانات خوبی دارد و با ارائه گزینه‌های پرشماری نظیر: سقف پانوراما با سانروف برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سنسور نور، چراغ‌های جلو و عقب LED، چراغ مشایعت، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، کلاستر تمام دیجیتال، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با فیلتر تصفیه و دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، قابلیت تنظیم میزان نرمی فرمان در سه حالت، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، در صندوق برقی مجهز به تنظیم ارتفاع و حسگر پا، سیستم مولتی‌مدیا با نمایشگر 12.3 اینچی با قابلیت اتصال به تلفن همراه، دوربین‌ پیرامونی با امکان نمایش 360 درجه، رهیاب ماهواره‌ای، سیستم صوتی Infinity با 10 بلندگو، صندلی‌های جلو مجهز به تنظیمات برقی به همراه گرمکن و سردکن، صندلی راننده دارای حافظه و ماساژور، کروزکنترل، کیسه هوا برای سرنشینان جلو به همراه ایربگ‌های جانبی (جمعاً چهار عدد)، سامانه پایش فشار باد تایرها TPMS، سنسورهای پارک جلو و عقب، ترمز پارک برقی EPB مجهز به Auto Hold، سیستم کنترل حرکت در سربالایی HAC و سرازیری DAC، سیستم‌های کمکی ترمز و پایداری شامل ABS, EBD, BAS، کنترل کشش TCS و پایداری الکترونیکی ESC به اکثر نیازهای شما پاسخ خواهد داد.

امکانات کی ام سی K7

در لیست بالا جای خالی سنسور باران، رادارهای مختلف، ایربگ‌های پرده‌ای و مواردی از این دست، خالی است. در واقع می‌توان گفت ایمنی نسخه وطنی کی ام سی K7 با حذف این آپشن‌ها کاهش یافته؛ ضمناً گزارش واضحی از میزان امنیت این محصول در دسترس نیست و فعلاً مجبوریم به 5 ستاره ایمنی CNCAP دیگر فرزند خانواده JAC یعنی S7 که پلتفرم مشترک و اشتراکات فراوانی با میهمان امروزمان دارد دل خوش کنیم.

بررسی مشخصات فنی کی ام سی K7

با گشودن محفظه پیشرانه کی ام سی K7، با همان پیشرانه 1.5 لیتری توربو GDI که قبلاً روی جک S5 نیوفیس دیده بودیم روبرو شدیم؛ این هم خبر خوبی است و هم بد؛ خوب از این جهت که پیشرانه مذکور راندمان مناسبی دارد و با توجه به اشتراک با دیگر محصول خانواده کرمان موتور، از فراوانی قطعات یدکی نیز برخوردار است؛ اما نکته منفی اینجاست که کی ام سی K7 حدود 230 کیلوگرم سنگین‌تر از برادرش S5 است و این بدین معناست که شما با خرید محصول لوکس‌تر و گران‌تر کمپانی، خودرو کندتری به دست خواهید آورد! تازه رقبایی نظیر لاماری ایما با قدرت و گشتاور به مراتب بالاتر هم اینجا حاضر و آمده هستند تا برای کی ام سی K7 دردسر ایجاد کنند. با این حال خروجی موتور در حد و اندازه‌ای هست که (حداقل برای رانندگی نرمال) نگرانی خاصی ایجاد نکند؛ البته شاید 161 اسب بخار قدرت تولیدی شما را به وجد نیاورد، اما 251 نیوتن‌ متر گشتاور که از دور موتور 1500 الی 4500 در نقطه اوج باقی می‌ماند، برای پیکر تنومند K7 کاملاً کافی خواهد بود.

راستی اگر در برخی منابع با قدرت 171 اسب‌بخار مواجه شدید هم تعجب نکنید؛ موتور K7 امکان ارائه این توان را نیز دارد اما برای دست یابی به استاندارد آلایندگی یورو 5 و سازگاری بهتر با بنزین‌های نه چندان با کیفیت وطنی، 10 راس از این اسب‌ها را رها ساخته‌اند و حالا باید روی همین صد شصت و یکی حساب باز کنیم. نکته عجیب اینکه حداکثر سرعت خودرو 160 کیلومتر برساعت عنوان شده و این در شرایطی است که حتی محصول ضعیف و اقتصادی نظیر 206 تیپ 2 تاپ اسپید بالاتری دارد! البته می‌دانم که هیچ جاده‌ای در کشورمان برای سرعت‌های بیشتر از 120 یا نهایتا 130 مناسب نیست، ولی باز هم کسی دوست ندارد سقف توانایی‌های خودروی میلیاردی که می‌خرد اینقدر کوتاه باشد!

متاسفانه در روز تست امکان آزمایش تاپ اسپید واقعی کی ام سی K7 را نداشتیم، ولی اگر این عدد درست باشد می‌توان حدس زد که حداکثر سرعت خودرو به صورت نرم‌افزاری محدود شده که باز هم این میزان سخت‌گیری تعجب‌آور است.

گیربکس کی ام سی K7

گیربکس کی ام سی K7 از نوع 6 سرعته مجهز به سیستم دوکلاچه انتخاب شده است و خوشبختانه در قیاس با دابل‌کلاچ‌های قدیمی (به خصوص انواع خشک) کمتر دچار افت عملکرد و پدیده Over Heat می‌شود؛ ولی باز هم باید در نظر داشته باشید که این جعبه‌دنده داخل ترافیک‌های شدید (بخصوص در سربالایی‌ها) به بی‌دردسری انواع AT یا CVT نخواهد بود و خلاصه مطلب این‌که باید در نگهداری از آن بیشتر دقت کنید.

مصرف سوخت ترکیبی شاسی‌بلند چینی کرمان موتور  8.6 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است، که با توجه به ترافیک غیرعادی تهران و اکتان پایین بنزین‌هایمان می‌بایست 10 الی 20 درصد به این عدد اضافه کنیم. ضمناً وزن سنگین کی ام سی K7 باعث شده اشتهای درون شهری خودرو اختلاف زیادی با مصرف سوخت جاده‌ای داشته باشد.

تجربه رانندگی با کی ام سی K7

از دیگر مشخصات فنی کی ام سی K7 می‌توان به فرمان برقی، ترمزهای چهارچرخ دیسکی، سیستم تعلیق MacPherson در جلو و مدل چند اتصالی MultiLink در قسمت عقب اشاره نمود، که در بخش تجربه رانندگی عملکرد تمامی آن‌ها را مورد آزمایش قرار خواهیم داد.

تجربه رانندگی با کی ام سی K7

شاید کی ام سی K7 زیادی بزرگ باشد و برای رانندگی در شهرهای شلوغ مقداری دست و پا گیر به نظر برسد، اما در عوض با این فضای دلباز کابین و صندوق عقب جادار، خوراک استفاده‌های خانوادگی و سفرهای دست جمعی خواهد بود. صندلی‌های جلو راحت هستند و با گرمکن و سردکن و تنظیمات برقی به خوبی از ما میزبانی می‌نمایند. تازه برای راننده حافظه و ماساژور هم در نظر گرفته شده است.

اوضاع و احوال نفرات عقبی نیز مناسب است و ضمن برخورداری از جای پا و سر بسیار خوب، می‌توانند پشتی صندلی را به دلخواه تنظیم نمایند. سقف پانوراما نمای زیبایی از آسمان به نمایش گذاشته است و همزمان سیستم صوتی حرفه‌ای ماشین گوش‌هایمان را نوازش می‌دهد.

تجربه سواری کی ام سی K7

البته شخصاً از چیدمان کلاستر کی ام سی K7 خیلی خوشم نمی‌آید، اما این یک مورد سلیقه‌ای است و شما حق دارید با من مخالف باشید؛ رانندگی با این بچه غول 4.77 متری هم آنقدرها که به نظر می‌رسد سخت نیست و به واسطه موقعیت مناسب قرارگیری راننده، دید خوب شیشه‌ها و آینه‌ها و همچنین حضور دوربین 360 درجه، کنترل ماشین نسبتاً ساده شده است. البته زاویه دوربین‌ها می‌توانست بهتر از این‌ها باشد، ولی کیفیت تصویری که ارائه می‌کنند انصافاً خوب است.

