شاسی‌بلندهای کم‌مصرف لندرور

معرفی نسخه پلاگین هیبرید از مدل‌های ایووک و دیسکاوری

4 اردیبهشت 1399 12:06

جگوار لندرور به تازگی سیستم پلاگین هیبرید جدیدی رونمایی کرده که قرار است روی جدیدترین نسل رنجرور ایووک، لندرور دیسکاوری اسپرت و مدل‌های جدید آینده نصب شود.

براساس استاندارد WLTP، مصرف سوخت ایووک P300e و دیسکاوری اسپرت P300e به ترتیب برابر 1.4 و 1.6 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.این سیستم از پیشرانه کوچک سه سیلندر 1.5 لیتری بنزین‌سوز با قدرت 197 اسب‌بخار و یک موتور الکتریکی با نیروی 107 اسب‌بخار تشکیل شده است. یک باتری 15 کیلووات ساعتی نیز به عنوان پشتیبان این سیستم که مجموعاً 304 اسب‌بخار قدرت و 540 نیوتن‌متر در اختیار راننده قرار می‌دهد، در کنار آن قرار گرفته است. نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

رنجرور ایووک P300e مجهز به سامانه پلاگین هیبرید مذکور برای دستیابی به سرعت صد کیلومتر برساعت به 6.4 ثانیه زمان نیاز دارد درحالی‌که لندرور دیسکاوری اسپرت P300e در مدت 6.6 ثانیه به این سرعت خواهد رسید. برای شارژ 80 درصد باتری این شاسی‌بلندها با استفاده از جریان 50 کیلوواتی برق به تنها 30 دقیقه زمان نیاز است.

لندرور دیسکاوری اسپرت پلاگین هیبرید

شعاع حرکتی رنجرور ایووک P300e در حالت تمام برقی و تنها با اتکا بر نیروی باتری برابر با 66 کیلومتر اعلام شده درحالی‌که این رقم برای لندرور دیسکاوری اسپرت P300e برابر با 62 کیلومتر خواهد بود.

نه تنها عملکرد فنی این دو شاسی‌بلند پلاگین هیبرید، بلکه مصرف سوخت آن‌ها نیز بسیار اقتصادی و درخور توجه بوده چراکه براساس استاندارد WLTP، مصرف سوخت ایووک P300e و دیسکاوری اسپرت P300e به ترتیب برابر 1.4 و 1.6 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

رنجرور ایووک پلاگین هیبرید

یک کابل شارژ خانگی نیز به خریداران تحویل داده خواهد شد که به آن‌ها اجازه می‌دهد ظرف 6 ساعت و 42 دقیقه و از طریق سوکت برق خانگی باتری خودروی خود را شارژ نمایند.

لازم به‌ذکر است که سه حالت برای رانندگی با این شاسی‌بلندهای برقی پیش‌بینی شده است. در حالت هیبرید پیش‌فرض، پیشرانه و موتور برقی بسته به شرایط رانندگی و میزان شارژ باتری در هماهنگی با یکدیگر کار می‌کنند. در صورت انتخاب حالت EV یا تمام برقی، موتور برقی به تنهایی شاسی‌بلند ساخت جگوار لندرور را به پیش می‌راند اما در حالت SAVE، تنها از پیشرانه بنزین‌سوز برای حرکت استفاده خواهد شد.

خودروساز انگلیسی هنوز تاریخ دقیق عرضه این دو خودروی جدید را اعلام نکرده اما کار پذیرش سفارش تولید آن‌ها از هم‌اکنون در بریتانیا در جریان است ضمن این‌که مشتریان ساکن در استرالیا از سه ماهه دوم سال 2021 به این خودروها دست خواهند یافت.

دیدگاه کاربران