با پیشرانه‌های جدید مجهز به فناوری هیبرید

معرفی ب‌ام‌و سری 6 گر‌ن‌توریسمو مدل 2021

8 خرداد 1399 11:06

ب‌ام‌و دیگر تصمیمی برای عرضه سری 6 در بازار ایالات متحده ندارد ولی در عین حال اقدام به معرفی نسخه بروز شده از این خودرو کرده که قرار است به مشتریان اروپایی عرضه شود. مدل جدید از نظر طراحی و البته فنی مورد تغییرات قابل توجهی قرار گرفته است.

یکی از مهمترین تغییرات اعمال شده بر روی نسل جدید سری 6 GT به استفاده از سامانه 48 ولتی هیبرید خفیف در تمام نسخه‌های این خودرو مربوط می‌شود.طول بدنه سری 6 GT همچون قبل برابر با 5.09 متر باقیمانده و طرح کلی نیز همچنان تحت تاثیر فاصله 3.07 متری بین محورهاست. پنجره‌های بدون قاب و در صندوق بزرگ به همراه بالچه عقب که در سرعت‌های بیش از 120 کیلومتر برساعت از جای خود بلند می‌شود، جزء مشخصات مهم ظاهری این مدل محسوب می‌شود.

طرح جدید جلوپنجره و گرافیک چراغ‌ها، سپرهای جلو و عقب، خروجی‌های اگزوز و همچنین عناصر جدید پکیج M جزء مهمترین تغییراتی بوده که روی بدنه مدل جدید سری 6 GT اعمال شده است.

این خودرو به صورت استاندارد به فناوری BMW Live Cockpit Professional مجهز شده که شامل نمایشگرهای مرکزی و پشت آمپر 12.3 اینچی می‌شود. طراحی جدید دکمه‌های کنسول مرکزی و چیدمان تازه دکمه‌های روی فرمان چرمی از دیگر مواردی است که در فضای کابین جلب نظر می‌کنند.

;hfdk ب‌ام‌و سری 6 گر‌ن‌توریسمو مدل 2021

پوشش چرم فضای داخلی، صندلی‎های ردیف جلو با تنظیم برقی، قابلیت تنظیم زاویه پشتی صندلی‌های عقب به صورت برقی، نورپردازی داخلی، سیستم تهویه چهار منطقه‌ای، سقف شیشه‌ای پانوراما و سیستم صوتی حرفه‌ای Bowers & Wilkins جزء سایر تجهیزات رفاهی استاندارد سری 6 GT محسوب می‌شوند.

فرم بدنه سری 6 GT باعث شده فضای صندوق این خودرو بسیار بزرگ باشد، یعنی بین 600 الی 1800 لیتر که بسته به وضعیت صندلی‌های عقب تغییر می‌کند.

یکی از مهمترین تغییرات اعمال شده بر روی نسل جدید سری 6 GT به استفاده از سامانه 48 ولتی هیبرید خفیف در تمام نسخه‌های این خودرو مربوط می‌شود. این سامانه شامل یک موتور برقی بوده که به عنوان یک مولد و استارتر عمل کرده و به افزایش بهره‌وری خودرو یاری می‌رساند. طبق اعلام ب‌ام‌و، این موتور 11 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. انرژی دریافت شده از نیروی ترمز نیز در باتری 48 ولتی این سامانه ذخیره می‌شود. این سامانه نه تنها در هنگام توقف طولانی به خاموش و روشن شدن پیشرانه کمک می‌کند، بلکه در هنگام کاهش سرعت به کمتر از 15 کیلومتر برساعت نیز ارتباط میان جعبه‌دنده و پیشرانه را قطع می‌کند.

در هنگام ورود اولیه سری 6 GT به بازار، این خودرو با دو پیشرانه بنزین‌سوز و سه پیشرانه دیزل عرضه می‌شود. مدل 630i به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری بنزین‌سوز مجهز شده که 258 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که مدل 640i xDrive به پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر مجهز شده که 333 اسب‌بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق سامانه چهار چرخ محرک در اختیار راننده قرار می‌دهد. شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت این دو مدل به ترتیب برابر با 6.5 و 5.5 ثانیه اعلام شده است. حداکثر فشار تزریق سوخت مستقیم در این پیشرانه‌های بنزین‌سوز از 200 بار در مدل قبلی به 350 بار افزایش یافته است.

ب‌ام‌و سری 6 گر‌ن‌توریسمو مدل 2021

اما مدل‌های مجهز به پیشرانه دیزل  620، 630d xDrive و 640d xDrive هستند که به ترتیب 190، 286 و 340 اسب‌بخار قدرت و همچنین 400، 650 و 700 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. شتاب صفر تا یکصد کیلومتر برساعت این مدل‌ها نیز به ترتیب برابر با 7.9، 6.1 و 5.3 ثانیه اندازه‌گیری شده است.

تمامی پیشرانه‌های دیزل و بنزین‌سوز این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 6 را گذرانده و به جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک بروزرسانی شده متصل هستند. لازم به‌ذکر است که امکان سفارش جعبه‌دنده هشت سرعته استپ‌ترونیک نیز مهیا شده که به پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان نیز مجهز شده است.

سیستم تعلیق بادی با تنظیم ارتفاع خودکار محور عقب به صورت استاندارد در سری 6 GT نصب می‌شود اما برای سفارش سامانه تنظیم ارتفاع محور جلو باید مبلغ اضافه پرداخت نمود. فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب و سیستم ترمز اسپرت با کالیپر ترمزهای قرمز و آبی از دیگر امکانات قابل سفارش برای این خودرو خواهد بود.

سامانه‌های دستیار راننده نیز در ب‌ام‌و سری 6 GT مورد بروزرسانی قرار گرفته که شامل هشدار خروج از خط و دستیار کنترل فرمان می‌شود. در پکیج کامل‌تر این دو سامانه به راهنمای مسیریاب فعال متصل می‌شوند تا براساس داده‌های دریافت شده از مسیریاب، به تعویض خط حرکت توسط راننده یاری رسانند. سامانه دستیار پارک به دوربین ضبط وقایع نیز مجهز شده که تا 40 ثانیه پس از پارک می‌تواند اتفاقات محیط اطراف خودرو را ثبت نماید.

قرار است ب‌ام‌و سری 6 GT از جولای 2020 با قیمت پایه 62,800 یورو (تقریباً 69 هزار دلار) عرضه شود. این مدل در تاسیسات ب‌ام‌و واقع در ایالت باواریا آلمان در کنار سری 7 و سری 8 تولید خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران