سرنشین‌های ردیف عقب این خودرو فضای بیشتری در اختیار دارند

رونمایی از سدان مرسدس بنز A کلاس L در نمایشگاه خودرو پکن 2018

8 اردیبهشت 1397 17:30

سدان مرسدس‌بنز A کلاس L که به طور اختصاصی توسط جوینت ونچر دایملر و بایک‌موتور برای بازار چین تولید شده، سبک طراحی CLS و تجهیزات و تکنولوژی‌های ایمنی S کلاس را به سگمنت سدان‌های کامپکت آورده است.

بعدها مرسدس یک نسخه نسبتا متفاوت از این خودرو را با نام سدان A کلاس روانه بازارهای جهانی خواهد کردمرسدس بعدها، احتمالا در نیمه دوم سال جاری قصد دارد یک نسخه دیگر از این سدان را رونمایی کند که برای مشتریان خارج از کشور چین تغییراتی روی آن اعمال شده است. احتمالا این خودرو ویژه برای بازارهای جهانی در نام خود حرف L را نخواهد داشت و فقط سدان A کلاس نامیده خواهد شد. طبق اعلام مرسدس، سدان A کلاس به مواردی مانند چند سیستم کمکی رانندگی خلاقانه که از کلاس S قرض گرفته شده و سیستم هوشمند تشخیص صوتی MBUX مجهز شده است.

از نظر طراحی، مرسدس‌بنز تلاش کرده تا آخرین فلسفه طراحی خود به نام Sensual Purity را به خوبی در این خودرو استفاده کرده و در معرض نمایش قرار دهد. برخی از عناصر مهم این زبان طراحی را می‌توان در اورهنگ‌های کوتاه جلو و عقب (به فاصله بین هر چرخ تا قسمت جلویی و عقبی خودرو اورهنگ گفته می‌شود)، یک خط بدنه زیبا، طراحی قسمت جلو تهاجمی، شانه‌های عضلانی و طراحی قسمت عقب کامپکت با چراغ‌های دو تکه به وضوح مشاهده کرد.

رنگ رزگلد ویژه بازار چین

دو نسخه سدان و اسپرت سدان از این خودرو قرار است وارد بازار چین شود. از دیگر انتخاب‌های مشتریان هنگام خرید این خودرو می‌توان به مواردی مانند رینگ‌های 16 تا 19 اینچ و یک رنگ بدنه رزگلد ویژه بازار چین اشاره کرد.

طراحی قابل پیش‌بینی کابین

همانند نسل جدید مدل هاچ‌بک، کابین سدان مرسدس‌بنز A کلاس به یک بدنه اصلی بال مانند، صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگ، تا 64 رنگ نورپردازی محیطی، دریچه‌های ورودی هوای توربین مانند و بسیاری تجهیزات و امکانات دیگر که در برخی مدل‌های 2018 این کمپانی قبلا دیده‌ایم مجهز شده است.

سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX این خودرو به اپلیکیشن معروف WeChatMyCar مجهز است و خدماتی مانند کنترل صوتی هوشمند، تشخیص صدا و هوش مصنوعی را در اختیار راننده و سرنشین‌ها قرار می‌دهد. در واقع، مرسدس اولین خودروساز دنیاست که یک صفحه نمایش با تکنولوژی واقعیت مجازی را در بازار کشور چین ارائه می‌کند.

در چین بزرگ‌تر یعنی بهتر

مرسدس سدان A کلاس L را با تمرکز بر افزایش فضای زانو برای سرنشین‌های عقب طراحی کرده و ساخته است. از این رو، فاصله بین دو محور در این خودرو با 60 میلی‌متر افزایش اکنون 2789 میلی‌متر است. به طور کلی، خودرو ابعادی برابر با 4609 میلی‌متر طول، 1796 میلی‌متر عرض و 1460 میلی‌متر ارتفاع دارد. صندوق عقب این خودرو هم 420 لیتر حجم دارد.

در زمان ورود به بازار، خریداران چینی می‌توانند این خودرو را با پیشرانه 1.33 لیتری 4 سیلندر، در دو نسخه با 133 اسب‌بخار نیرو و 160 اسب‌بخار نیرو خریداری کنند. بعدها، پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر نیز برای این خودرو ارائه خواهد شد، که حدودا 185 اسب‌بخار نیرو خواهد داشت. جعبه‌دنده دو کلاچه اتومات 7G-DCT نیز در تمامی مدل‌ها به صورت استاندارد ارائه شده است.

دیدگاه کاربران