با قدرت 1500 اسب‌بخار

تریتون مدل H، شاسی‌بلند الکتریکی هشت نفره

31 فروردین 1399 12:39

شرکت نه چندان شناخته شده Triton Solar که در ایالت نیوجرسی واقع شده، از خودروی جدید خود یعنی شاسی‌بلند هشت نفره کاملاً برقی به نام تریتون مدل H رونمایی کرد.

نیروی محرکه این خودرو از چهار موتور برقی تامین خواهد شد که هرکدام روی یکی از چرخ‌ها نصب می‌شود و مجموعاً 1500 اسب‌بخار قدرت برای تریتون مدل H مهیا می‌کنند.شرکت تریتون اعلام کرده که شاسی‌بلند برقی مدل H به یک باتری بزرگ به ظرفیت 200 کیلووات ساعت مجهز شده که شعاع حرکتی برابر با 1126 کیلومتر برای آن به ارمغان آورده است. البته فعلاً نمی‌توان از امکان فراهم نمودن چنین شعاع حرکتی توسط یک باتری 200 کیلووات ساعتی اطمینان داشت. تریتون سولار همچنین باتری‌های ساخت خود را بسیار کارآمد توصیف نموده چراکه بنابر ادعای این شرکت، وزن و اندازه این باتری‌ها نصف نمونه‌های مشابه خواهد بود.

نیروی محرکه این خودرو از چهار موتور برقی تامین خواهد شد که هرکدام روی یکی از چرخ‌ها نصب می‌شود و مجموعاً 1500 اسب‌بخار قدرت برای تریتون مدل H مهیا می‌کنند. براساس اعلام شرکت تریتون شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت مدل H برابر با تنها 2.9 ثانیه خواهد بود.

شرکت سازنده اعلام نموده که این خودروی شاسی‌بلند برای حمل و بکسل نمودن بارهای سنگین مناسب بوده بدون آن‌که بر روی راحتی رانندگی تاثیر نامطلوبی داشته باشد. لازم به ذکر است ظرفیت کشندگی این خودرو نیز 6985 کیلوگرم اعلام شده که بازهم به عقیده بسیاری، باور آن کمی سخت است.

تریتون مدل H، شاسی‌بلند الکتریکی هشت نفره

ظرفیت حمل بار این خودروی هشت نفره لیتر و فاصله میان محورهای آن 3.3 متر اعلام شده ضمن این‌که شرکت سازنده ادعا کرده گارانتی 10 ساله یا 150 هزار مایل (240 هزار کیلومتر) را برای مدل H در نظر گرفته است.

پروژه ساخت این خودرو از 18 ماه پیش در شرکت تریتون سولار تحت مدیریت Himanshu Patel آغاز شده و در نهایت به یاری چند شریک بین‌المللی به سرانجام رسیده است. این شرکت اعلام کرده که با مبلغ 5 هزار دلار سفارش اولیه مشتریان را از طریق وب سایت شرکت ثبت خواهند کرد. 100 مشتری اول این شرکت نسخه Founder's Edition را دریافت می‌کنند که مشخصات متفاوتی نسبت به مدل استاندارد خواهد داشت.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : insideevs.com

دیدگاه کاربران