طرحی خلاقانه از یک هنرمند

بوگاتی شیرون Pur Sport با تم جنگ ستارگان

16 اردیبهشت 1399 14:31

چند ماه پیش نسخه Pur Sport از بوگاتی شیرون به عنوان نسخه‌ای مسابقه‌ای از این هایپر خودروی فرانسوی معرفی شد. اکنون هنرمندی به نام Shashank Das اقدام به انتشار رندرهایی از این خودرو کرده که آن را بسیار شبیه به شخصیت Stormtrooper جنگ ستارگان نشان می‌دهد.

هنرمندی خلاق اقدام به انتشار رندرهایی از بوگاتی شیرون نسخه Pur Sport کرده که آن را بسیار شبیه به شخصیت Stormtrooper جنگ ستارگان نشان می‌دهد.شاید در نظر اول این تشبیه احمقانه به نظر برسد اما با دقت در تصاویر، مطمئناً صحت آن را تصدیق خواهید کرد.

پیش از این، بوگاتی شیرون Pur Sport را تنها با پوششی مرکب از آبی و فیبرکربن دیده‌ایم اما طرح پیشنهاد شده توسط Das این خودروی اسپرت را در ترکیب دوتایی سفید و فیبرکربن بدون روکش به نمایش گذاشته که واقعاً چهره‌ای برازنده و جذاب به این محصول خیالی بوگاتی هدیه کرده است.

در طراحی بخش‌های جلو و انتهایی بدنه به همراه ورودی‌های هوا و نواحی اطراف آن‌ها و همچنین محیط چراغ‌های جلو از فیبرکربن استفاده شده که تضاد زیبایی با سایر بخش‌های بدنه ایجاد کرده است. اکنون که سخن از چراغ‌های جلو به میان آمده بد نیست به این نکته اشاره کنیم که چراغ‌های LED که نقش دی‌لایت را ایفا می‌کنند به رنگ قرمز درآمده تا چهره این بوگاتی خاص، خشن‌تر از قبل باشد.

استفاده از فیبرکربن در نیمه پایینی بخش جانبی بدنه ادامه داشته ضمن این‌که ارتفاع کلی خودرو نسبت به مدل استاندارد کاهش یافته است. در بخش عقبی نیز قطعاتی همچون باله عقب و دیفیوزر از جنس فیبرکربن طراحی شده‌اند. مکمل تمام این موارد رینگ‌های سفارشی بزرگی بوده که در هماهنگی با بخش پایینی بدنه، با رنگ مشکی طراحی شده است.

بوگاتی شیرون Pur Sport با تم جنگ ستارگان

گذشته از این طرح پیشنهادی، شرکت بوگاتی برای ساخت تنها 60 دستگاه از نسخه Pur Sport از مدل شیرون برنامه‌ریزی کرده است. هرکدام از این خودروهای 3.55 میلیون دلاری همچون سایر همتایان خود از خانواده شیرون، به پیشرانه هشت لیتری شانزده سیلندر مجهز خواهد بود که 1479 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

یکی از تغییرات کلیدی اعمال شده بر نسخه Pur Sport نسبت به مدل عادی شیرون، تنظیم مجدد انتقال قدرت بوده که ضریب دنده‌ها را تا 15 درصد بهبود بخشیده است. علاوه‌براین‌ها، میزان سختی کمک‌فنرهای شیرون Pur Sport در محورهای جلو و عقب به ترتیب 65 و 33 درصد افزایش پیدا کرده است.

دیدگاه کاربران