قلب‌های جدید برای عملکردی بهتر

مشخصات پیشرانه‌های سانتافه اعلام شد

22 مهر 1399 14:20

تیر ماه گذشته بود که هیوندای نسخه 2021 شاسی‌بلند محبوب خود سانتافه را معرفی کرد. خودرویی که به گفته کره‌ای‌ها مجموعه‌ای جامع از پیشرفت‌ها را دریافت می‌کند و آن را کاملاً نسبت به پرفروش‌ترین ویرایش قبلی (که فقط دو سال پیش معرفی شد) متمایز می‌کند.

هیوندای برای فیس‌لیفت سانتافه 2021 دو پیشرانه جدید و تغییراتی گسترده را در طراحی و البته تریم لوکس به ارمغان آورده است.خبر خوب این است که هیوندای برای فیس‌لیفت سانتافه 2021 دو پیشرانه جدید و تغییراتی گسترده را در طراحی و البته تریم لوکس به ارمغان آورده است. این اتفاقی است که شاسی‌بلند جدید هیوندای را در میان رقبای جدید برتری می‌دهد.

با توجه به روند افزایشی قیمت هیوندای سانتافه 2020 و رسیدن به قیمت پایه 26 هزار و 275 دلار، پیش‌بینی می‌شود قیمت پایه نسخه 2021 چیزی حدود 42 هزار دلار باشد.

پیشرانه‌های هیوندای سانتافه

مهم‌ترین تغییراتی که در این خودرو ایجاد شده، اضافه شدن دو قوای محرکه جدید است که امیدواری‌ها برای بهبود عملکرد نه‌چندان خوشایند سانتافه‌های قبلی را بهبود ببخشد. پکیج‌های جدید شامل دو قوای محرکه 2.5 لیتری (تنفس طبیعی و توربوشارژ) می‌شوند که به گفته شرکت از نظر قدرت خروجی و میزان مصرف سوخت رکوردهای قابل توجهی را ثبت می‌کند. البته مشتریان درباره حضور یک مدل 1.6 لیتری توربو که با فناوری هیبریدی در لیست فروش قرار گرفته نیز شگفت‌زده شده‌اند.

با این حال شرکت مدل سانتافه هیبریدی را بعد از عرضه دو مدل بنزینی تدارک دیده است. این یعنی دیگر در سری جدید پیشرانه قدیمی 2.4 لیتری و 2 لیتری توربو را نخواهیم دید. تخمین زده می‌شود پیشرانه جدید 2.5 لیتری بتواند 191 اسب‌بخار قدرت و 247 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این در حالی است که مدل 2.4 لیتری قبلی می‌توانست 185 اسب‌بخار نیرو و 241 نیوتن‌متر گشتاور فراهم کند. البته درست مانند سانتافه‌های 2020 برای این خودروها نیز جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک با سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک در نظر گرفته می‌شود.

هیوندای روی پیشرانه 2.5 لیتری حساب ویژه‌ای باز کرده است. پیشرانه‌ای که از خانواده SmartSteam نوظهور شرکت است و از فناوری تزریق چندنقطه‌ای استفاده می‌کند تا علاوه بر افزایش بهره‌وری، آلایندگی و مصرف سوخت پایین‌تری را نیز به همراه داشته باشد. درباره ویرایش 2.5 لیتری توربوشارژ نیز باید گفت که شرکت قدرت این مدل را 277 اسب‌بخار با 422 نیوتن‌متر گشتاور اعلام کرده است.

پیشرانه هیبریدی هیوندای سانتافه 2021

دست آخر مدل 1.6 لیتری توربوشارژ هیبریدی را می‌بینیم که ژنراتور 13 کیلوواتی و موتور برقی 44 کیلواتی آن درمجموع 225 اسب‌بخار قدرت را فراهم می‌کنند. هیوندای هم‌چنان برای مشتریان خودروهای گازوئیل‌سوز نیز برنامه‌هایی دارد گفته می‌شود ویرایش بهینه‌سازی شده 2.2 لیتری دیزلی نیز به زودی به لیست فروش اضافه می‌شود. پیشرانه جدید شامل تغییراتی در بلوک آلومینیومی، میل سوپاپ و البته سیستم پاشش با توان 2200 بار فشار است. قدرت این پیشرانه 202 اسب‌بخار با 440 نیوتن‌متر گشتاور عنوان شده که توسط یک جعبه‌دنده مدرن 8 سرعته اتوماتیک دوکلاچه کنترل می‌شود.

مدل‌های بنزینی سانتافه جدید در کارخانه آلاباما مونتاژ خواهند شد. این در حالی است که مدل هیبریدی در کارخانه اولسان کره‌جنوبی روی خط تولید خواهد رفت.

طراحی خارجی هیوندای سانتافه

اکنون با یک بروزرسانی کاملاً متفاوت روبرو هستیم چراکه هیوندای مدل جدید را بر روی یک پلتفرم جدید ساخته و به علاقمندان وعده عملکرد بهتر، بهبود سطح فرمان‌پذیری، ایمنی و همچنین نصب پیشرانه‌های الکتریکی در آینده را داده است.

طراحی نمای عقب هیوندای سانتافه 2021

اولین تغییری که در ظاهر هیوندای سانتافه 2021 جلب نظر می‌کند، ابعاد عریض‌تر جلوپنجره بوده که بسته به تریم خودرو از الگوهای متفاوتی در طراحی برخوردار شده است. طرح چراغ‌های LED دیلایت نیز مورد بازنگری قرار گرفته و به شکل T ساخته شده‌اند. در نمای جانبی نیز طرح جدید رینگ‌های 20 اینچی جلب نظر می‌کند. در بخش عقب نیز گرافیک جدید چراغ‌ها، نواری که عرض خودرو در میان چراغ‌ها را طی کرده و طرح جدید اجزای روی سپر، نمایی تازه به این قسمت بخشیده است.

طراحی کابین هیوندای سانتافه

واضح است که کابین جادارتر از قبل شده و بخش پایینی کنسول میانی به گونه‌ای طراحی شده که فضای بیشتری ارائه دهد. روی این قسمت یک اهرم انتخابگر نصب شده که راننده می‌تواند یکی از حالت‌های شنی، برفی، اکو، کامفورت، اسپرت یا اسمارت را برای رانندگی انتخاب نماید. در صورت برگزیدن حالت اسمارت (هوشمند)، سامانه می‌تواند به صورت خودکار سبک رانندگی را تشخیص داده و به صرفه‌ترین حالت را انتخاب نماید.

طراحی کابین هیوندای سانتافه 2021

هیوندای در مدل جدید سانتافه اهرم تعویض دنده را حذف نموده و انجام این امر را برعهده دکمه‌هایی گذاشته که روی کنسول مرکزی نصب شده‌اند. نمایشگر 10.25 اینچی لمسی اطلاعات سرگرمی به همراه صفحه نمایش 12.3 اینچی مقابل چشمان راننده، طراحی داشبورد هیوندای سانتافه 2021 را تکمیل می‌کنند. در کنار تمام این تغییرات باید به متریال استفاده شده در کابین اشاره کرد که نسبت به نمونه قبلی بسیار باکیفیت‌تر به نظر می‌رسد.

دیدگاه کاربران