پیشرفت شدید کره‌ای‌ها در انتقال قدرت

معرفی هیوندای ولستر N

5 اردیبهشت 1399 17:20

رونمایی هیوندای از هاچ‌بک اسپرت ولستر N باز هم با استقبال روبرو شد. خودرویی که کره‌ای‌ها معتقدند یک انقلال عظیم در بحث جبعه‌دنده را تجربه کرده است.

هیوندای به کمک یک جعبه‌دنده 8 سرعته دو کلاچه جدیدی که روی ولستر N نصب کرده، عملکرد آن را بهبود بخشیده است.هیوندای پیش‌تر خودروهای اسپرت خود در خانواده N مانند i30 و i30 FastBack را با جعبه‌دنده‌های مسابقه‌ای 6 سرعته دستی عرضه می‌کرد. اما اکنون با این ولستر است که می‌توانیم از حضور یک جعبه‌دنده 8 سرعته دو کلاچه احساس رضایت کنیم.

هیوندای در توضیح عملکرد جعبه‌دنده‌های خود می‌گوید با استفاده از فعال‌کننده‌های الکتریکی سرعت انتقال قدرت و در عین حال شیفت در بهترین دور موتور را ممکن می‌کند. در سیستم جدید از سیستم روغن برای کلاچ‌های دوتایی استفاده شده است.

این فناوری که توسط هیوندای با نام NGS شناخته می‌شود به تنهایی باعث افزایش 7 درصدی گشتاور می‌شود. این یعنی در حال حاضر گشتاور نهایی 377 نیوتن‌متر ثبت شده است.

کابین هیوندای ولستر N مدل 2020

گفته می‌شود هیوندای ولستر جدید مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ است. شتاب صفر تا صد محصول جدید با این جعبه‌دنده به 5.6 ثانیه کاهش پیدا کرده است. مدل استاندارد این خودرو 250 اسب‌بخار قدرت دارد ولی مشتریان بازار آمریکا می‌توانند از مدل 275 اسب‌بخاری آن هم بهره ببرند.

دیدگاه کاربران
ندا ربانی 1399/3/1
قیمت چند؟
پاسخ
0
0
0