تغیرات ظاهری همراه با ایمنی بیشتر

معرفی نسخه اروپایی کیا پیکانتو 2020

16 خرداد 1399 13:15

نسخه فیس‌لیفت شده از کیا پیکانتو برای اولین بار در ژانویه سال جاری درحالی به دام عکاسان افتاد که چهره آن با پوشش‌های ضخیم استتاری مخفی شده بود. اکنون و پس از گذشت 4 ماه، این هاچ‌بک کوچک به صورت رسمی معرفی و تاریخ دقیق عرضه آن در کره جنوبی و اروپا مشخص شده است.

کیا اعلام کرده که برای اولین مرتبه، خودرویی از سگمنت A را به انبوهی از امکانات ایمنی تجهیز کرده است.اولین تغییر در حوزه نام‌گذاری بوده چراکه این خودرو که تاکنون در وطن خود با نام Morning شناخته می‌شود، از این پس با نام Morning Urban عرضه خواهد شد.

در نمای جلو نیز به لطف چراغ‌های جدید LED، سپر با طراحی اسپرت، جلوپنجره تغییریافته و حاشیه کرومی مه‌شکن‌ها با چهره‌ای جدید روبرو هستیم.

در نمای عقب نیز چراغ‌های LED با طرح جدید، بازتاب‌دهنده‌های افقی و یک دیفیوزر کوچک تکمیل‌کننده ظاهر این بخش هستند ضمن این‌که به نظر می‌رسد خروجی‌های اگزوز این خودرو غیرواقعی باشند. رینگ‌های 16 اینچی و قطعات کرومی روی درها نیز جزء سایر تغییرات ظاهری اعمال شده بر پیکانتو فیس‌لیفت به شمار می‌آیند.

کیا پیکانتو 2020

در فضای کابین می‌توان نمایشگر 8 اینچی اطلاعات سرگرمی با قابلیت ارتباط بلوتوث با دو دستگاه به صورت همزمان و صفحه نمایش 4.4 اینچی در پشت آمپر را مشاهده کرد ضمن این‌که در برخی قطعات نیز تغییراتی اعمال شده است.

کیا اعلام کرده که برای اولین مرتبه، خودرویی از سگمنت A را به انبوهی از امکانات ایمنی تجهیز کرده است. هشدار برخورد با ترافیک پشت سر به همراه حسگر پیشگیری از برخورد، دستیار حرکت بین خطوط، پایش نقاط کور و هشدار برخورد از روبرو مهمترین سامانه‌های دستیار ایمنی هستند که معمولاً در خودروهای گران‌قیمت وجود داشته اما اکنون در کیا پیکانتو نیز نصب شده‌اند.

کیا پیکانتو در بازار کره جنوبی تنها با پیشرانه یک لیتری بنزین‌سوز تنفس طبیعی به قدرت 75 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 95 نیوتن‌متر به همراه جعبه‌دنده 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد درحالی‌که در اروپا خریداران می‌توانند از میان دو نسخه متفاوت از پیشرانه یک لیتری که 67 و 100 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند، یکی را انتخاب نمایند.

کابین کیا پیکانتو 2020

جعبه‌دنده این خودرو نیز از نوع AMT خواهد بود که همچون خودروهای دنده‌ای، به اهرم تعویض دنده مجهز بوده اما عمل کلاچ‌گیری را به صورت خودکار انجام می‌دهد. این جعبه‌دنده به عنوان گزینه‌ای اقتصادی به جای نسخه اتوماتیک به مشتریان پیشنهاد شده است.

کیا پیکانتو با گارانتی 7 ساله یا 160 هزار کیلومتر عرضه شده و قیمت پایه آن در بازار کره جنوبی برابر با 9760 دلار خواهد بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

دیدگاه کاربران