خداحافظی رنو با تالیسمان

براساس اخباری که به تازگی منتشر شده، شرکت رنو قصد دارد با پایان بخشیدن به تولید چند محصول در آینده نزدیک، در خطوط تولید خود دست به خانه تکانی اساسی بزند.

رنو قصد دارد پس از عبور از بحران شیوع ویروس کرونا، بر ساخت مدل‌های کراس‌اور و شاسی‌بلند و همچنین خودروهای برقی تمرکز نماید.با توجه به یافته‌های خبرگزاری رویترز از منابع نزدیک به رنو، این خودروساز فرانسوی قصد دارد دو مدل مینی ون سینیک و اسپاس را از خط تولید کنار بگذارد. خودروی قابل توجه دیگری که شامل برنامه قطع تولید می‌شود، سدان میان سایز تالیسمان خواهد بود. این‌ها تنها بخشی از طرح کاهش 2.16 میلیارد دلاری هزینه‌ها بوده که رنو برای انجام در سه سال آینده برنامه‌ریزی کرده است.

یک منبع آگاه به رویترز اعلام کرده که هرچند تمام جزئیات برنامه رنو هنوز قطعی نشده اما خاتمه تولید مدل‌های سنیک، اسپاس و سدان تالیسمان امری است که حتماً اتفاق می‌افتد. این منبع خبری همچنین به عزم راسخ شرکت رنو برای تمرکز بر افزایش تنوع مدل‌های کراس‌اور و شاسی‌بلند اشاره کرده است.

پس از خاتمه تولید این سه محصول، رنو همچنان به همکاری مشترک با نیسان و میتسوبیشی ادامه خواهد داد. برخی خبرها از معرفی نسل جدید رنو کجار با گنجایش 5 و 7 سرنشین خبر می‌دهند، خودرویی که همچنان در اسپانیا تولید خواهد شد.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد قرار است با قطع تولید مدل‌های اسپاس، سنیک و رنو تالیسمان، تاسیسات Douai شرکت رنو واقع در شمال فرانسه به تولید دو مدل جدید اختصاص یابد که براساس پلتفرم جدید خودروهای برقی این شرکت ساخته خواهند شد.

در مجموع گویا رنو قصد دارد پس از عبور از بحران شیوع ویروس کرونا، بر ساخت مدل‌های کراس‌اور و شاسی‌بلند و همچنین خودروهای برقی تمرکز نماید. پس از کاهش تولید و فروش که براساس اتفاقات اخیر گریبانگیر شرکت رنو شده، این کارخانه برای دریافت کمک هزینه‌ای برابر با 4 الی 5 میلیارد یورو در حال مذاکره با دولت فرانسه است.

مترجم :