با قابلیت پیمایش 706 کیلومتر

معرفی سدان برقی Xpeng P7

10 اردیبهشت 1399 15:14

پس از معرفی کوتاهی در سال گذشته، بالاخره شرکت Xpeng Motors ثبت سفارش برای سدان اسپرت P7 را آغاز کرده است.

در نسخه پایه شعاع حرکت براساس استاندارد NEDC برابر با 568 کیلومتر اعلام شده درحالی‌که در مدل کامل‌تر این رقم به 706 کیلومتر افزایش می‌یابد.ضریب آیرودینامیک بدنه P7 تنها برابر با 0.236 اندازه‌گیری شده که به لطف فرم خوابیده و پراز خطوط منحنی بدنه این خودرو حاصل شده است. دستگیره مخفی شونده درها، پنجره‌های بدون فریم، سقف پانورامیک شیشه‌ای و چراغ‌های یک تکه عقب جزء سایر ویژگی‌های شاخص P7 محسوب می‌شود.

صفحه پشت آمپر دیجیتال به همراه نمایشگر بزرگ لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی نصب شده روی داشبورد اطلاعات موردنیاز راننده و سرنشینان را نمایش می‌دهند. نمایشگر مرکزی به فناوری تشخیص فرامین صوتی، قابلیت اتصال به فروشگاه نرم‌افزار و تراشه اسنپ دراگون 820 مجهز شده است.

فرمان دوشاخه، نورپردازی داخلی، سیستم صوتی پرمیوم، روکش چرم ناپا برای صندلی‌ها و همچنین یک دوربین که هوشیاری راننده را زیرنظر دارد از دیگر موارد قابل توجه در کابین P7 بشمار می‌آید.

سدان برقی Xpeng P7

شرکت Xpeng فعلا درباره مشخصات فنی P7 اطلاعات دقیقی منتشر نکرده ولی مشخص شده که این خودرو از باتری 80.9 کیلووات ساعتی و سیستم دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک بهره می‌برد.

در نسخه پایه که نیروی پیشرانه به محور عقب منتقل می‌شود، شعاع حرکت براساس استاندارد NEDC برابر با 568 کیلومتر اعلام شده درحالی‌که در مدل کامل‌تر این رقم به 706 کیلومتر افزایش می‌یابد.

امکان سفارش مدل مجهز به دو پیشرانه برقی نیز فراهم شده که شتاب صفر تا یکصد کیلومتر برساعت آن برابر با 4.3 ثانیه خواهد بود هرچند که رقمی درباره شعاع حرکتی این نسخه اعلام نشده است.

برای شارژ باتری P7 از 30 به 80 درصد ظرفیت تنها به 28 دقیقه زمان نیاز است ضمن آن‌که با تنها 10 دقیقه شارژ باتری، این خودرو می‌تواند تا شعاع 120 کیلومتر حرکت کند.

سدان برقی Xpeng P7

غیر از ویژگی‌های ظاهری و مشخصات فنی، تجهیز P7 به فناوری سطح 3 نیمه خودران که XPILOT 3.0 نامیده شده را باید یکی دیگر از جذابیت‌های این خودرو دانست. این سامانه از 14 دوربین، 12 حسگر اولتراسونیک و 5 رادار برای مدیریت حرکت و پارک خودرو استفاده می‌کند.

Xpeng از هم اکنون در حال پذیرش سفارش برای مدل P7 بوده و برای تحویل این خودرو به مشتریان در ماه ژوئن برنامه‌ریزی کرده است. قیمت پایه این خودرو 32,442 دلار تعیین شده که برای کامل‌ترین نسخه به 47,965 دلار می‌رسد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران