یک استیشن‌واگن خانوادگی قدرتمند

آئودی RS6-R آوانت با تیونینگ ABT

19 فروردین 1399 11:36

همین یک هفته پیش بود که شرکت تیونر آلمانی یعنی ABT نسخه‌ای تقویت شده از آئودی RS7 اسپرت‌بک را رونمایی کرد. اکنون این شرکت اقدام به معرفی یک خودروی استیشن‌واگن قدرتمند کرده؛ یعنی مدل RS6-R که در اوایل ماه دسامبر 2019 مختصراً معرفی شده بود ولی اکنون در نمونه کامل و نهایی چهره خود را آشکار نموده است.

این خودروی استیشن از پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری توئین توربو تقویت شده بهره می‌برد، که اکنون 730 اسب‌بخار قدرت و 920 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده خوش‌شانس خود قرار خواهد داد.اگر مدل استاندارد RS6 آوانت در میان خودروهای استیشن‌واگن چندان ترسناک به نظر نمی‌رسید، نسخه تقویت شده آن توسط ABT به لطف قطعات اضافی بدنه، بسیار خشن و متفاوت از کار درآمده است. این قطعات شامل لبه سپر جلو، دیفیوزر عقب با طراحی متفاوت، اجزای الحاقی به گلگیرها و رکاب‌های جانبی بوده که به لطف استفاده گسترده از فیبرکربن، چیزی به وزن کلی خودرو نیز اضافه نکرده‌اند.

این مجموعه که می‌تواند با کیت بدنه ارائه شده برای رقیب این خودرو یعنی مرسدس-آام‌گ E63 Estate کاملاً رقابت کند، شامل رینگ‌های 22 اینچی اختصاصی ABT نیز می‌شود.

در نمای عقب این آئودی استیشن نیز خروجی‌های دوگانه بیضی‌شکل اگزوز که در مدل‌های RS نصب می‌شود جای خود را به چهار خروجی جلب توجه‌کننده داده که به عنوان بخشی از سیستم اگزوز استیل ضدزنگ ABT شناخته می‌شود.

آئودی RS6-R آوانت با تیونینگ ABT

ABT سیستم تعلیق RS6-R آوانت را نیز فراموش نکرده و عملکرد آن را بهبود بخشیده تا این خودرو بتواند فرمان‌پذیری خود را به رخ رقبا بکشد.

این خودروی استیشن همچون مدل RS7 اسپرت‌بک از نسخه تقویت شده از پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری توئین توربو بهره‌مند شده که به ترتیب با 139 و 120 واحد افزایش در قدرت پیشرانه و حداکثر گشتاور تولید شده، اکنون 730 اسب‌بخار قدرت و 920 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده خوش‌شانس خود قرار خواهد داد.

براساس اعلام ABT، شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت RS6-R آوانت نیز با 0.4 ثانیه کاهش نسبت به مدل استاندارد به تنها 3.2 ثانیه رسیده است. تیونر آلمانی همچنین رقم حداکثر سرعت این خودرو را برابر با 320 کیلومتر برساعت اعلام نموده که نسبت به نمونه استاندارد 15 واحد افزایش نشان می‌دهد.

آئودی RS6-R آوانت با تیونینگ ABT

ABT همچنین اعلام نموده که قصد دارد تنها 125 دستگاه از RS6 آوانت را به این مجموعه 75,600 دلاری تجهیز نماید. بد نیست بدانید مدل استاندارد RS6 آوانت در ایالات متحده با قیمت 109 هزار دلار عرضه می‌شود که در صورت سفارش مجموعه ABT، رقم فوق به قیمت آن افزوده خواهد شد.

در پایان بد نیست به این نکته اشاره کنیم که شرکت ABT در سال‌های اخیر خودروهای بسیار جالبی به بازار عرضه کرده که از میان آن‌ها می‌توان به RS6 آوانت Performance Nogaro Edition اشاره کرد که 700 اسب‌بخار قدرت داشته و مستقیماً توسط آئودی به فروش رسید. همچنین مدل هیبرید RS6-E با 1018 اسب‌بخار قدرت نیز خودرویی بسیار جالب توجه به شمار می‌آید.

دیدگاه کاربران