آفرود بی‌صدا

لندرور دینفدر با قلب تسلا

6 اردیبهشت 1399 11:08

شرکت طراحی خودرو ECD که تخصص اصلی‌اش بهینه‌سازی مدل‌های خاصی از لندرور دیفندر است، در جدیدترین پروژه خود یک محصول خاص از دل این شاسی‌بلند انگلیسی بیرون کشیده است.

دیفندر جدید با یک بار شارژ می‌تواند بیش از 350 کیلومتر پیمایش داشته باشد. اما هرچقدر به طراحی آن نگاه می‌کنید، تفاوتی با نسخه‌های قبلی دینفدر به چشم نمی‌آید. پس خاص بودن این پروژه کجاست؟ نکته اینجاست که مهندسان ECD توانسته‌اند پیشرانه برقی تسلا را درون سینه این آفرود جای دهند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که دیفندر جدید با یک بار شارژ می‌تواند بیش از 350 کیلومتر پیمایش داشته باشد. این رکورد خوب را باید مدیون ظرفیت باتری‌های 100 کیلووات ساعتی آن بدانیم. هم‌چنین ECD می‌گوید در قسمت شارژ این خودرو از فناوری شارژ سه فاز برای افزایش سرعت شارژ شدن باتری‌ها استفاده شده است.

بدون تغییر نگاه داشتن طراحی بیرونی این دیفندر، اشاره مستقیمی به حفظ ذات اصیل این شاسی‌بلند انگلیسی داشته است. با این حال در طراحی داخلی دینفدر جدید تغییراتی چشم‌نواز را شاهد هستیم.

لندرور دیفندر

صندلی‌های لوکس-اسپرت این خودرو ضمن افزایش جلوه‌های بصری، راننده و سرنشین را برای پیمایش‌های سنگین آفرود محافظت می‌کند. نکته جالب این است که طراحان از این صندلی‌ها در ردیف عقب نیز بهره گرفته‌اند.

اقدام اخیر ECD از این حیث مورد توجه است که تولید شاسی‌بلندهای برقی رونق گرفته است ولی با این مدل می‌توان نسبت به مدل‌های آفرود برقی نیز امیدوار بود.

دیدگاه کاربران