فرمان برقی کی ام سی K7 به نرمی زیر دست می‌چرخد و کار با اهرم دنده الکترونیکی نیز لذت‌بخش است. چهره خشن‌اش باعث شده به هر خودرویی نزدیک می‌شویم راه را برایمان باز کند! ولی خودمان که نباید گول این ظاهر وحشی و تهاجمی را بخوریم؛ وزن سنگین 1735 کیلوگرمی در ترکیب با لگ اولیه توربو و تاخیر کوتاه گیربکس دوکلاچه، دست به دست هم داده‌اند تا شتاب صفر تا صد ماشین حتی از 11 ثانیه هم فراتر رود و این یعنی برخی از خودروهای ارزان‌تر نیز می‌توانند برای اسب قلچماق ما شاخ و شانه بکشند؛ البته باید در نظر داشت که کی ام سی K7 برای مسابقه دادن ساخته نشده و همین شتاب و سرعت برای استفاده‌های معمول خانوادگی و سبقت‌گیری‌های جاده‌ای کاملاً کافی خواهد بود. به خصوص که گشتاور مناسب پیشرانه باعث شده رفتار خودرو با اضافه شدن سرنشینان و پر شدن صندوق عقب افت چندانی نداشته باشد و همچنان با کشش خوبی از پس سینه‌کش جاده‌ها برآییم.

در خصوص عایق‌بندی کی ام سی K7 باید گفت در هنگام رانندگی معمولی اوضاع رو به راه است، اما با شتاب‌گیری و بالا رفتن دور موتور متوجه شدیم هنوز با یک خودروی لوکس تمام‌عیار فاصله داریم. عملکرد کلی جعبه‌دنده نیز برای شرایط عادی منطقی و مناسب بود، اما سرعت تعویض‌ها جهت رانندگی اسپرت ایده‌آل نیست؛ هرچند همین که از خنگ‌بازی‌های گیربکس سری اول جک S5 اتوماتیک خبری نیست جای شکر دارد. فرمان ماشین هم اطلاعات دقیقی از وضعیت چرخ‌ها به دستان راننده منتقل نمی‌کند، اما با تنظیم آن روی سفت‌ترین حالت، این مشکل کمرنگ‌ می‌شود.

KMC K7 کرمان موتور

خوشبختانه تعلیق چندگانه مستقل کی ام سی K7 وظایفش را به درستی انجام می‌دهد و این مهم در ترکیب با عملکرد مطلوب سیستم‌های الکترونیکی پایداری باعث شده کنترل خوبی روی خودرو داشته باشیم و در مواجهه با پیچ‌های تند، دچار حرکات عرضی و کم‌فرمانی شدیدی نشویم. البته هنوز هم نباید از یک کراس‌اور بلندقامت انتظار سواری و هندلینگ در حد سدان‌ها را داشته باشید، اما JAC موفق شده تعادل خوبی میان راحتی و پایداری ایجاد کند تا هم کیفیت سواری (نسبت به کلاس خودرو) قابل‌ قبول باشد و هم این‌که بازی فنرها و حرکات الاکلنگی رایج در این سگمنت تا حد مناسبی کنترل و محدود شود.

ترمزهای کی ام سی K7 قدرتمند نشان می‌دهند و چه بسا با استفاده از تایرهای چسبنده‌تر حس پدال ترمز حتی بهتر هم بشود. ضمناً با وجود این‌که K7 به عنوان خودرویی با شاسی یکپارچه و سیستم تک‌دیفرانسیل، به هیچ عنوان برای آفرود ساخته نشده، اما قادر است به کمک فاصله مناسب از سطح زمین، گشتاور خوب و وجود آپشن‌های کمکی نظیر کنترل حرکت در شیب، از پس مسیرهای بیراهه سبک (مثلاً در حد گذرگاه‌های ناهموار روستایی) برآید.

راند نهایی با کی ام سی K7

کی ام سی K7 یکی از بزرگ‌ترین کراس‌اورهای 5 نفره بازار است که می‌توانید خریداری نمایید. در واقع اگر یک خانواده کامل دارید و اهل مسافرت هستید این ماشین با فضای بسیار جادار کابین و صندوق، کیفیت سواری قابل قبول، کشش کافی در جاده‌ها و هندلینگ نسبتاً خوب می‌تواند همسفر مناسبی برایتان باشد. به خصوص که آپشن‌های کارآمدی هم دارد و با ظاهر دلفریبش توجهات زیادی را به خود جلب می‌نماید. همچنین فراوانی مراکز خدماتی کرمان‌ موتور در سطح کشور خیالمان را از بسیاری جهات آسوده ساخته است.

دردسرهای ناشی از ناسازگاری پیشرانه‌های توربو با بنزین‌ داخلی شامل تمامی رقبای K7 می‌شود و از این رو نمی‌توان به نماینده JAC خرده چندانی گرفت؛ هرچند این راهم قبول دارم که پیشرانه KMC K7 از نوع تزریق مستقیم است و نسبت به انواع ساده حساسیت بیشتری به این مورد نشان خواهد داد.

گیربکس دوکلاچه کی ام سی K7 (علیرغم اصلاحات صورت گرفته) همچنان به بی‌دردسری انواع AT نیست. در این بین حذف چند آپشن ساده در سطح ایربگ‌های پرده‌ای هم مقداری توی ذوق می‌زند. به خصوص که K7 در رده قیمتی بسیار شلوغی قرار گرفته و کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند به قیمت جایگزین شدنش با رقیبی قدر تمام شود. مثلاً لاماری ایما خودرو قوی‌تری است و فیدلیتی حتی در نسخه 7 نفره اندکی ارزان‌تر از K7 است. همچنین دیگنیتی با اتاق کوپه مانندش می‌تواند نظر جوانان را به خود جلب نماید و فونیکس تیگو 7 پرو با آپشن‌های رنگارنگ و هماهنگی مناسب میان موتور و گیربکس، رقیب شایسته‌ای نشان می‌دهد. با تمامی این صحبت‌ها به شما پیشنهاد می‌کنم قبل از تصمیم‌گیری نهایی و خرید خودرو مورد نظرتان حتماً دوری با KMC K7 بزنید؛ احتمال این‌که به میهمان امروزمان علاقه‌مند شوید بسیار زیاد خواهد بود!

عکاس: سیاوش سیدنژاد


اخبار شرکت کرمان موتور

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت کرمان موتور، شامل طرح پیش فروش خودروهای کرمان موتور، طرح فروش فوری کرمان موتور و طرح فروش اقساطی محصولات کرمان خودرو، مطالب منتخب زیر را مطالعه کنید:

همچنین در مقاله سرویس ادواری کرمان موتور می‌توانید آخرین اخبار سرویس محصولات کرمان موتور، شرایط جدید گارانتی کرمان موتور و جدیدترین اخبار خدمات پس از فروش شرکت کرمان موتور را مشاهده کنید. البته اگر شما هم یکی از مالکان محصولات شرکت کرمان خودرو هستید، احتمالا خواندن مقالات زیر نیز برای‌تان مفید خواهد بود:

دیدگاه کاربران
ارمتین 1401/1/1
اومدم چند تا نظر منطقی راجع به این ماشین بخونم اما انگار یک عده دلال جمع شدند از ماشین چینی بد می‌گن ، نکنه بازار خودشون خراب شه. من طرفدار هیچ کمپانی خودروسازی نیستم، ولی در شرایط فعلی جامعه هزینه‌های نگهداری و تامین قطعات خودروهای چینی خیلی بهتر از خودروهای ده و پونزده ساله سایر برندهای گره‌ای و ژاپنی و اروپایی هر عقل سالمی هم متوجه میشه، اپشن‌ها و طراحی خوبی هم دارند. ای کاش اگه کسی این ماشین رو داره نظرش رو بنویسه
پاسخ
2
0
5
Vahid4417 1401/3/20
Kmc k7 بدون شک بهترین گزینه تو رنج خودشه..چه از نظر آبشن که مهمتریناش اتو ترانک ، اتو هلد و سردکن ، ماساژور و سیستم صوتی اینفینتی که هیچکدوم از هم رده هاش ندارن..چه از نظر فنی و کیفیت متریال که واقعا تو لول بالایی قرار داره...بعد از تیگو۸ بهترین چینی بازار با اختلاف k7 هستش.
0
2
Hesam111 1401/1/24
من تازه تحویل گرفتم. به نظر میاد نسبت به ماشین های حال حاضر بازار ایران، یکی از بهترین هاست. چون با این پول شاید بشه ماشین چینی دیگه ای خرید که این تصمیم قطعا اشتباهه، چون جک x7 در حاضر بهترین خودروی چینی ای است که در بازار ایران است. یا اینکه رفت سراغ ماشین های کره ای و ژاپنی که حداقل ۷ - ۱۰ سال کار کردن و دیگه حقیقتا شما لذتی از ماشین نمی‌بری چون سبک طراحی، سبک ۱۰ سال پیشه. به نظرم تو این قیمت انتخاب مناسبیه.
0
4
123mahdi 1400/10/14
همه کسانی که ثبت نام برای خودرو کرمان موتور کرده اند و تکمیل وجه نموده اند و هنوز از کرمان موتور خبری دال بر طی مراحل مرتبط با تحویل خودرو انجام نشده از هرنوع خودرو اس۳ اس۵ نیوفیس جی ۴ و... روز شنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰ ساعت ۹ صبح روبروی درب دفتر مرکزی کرمان موتور در شرق تهران حضور به هم رسانند تا بلکه مسئولین کرمان موتور پاسخگوی دیرکرد ها بشوند
پاسخ
0
0
1
Omidd 1400/9/28
نیمی از کسایی که اینجا کامنت میزارن قول میدم پراید هم ندارند . مطالعه و تحقیق کنید بعد مردم رو راهنمایی کنید . من کاری ندارم تو ایران چی مونتاژ می‌کنند ولی میدونم ماشین های خوب چینی فقط برند چینی دارند تمام طراحی و قسمت های حساس ماشین توسط شرکت های اروپایی طراحی و ساخت شده چون چین در ابتدا بدنبال برند سازی و جا انداختن خودش که بعد بتونه وارد طراحی و .... بشه . تکنولوژی یک بحث جهانی هستش و توسط شرکت های بین المللی فروخته میشه قطعا ماشین کره ده سال پیش از تکنولوژی به روز دور هستش هر چند عالی باشه بستگی داره هر کی از ماشینش چی میخاد . شخصی را هم داریم که هنوز میگه ماشین مرسدس ۱۹۹۹۰ . پس فقط مقاله هاشو بخونید و در خرید اصلا به این کامنت ها اهمیت ندهید
پاسخ
0
1
8
2859 1400/7/1
چقدر شما کلاه بردار هستید اگه دلار 30هزارم حساب کنی 600ملیون میشه .بعدم من این یه میلیارد میدم کادنزا 2012میخرم که اسمش لرزه براندام کمپانی جاک میندازه 😂😂
پاسخ
1
3
8
ucguxryxyck 1400/10/3
من کادنزا دارم میخوای بهت بدم. مصرفش ترکیبیش ۳۰ لیتره زیادی هم می کوبه ولی بقیه چیزاش خوبه
1
3
Sevak 1400/7/1
سلام دوستان وقتی با ۱۲۰۰ میتوان موهاوی ۸ سوار شد مگر دیوانه هستیم پول چینی بدی
پاسخ
0
8
7