رقیبی برای پورشه 911 توربو S

ب‌ام‌و M8 Competition با تیونینگ منهارت

27 اردیبهشت 1399 12:40

با توجه به تنوع روزافزون مدل‌های مختلف ب‌ام‌و که به نشان M مزین شده‌اند، بیش از هر زمان دیگری جای خالی یک مدل سوپراسپرت حس می‌شود تا در بالاترین جایگاه در میان این خودروها قرار گیرد. البته به نظر می‌رسد برای ملاقات با چنین خودرویی باید بیش از این‌ها منتظر بمانیم چراکه اخیراً اعلام شده کانسپت Vision M که تنها امید علاقمندان برای ساخت یک مدل سوپراسپرت توسط ب‌ام‌و بوده، فعلاً تولید نخواهد شد.

شتاب صفر تا یکصد کیلومتر برساعت این نمونه با 0.6 ثانیه کاهش نسبت به مدل استاندارد به 2.6 ثانیه رسیده است، که با نسل جدید پورشه 911 توربو S برابری می‌کند.اکنون شرکت منهارت با عرضه نسخه‌ای خاص از M8 Competition کوپه سعی کرده این فضای خالی را تاحدی پر کند.

پکیج عرضه شده برای این خودرو MH8 800 نامیده شده که شامل تقویت پیشرانه هشت سیلندر 4.4 لیتری توئین توربوی M8 Competition می‌شود، عملی که باعث شده قدرت و حداکثر گشتاور این قلب تپنده به ترتیب به 823 اسب‌بخار و 1050 نیوتن‌متر افزایش یابد. به لطف تقویت پیشرانه، شتاب صفر تا یکصد کیلومتر برساعت این نمونه با 0.6 ثانیه کاهش نسبت به مدل استاندارد به 2.6 ثانیه رسیده است.

برای درک بهتر عملکرد M8 Competition با تیونینگ منهارت بد نیست به این نکته اشاره کنیم که شتاب این خودرو اکنون با نسل جدید پورشه 911 توربو S برابری می‌کند. این کوپه قدرتمند برای دستیابی به سرعت 200 کیلومتر برساعت نیز به تنها 5.7 ثانیه زمان نیاز دارد.

ب‌ام‌و M8 Competition با تیونینگ منهارت

نوارهای طلایی رنگ روی بدنه و اطراف رینگ‌های 21 اینچی به همراه سیستم تعلیق بروزرسانی شده و البته کمک‌فنرهای تطبیق‌پذیر که امکان تغییر ارتفاع تا 30 میلی‌متر را برای این خودرو فراهم می‌کند، می‌توان مهمترین تغییرات اعمال شده روی بدنه محصول منهارت دانست.

سیستم اگزوز خودرو نیز تغییر یافته و برخی قطعات از آن حذف شده تا در نهایت از پیشرانه صدایی خشن‌تر به گوش برسد. این سیستم قابل تنظیم به خروجی چهارگانه با لوله‌های 100 میلی‌متری مجهز شده که می‌توان آن‌ها را با ظاهرفیبرکربن یا سرامیک سفارش داد.

;HFDK ب‌ام‌و M8 Competition با تیونینگ منهارت

منهارت در فضای داخلی ب‌ام‌و M8 Competition تغییر چندانی اعمال نکرده و تنها به فراهم نمودن امکان سفارش قطعات فیبرکربن برای فرمان و شیفترهای تعویض دنده قناعت کرده است.

منهارت همچنین اقدام به انتشار یک فایل ویدیویی در شبکه یوتیوب کرده که کوپه دست پرورده خود را در حال حرکت با سرعت 311 کیلومتر برساعت نشان می‌دهد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران