خیز به سوی برقی شدن

به‌‌روزرسانی نیسان کیکس

8 تیر 1399 13:10

نسخه 2021 نیسان کیکس در قالب یک فیس‌لیفت جسورانه برای بازار بومی ژاپن رونمایی شد. خودرویی که قیمت پایه آن زیر 19 هزار دلار است.

این کراس‌اور دراصل یک خودروی برقی است که از پیشرانه درون‌سوز برای شارژ باتری‌ها استفاده می‌کند.این خودرو ماه گذشته در تایلند رونمایی شده بود تا نیسان کیکس به یکی از اولین خودروهایی بدل شود که در جایی خارج از وطن خود یعنی ژاپن، به فناوری e-Power مجهز شده است.

بیایید کمی بیشتر با نحوه کارکرد سامانه e-Power آشنا شویم: در حقیقت با یک پیشرانه برقی EM57 روبرو هستیم که 127 اسب‌بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور را به چرخ های جلو ارسال می‌کند. نیروی محرک این موتور از باتری 1.57 کیلووات ساعتی لیتیوم-یون تامین می‌شود، اما نکته مهم این است که برخلاف سایر پیشرانه‌های برقی که از طریق شارژ باتری نیروی موردنیاز خود را به دست می‌آورند، در این پیشرانه از یک موتور 1.2 لیتری سه سیلندر درون‌سوز به قدرت 79 اسب‌بخار استفاده شده تا انرژی باتری را تامین نماید.

پیشرانه برقی نیسان کیکس مدل 2021

به بیان ساده‌تر نیسان کیکس مجهز به سامانه e-Power یک خودروی برقی است که به کمک سوختگیری، انرژی موردنیاز خود را تامین می‌کند. علاوه‌براین راننده می‌تواند برای پیمایش یکی از حالت‌های نرمال، اسپرت، اکو و حالت تمام برقی را انتخاب کند.

قائم‌مقام اجرایی نیسان می‌گوید کیکس تجربه کاملاً جدیدی را در سگمنت‌ خودروهای شاسی‌بلند به نمایش گذاشته است. به گفته آساکی هوشینو، نیسان درباره استفاده از فناوری‌های مهم به منظور ایجاد هیجان بیشتر در زندگی مردم، مصرانه تلاش می‌کند.

طراحی نیسان کیکس مدل 2021

شاید جالب باشد که در این خودروی نه‌چندان گران سیستمی موسوم به ProPilto تعبیه شده که نقش رانندگی نیمه خودران را ایفا می‌کند. اگرچه این فناوری فاصله زیادی با یک خودران واقعی دارد اما به لطف آن می‌توان به صورت اتوماتیک فاصله ایمنی با خودروی جلویی، ماندن در لاین و ترمزگیری اضطراری را تجربه کرد. علاوه‌براین در همه تیپ‌های نیسان کیکس جدید سیستم ترمز اضطراری و دستیار کمکی استفاده از پدال ترمز وجود خواهد داشت.

نیسان به منظور توسعه بازار این فرزند نوظهور 13 رنگ‌بندی مختلف را برای مشتریان خود در نظر گرفته که شامل ترکیب‌های دو رنگ نیز می‌شوند. از دیگر تغییرات ظاهری مدل جدید می‌تواند به جلوپنجره عریض‌تر و البته چراغ‌های باریک‌تر در جلو و عقب اشاره کرد.

کابین نیسان کیکس مدل 2021

داخل کابین پنل اصلی کنسول به کلی تغییر کرده و یک نمایشگر مربوط به سیستم اطلاعات و سرگرمی خودنمایی می‌کند. این نمایشگر در مدل‌های پایه 7 اینچی و در نسخه فول 8 اینچی خواهد بود.

قیمت پایه نیسان کیکس 18 هزار و 870 دلار است. مدل S قیمتی حدود 20 هزار و 500 دلار دارد و در نهایت به مدل SV می‌رسیم که قیمتش 21 هزار و 120 دلار است.

دیدگاه کاربران