اولین فیس لیفت با موتور جدید

کیا استینگر 2021

8 شهریور 1399 12:00

پس از انتشار تصاویر مخفیانه فراوان، بالاخره نمونه نهایی کیا استینگر 2021 معرفی شد. هرچند در نگاه اول به نظر می‌رسد با همان خودروی قبلی روبرو هستیم ولی با کمی دقت در بخش‌های مختلف می‌توان موارد تازه را تشخیص داد.

رینگ‌های 18 و 19 اینچی با طرح جدید، یک رنگ جدید برای بدنه و دو پکیج سفارشی اصلی‌ترین تغییرات اعمال شده بر کیا استینگر 2021 به شمار می‌آیند.

از مهمترین تحولات ظاهری کیا استینگر 2021 را می‌توان در نمای عقب این خودرو مشاهده کرد، جایی که چراغ‌های عقب به سبک اکثر مدل‌های جدید با نواری متشکل از 10 چراغ LED به یکدیگر متصل شده‌اند. در تریم GT از کیا استینگر که قوی‌ترین نسخه این خودرو است با خروجی دوگانه اگزوز روبرو می‌شویم که نمایی خشن‌تر به این مدل می‌بخشد.

مجموعه Dark Package که در بسیاری کشورهای جهان عرضه می‌شود، شامل دیفیوزر مشکی براق در عقب، خروجی‌های اگزوز تیره رنگ و نشان نصب شده در عقب خودرو است.

در آمریکای شمالی پکیج Black Package نیز قابل سفارش بوده که شامل رینگ‌های 19 اینچی مشکی مات، باله عقب و پوشش مشکی آینه‌های جانبی و لبه گلگیرها می‌شود.

کابین کیا استینگر مدل 2021

با ورود به فضای کابین نمایشگر 10.25 اینچی اطلاعات سرگرمی جلب نظر می‌کند که جایگزین نمونه 8 اینچی قبلی شده است. کیا اعلام کرده از مواد باکیفیت‌تری در فضای داخلی کیا استینگر 2021 استفاده کرده و خریداران می‌توانند از میان پوشش آلومینیوم یا فیبرکربن، یکی را برای روکش کنسول میانی انتخاب نمایند.

نورپردازی داخلی نیز بروزرسانی شده و اکنون امکان انتخاب از میان 64 رنگ را فراهم کرده است. بسته به محل عرضه، چندین رنگ و پکیج متفاوت برای کیا استینگر 2021 قابل سفارش است که شامل پوشش‌های گوناگون چرم با دوخت متضاد و چرم ناپا نیز می‌شود.

امکانات ایمنی جدید استینگر برای سال 2021 را می‌توان نمایش نقاط کور از طریق دوربین در صفحه پشت آمپر، هشدار خروج ایمن، سیستم کمکی ماندن در لاین، دستیار رانندگی در بزرگراه و هشدار عابرپیاده در پشت ماشین دانست.

نمایشگر مرکزی داشبورد به صورت استاندارد 8 اینچی بوده ولی بنابر سفارش مشتری نمونه 10.2 اینچی لمسی نصب می‌شود. نمایشگر مقابل چشمان راننده از 3.5 اینچی تک رنگ قبلی به نمونه 4.2 اینچی رنگی ارتقایافته هرچند که نمایشگر هفت اینچی دیجیتال هم با پرداخت مبلغ بیشتر قابل دریافت است.

برخی امکانات دیگر همچون ریموت روشن کردن پیشرانه و امکان استفاده از نرم افزار اختصاصی کیا (UVO) برای روشن کردن گرمکن صندلی‌ها و تهویه مطبوع خودرو از راه دور در برخی بازارها عرضه می‌شود.

مهمترین تغییر فنی در کیا استینگر را باید معرفی پیشرانه 4 سیلندر جدید توربوشارژر بنزین سوز به حجم 2.5 لیتر دانست که به صورت اختصاصی برای عرضه در ایالات متحده آماده شده و 300 اسب بخار قدرت در 5800 دور در دقیقه و 422 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این مورد آخر از دور موتور 1650 در دسترس راننده خواهد بود.

اما استینگر GT به موتور 3.3 لیتری شش سیلندر مجهز شده که 368 اسب بخار قدرت در شش هزار دور در دقیقه تولید می‌کند. بد نیست بدانید 3 اسب بخار از نیروی این پیشرانه از دریچه برقی سیستم اگزوز تامین شده ولی حداکثر گشتاور آن نسبت به قبل ثابت و برابر با 510 نیوتن متر بوده که از دور موتور 1300 در دسترس خواهد بود. در صورت انتخاب حالت رانندگی اسپرت، صدای تولید شده توسط اگزوز به دلیل بازشدن یک فلکه پروانه‌ای درون آن، بسیار خشن‌تر از حالت عادی به گوش می‌رسد.

ضعیف‌ترین نسخه کیا استینگر 2021 همچنان به پیشرانه 2 لیتری مجهز شده که در 6200 دور در دقیقه 251 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. ضمن اینکه حداکثر گشتاور آن که برابر با 353 نیوتن متر است نیز از 1400 دور در دقیقه قابل دسترسی است. تمام سه پیشرانه قابل سفارش برای استینگر 2021 به جعبه دنده هشت سرعته خودکار متصل می‌شود. 

هنوز مشخص نیست که آیا کیا استینگر به همراه پیشرانه 2.2 توربو دیزل که قبلا قابل سفارش بود، عرضه خواهد شد یا خیر. پیشرانه مذکور 197 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده خودکار بسته به سفارش مشتری به چرخ‌های عقب یا تمام چرخ‌ها ارسال می‌کرد.

در کنار تمام اطلاعات مربوط به مشخصات فنی، کیا مجموعه ای از تصاویر استینگر عرضه شده در بازار کره جنوبی را نیز منتشر کرده که غیر از نشان E نصب شده روی آن، احتمالا تفاوت های دیگری نیز با نسخه جهانی این خودرو داشته باشد.

لازم به ذکر است روی نمونه‌هایی از کیا استینگر 2021 که در کره جنوبی به فروش می‌رسد نشان جدید کیا نصب خواهد شد. فروش کیا استینگر 2021 از سه ماهه سوم سال جاری میلادی در کره جنوبی و پس از آن در سایر نقاط جهان آغاز می‌شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران