خودرویی مسابقه‌ای مخصوص بازی گرن‌توریسمو اسپرت

معرفی کانسپت مزدا RX-Vision GT3

3 خرداد 1399 14:10

تاکنون خودروهای زیادی در بازی گرن‌توریسمو برای کاربران قابل مشاهده و انتخاب بوده که حضورشان تنها به همین بازی محدود شده است. یکی از قابل توجه‌ترین نمونه‌ها در این زمینه را باید Red Bull X2010 دانست که خودرویی بسیار قدرتمند بوده و با اعتماد به نفش کامل رقبا را به مبارزه می‌طلبید.

مزدا این کانسپت مسابقه‌ای را به نسل جدید پیشرانه روتاری ساخت خود یعنی SKYACTIV-R مجهز کرده که ترکیبی از فناوری اسکای‌اکتیو به همراه چیدمان چهارگانه روتار خواهد بود.اکنون یک کانسپت مسابقه‌ای دیگر راه خود را به سوی گرن‌توریسمو پیدا کرده و قرار است به زودی در جدیدترین بروزرسانی از این بازی مشهور حاضر شود.

این خودروی جدید چیزی نیست جزء نسخه GT3 از کانسپت مزدا RX-Vision که پیش از این در نمایشگاه خودرو توکیو 2015 معرفی شده بود. در کنار ظاهر اسپرت، مزدا سعی کرده خصوصیات فنی این مدل نیز با چهره آن متناسب باشد به همین دلیل آن را به نسل جدید پیشرانه روتاری ساخت خود یعنی SKYACTIV-R مجهز کرده که ترکیبی از فناوری اسکای‌اکتیو مزدا به همراه چیدمان چهارگانه روتار خواهد بود. قلب تپنده مزدا RX-Vision در اثر همکاری مشترک میان مزدا و بخش خودروهای اسپرت این شرکت شکل گرفته است.

پیشرانه روتاری سال‌ها پیش و برای استفاده تجاری در مدل Cosmo طراحی شد اما پس از آن مهندسان مزدا برای بهبود عملکرد این پیشرانه به منظور نصب آن در خودروهای مسابقه‌ای مشغول بکار شدند. پیروزی در مسابقات 24 ساعته لمان در سال 1991 با مدل مشهور 787B به اعتبار این پیشرانه و البته برند مزدا کمک شایانی نمود.

کانسپت مزدا RX-Vision GT3

خودروی RX-Vision از ساعت 2 صبح به وقت محلی در روز 22 می در بازی گرن‌توریسمو در دسترس علاقمندان قرار گرفته است. پس از آشنایی کاربران با این خودرو، گرن‌توریسمو در این روز رویدادهای ویژه‌ای برای گرامیداشت یکصدمین سالگرد فعالیت شرکت مزدا و همچنین معرفی کانسپت RX-Vision GT3 برگزار کرد.

علاوه‌براین، رقابتی برای طراحی پوشش بدنه این خودرو برگزار خواهد شد. از همین حالا می‌توان حدس زد که شاهد طراحی سبز و نارنجی برای بدنه این مدل باشیم، طرحی که پوشش خودروی برنده مسابقات لمان یعنی مزدا 787B را به یاد خواهد آورد.

آن‌گونه که اعلام شده، به برنده این رقابت یک طرح دستی از RX-Vision GT3 به همراه یک ماکت از این خودرو اهدا خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران