اسپرت و اروپایی‌پسند

سانگ‌یانگ تیوولی 2020 به اروپا رسید

30 اردیبهشت 1399 19:00

سال گذشته سانگ‌یانگ کره فیس‌لیفت ملایمی از کراس‌اور ریزاندام خود، یعنی تیوولی را برای بازار بومی کره جنوبی معرفی کرد. اکنون شرکت برای به دست آوردن دل مشتریان اروپایی خود نسخه جدیدتری را نیز بعنوان تیوولی 2020 نیز رونمایی کرده است.

مدل به‌روزرسانی شده تیوولی درمجموع ظاهر و باطنی اسپرت‌تر از این خودرو به نمایش گذاشته است. ویرایش جدید سانگ‌یانگ تیوولی شامل بهینه‌سازی‌هایی در قسمت طراحی بیرونی و داخلی و هم‌چنین افزایش قابلیت‌های ایمنی و البته تغییر فناوری مربوط به سیستم اطلاعات و سرگرمی می‌شود. کره‌ای‌ها مدعی هستند در مدل جدید از پیشرانه تازه طراحی شده استفاده خواهند کرد.

مدل به‌روزرسانی شده تیوولی درمجموع ظاهر و باطنی اسپرت‌تر از این خودرو به نمایش گذاشته است. تغییرات اساسی در طراحی چراغ‌های جلو و عقب این خودرو با حفظ زبان اصلی طراحی، نمایی پویاتر به آن بخشیده است. سانگ‌یانگ سرانجام سبک جانمایی مه‌شکن را با نمونه‌ای مدرن و جذاب تغییر داد. سپرهای جدید و اضافه شدن چراغ‌های تمام LED از جمله تغییرات دوست‌داشتنی این محصول هستند.

فیس‌لیفت سانگ‌یانگ تیوولی

داخل کابین نسخه فیس‌لیفت سانگ‌یانگ تیوولی می‌توان داشبوردی با طراحی جدید و البته کیفیت بالاتر را مشاهده کرد. هم‌چنین برای اولین‌بار در کنسول مرکزی یک نمایشگر بزرگ 10.25 اینچی و یک نمایشگر دیجیتال برای نمایش سرعت و دور موتور در نظر گرفته شده است. البته این آپشن تنها روی تیپ‌های Ventura و Ultimate دیده می‌شود.

پیشرانه جدید سانگ‌یانگ تیوولی

سانگ‌یانگ در قسمت قوای محرکه دو نوع پیشرانه عرضه کرده است. نسخه اول 1.2 لیتری GDi سه سیلندر و دیگری 1.5 لیتری GDi چهار سیلندر که هر دو نیز توربوشارژ هستند. با این حال هنوز هم پیشرانه 1.6 لیتری توربو دیزلی برای علاقه‌مندان به محصولات گازوئیلی در دسترس خواهد بود. هر سه پیشرانه استاندارد سطح یورو 6 را پاس می‌کنند.

این خودرو با پیشرانه 1.2 لیتری خود به که جعبه‌دنده‌ای 6 سرعته دستی مجهز است، می‌تواند 128 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در نسخه 1.5 لیتری که با جعبه‌دنده‌های 6 سرعته دستی و اتوماتیک قابل سفارش است شاهد قدرت 161 اسب‌بخاری با 280 نیوتن‌متر گشتاور هستیم. دست آخر برای مدل دیزلی نیز قدرت 134 اسب‌بخاری با 324 نیوتن‌متر گشتاور در نظر گرفته شده است.

سانگ‌یانگ تیوولی 2020

سانگ‌یانگ می‌گوید اقدامات گسترده‌ای را در قسمت ایمنی به ویژه فناوری هوشمند جلوگیری از برخورد جلو فراهم کرده است. هشدار خروج از خط، ترمز اظطراری و سیستم تشخیص علایم راهنمایی و رانندگی از جمله دیگر تجهیزات ایمنی مدل جدید هستند.

این خودرو برای عرضه در بازار اروپا با قیمت پایه 17 هزار دلار در نظر گرفته شده است.

دیدگاه کاربران