تبدیل ون لوکس به موتورهوم آفرودر

نسخه متفاوت از مرسدس‌بنز اسپرینتر

9 خرداد 1399 18:28

طرفداران ون‌های کاستوم و سفارشی بسیار بیشتر از آن چیزی هستند که تصورش را می‌کنید. تبدیل ون‌های سایز بزرگ به موتورهوم (همان کاروان‌ها) اتفاق دوست‌داشتنی در این بازار است. اکنون در پدیده‌ای جدید شاهد پروژه تبدیل ون اسپرینتر مرسدس‌بنز به یک آفرود واقعی هستیم.

این ون مسافرتی با کمک تجهیزاتی مانند سیستم تعلیق FOX و گارد جلو، ماهیتی آفرود پیدا کرده است.شرکت تیونینگ Vanlife Customs جدیدترین دستاورد خود را به مدل 2016 مرسدس‌بنز Sprinter اختصاص داده است. این یکی از همان ون‌های مسافرتی محبوب با سقف موسوم به Pop-Top است؛ سقف خاصی که از بدنه جدا می‌شود و فضایی برای استراحت دو نفر را فراهم می‌کند. تیونر ون‌لایف این خودرو را برای حضور در رویداد VanLife Experience سال گذشته آماده کرده بود.

نکته جالب درباره این خودرو آن است که اسپرینتر جدید به اندازه‌ کافی کوچک است که بتوانید از آن در پیمایش‌های شهری هم استفاده کنید. البته تجهیزات اضافی مخصوص آفرود مانند سیستم تعلیق FOX و گارد جلو ماهیت جدید آن را لو می‌دهد.

نسخه متفاوت از مرسدس‌بنز اسپرینتر

این خودرو برای صرفه‌جویی هرچه بیشتر در مصرف انرژی از یک باتری لیتیومی 200 آمپرساعتی استفاده می‌کند. این ظرفیت برای روشن نگاه داشتن المان‌های الکتریکی خودرو به مدت 2 روز تمام کفایت می‌کند. جالب‌تر از آن‌که سیستم شارژ سولار روی سقف آن با 160 وات نیرو می‌تواند این باتری‌ها را به مرور شارژ کند. در این مرسدس‌بنز یک مبدل 2000 واتی با خروجی برق 110 ولتی AC نیز تعبیه شده است.

یک آشپزخانه کامل با سینک و اجاق گاز رفاه آن را بیشتر هم کرده است. یک مخزن 20 گالنی نیز برای شستشو در نظر گرفته شده است. یک مانیتور توکار برای استفاده به‌عنوان نمایشگر تلویزیون و حتی اتصال به لپ‌تاپ نیز اینجا دیده می‌شود.

دیدگاه کاربران