بازار خاورمیانه بهشت محصولات تویوتا

عرضه لندکروزر 70 و اف‌جی کروزر صفر کیلومتر در امارات

16 فروردین 1399 09:49

در وضعیت فعلی بازار خودروی جهان که مدل‌های کراس‌اور و شاسی‌بلند بیش از هر زمان دیگری با استقبال خریداران روبرو هستند، خودروهایی همچون تویوتا لندکروزر که توانایی بالایی در پیمودن مسیرهای بی‌راهه دارند می‌توانند بیش از بقیه محبوب باشند.

این خودروهای توانمند در آفرود مدت‌هاست که از بازار خودروی کشورهای مختلف خارج شده‌اند.البته در سال‌های اخیر آمار فروش لندکروزر در بازار خودروی آمریکا افت محسوسی داشته اما تویوتا نه تنها برنامه‌ای برای قطع عرضه آن در ایالات متحده نداشته بلکه نسل‌های قبلی لندکروزر را نیز در سایر بازارهای جهان عرضه می‌کند.

مثلاً در آفریقای جنوبی تویوتا نسخه‌ای از لندکروزر سری 70 را با پیشرانه 4.5 لیتری هشت سیلندر و تحت نام 79 4.5D V8 D/C Namib عرضه می‌کند. در بازار امارات متحده عربی نیز نسخه‌ای مشابه از این خودروی بی‌راهه‌نورد با چهره‌ای بروزشده و چراغ‌های هالوژن و در دو نسخه وانت و سه در به فروش می‌رسد. قیمت پایه این خودرو در امارات برابر با 141,750 درهم بوده که تقریباً معادل با 38,590 دلار می‌شود.

تویوتا لندکروزر سری 70

تفاوت عمده میان دو نسخه عرضه شده در کشورهای امارات و آفریقای جنوبی را می‌توان در پیشرانه آن‌ها یافت. همان‌طور که قبلاً اشاره شد مدل ارائه شده در آفریقای جنوبی به پیشرانه هشت سیلندر دیزل 4.5 لیتری مجهز شده که 202 اسب‌بخار قدرت و 430 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که مدل ارائه شده در بازار امارات به پیشرانه بنزین‌سوز شش سیلندر 4 لیتری مجهز شده که 228 اسب‌بخار قدرت و 363 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده پنج سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

غیر از لندکروزر سری 70، تویوتا مدل اف‌جی کروزر را نیز همچنان به مشتریان اماراتی عرضه می‌کند. این خودروی توانمند در آفرود که ظاهر خود را از مدل‌های قدیمی به عاریت گرفته، مدت‌هاست که از بازار خودروی ایالات متحده خارج شده است.

تویوتا اف جی کروزر

این مدل به صورت استاندارد به پیشرانه شش سیلندر 4 لیتری تجهیز شده که قدرت 270 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 380 نیوتن‌متر را از طریق جعبه‌دنده پنج سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند. بد نیست بدانید این مدل به دو محفظه سوخت مجهز شده که مجموعاً 159 لیتر ظرفیت داشته و خیال راننده را از بابت تامین سوخت سفر به نقاط دوردست آسوده می‌کند.

قیمت پایه تویوتا اف‌جی کروزر در امارات متحده برابر با 147 هزار درهم (تقریبا برابر با 40,020 دلار) تعیین شده است.

دیدگاه کاربران