ساخت نسخه‌ای خاص با کمک X-Raid

آفرود با مینی کانتری‌من

13 آبان 1399 19:00

شرکت مینی و تیم X-raid از مدت‌ها پیش سابقه همکاری با یکدیگر در مسابقات رالی داکار را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند. اکنون دایره همکاری این دو به حیطه خودروهای شهری نیز وارد شده و نسخه‌ای ویژه از کراس‌اور ساخت مینی یعنی کانتری‌من شکل گرفته است.

X-Raid از تجربیات خود در رالی داکار برای ساخت این خودرو استفاده کرده است.محصول این همکاری Countryman Powered by X-raid یا کانتری‌من قدرت گرفته از X-raid نامیده شده، خودرویی که شاسی آن با تجهیزات بکار رفته در خودروهای رالی تقویت شده است. اولین تغییر اعمال شده بر این خودرو که در همان نگاه اول جلب نظر می‌­کند افزایش فاصله کف آن تا سطح زمین بوده که برابر با 40 میلی‌متر است.

متخصصان X-raid همچنین اقدام به نصب رینگ‌های آفرود و تایرهای کوپر دیسکاور AT3 روی این خودرو نموده‌اند تا آن را برای عبور از مسیرهای بی‌راهه کاملاً آماده سازند.

رینگهای مینی کانتری‌من X-Raid

به لطف افزایش ارتفاع، اکنون زوایای ورود و خروج این کانتری‌من سفارشی نسبت به نسخه استاندارد افزایش یافته ضمن این‌که رینگ‌های مقاوم این مدل، تایرها را از آسیب حفظ می­‌کنند. حتی در صورت آسیب دیدن تایرها بر اثر عبور از مسیرهای سنگلاخ، طراحی رینگ بگونه‌ای انجام شده که نیازی به تعویض کل چرخ وجود ندارد. تاثیر زیبایی شناختی این رینگ‌های جدید بر ظاهر مینی کانتری‌من و قدرتمند جلوه دادن این خودرو را نیز نمی­‌توان نادیده گرفت.

فعلاً جزئیات بیشتری درباره این خودرو منتشر نشده اما از همین تصاویر محدود هم می­‌توان نوار رنگی روی درها، کاپوت و در صندوق و همچنین ریل‌های سقفی از جنس آلومینیوم سبک را تشخیص داد. لازم به‌ذکر است برخلاف چیزی که از نام این مدل برداشت می­‌شود، مینی کانتری‌من X-raid در بخش پیشرانه تغییری با مدل استاندارد نداشته است.

مینی کانتری‌من X-Raid

خودرویی که به عنوان پایه و اساس ساخت کانتری‌من X-raid حاضر در تصاویر مورد استفاده قرار گرفته، نسخه کوپر S  از این مدل بوده که به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ بنزین‌سوز به قدرت 189 اسب‌بخار با حداکثر گشتاور 281 نیوتن‌متر مجهز شده است. این مدل را می­‌توان همراه با سامانه چهار چرخ محرک All4 AWD نیز سفارش داد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران