• سئات آتکا خودروسازان راين

یک سوغاتی گران‌قیمت از کرمان!

بررسی سئات آتکا خودروسازان راین

20 فروردین 1402 14:12

ورود اولین سئات آتکا به ایران

فروردین 1402: بعد از آنکه شرکت معین موتور برای واردات برخی از محصولات سئات اعلام آمادگی کرد، حالا خودروسازان راین نیز دست به کار شده و درصدد عرضه مدل‌های دیگری از سئات به بازار کشورمان است.

ورود سئات اتکا به ایران

طبق جدیدترین تصاویری که از پارکینگ خودروسازان راین در فضای مجازی پخش شده، ظاهرا سئات آتکا با موتور دو لیتری توربوشارژ، نخستین محصول وارداتی شرکت خودروسازان راین از برند نام‌آشنای سئات است.

البته این کراس‌اور اسپانیایی، قیمتی فراتر از 20 هزاردلار دارد و قطعا واردات CBU آن به ایران امکان‌پذیر نیست و خودروسازان راین به غیر مونتاژ کردنش، راه حل دیگری برای عرضه آن در بازار کشورمان ندارد.

اما سوال اینجاست که این خودروساز خصوصی، که همین حالا نیز محصولات تاریخ گذشته‌ای مانند راین R3 و راین R7 را تولید می‌کند، آیا پتانسیل، ظرفیت و تکنولوژی لازم را برای مونتاژ این محصول نیمه‌لوکس شرکت سئات در کشورمان دارد؟!


معرفی نخستین فیس لیفت سئات اتکا

نسل اول سئات آتکا، در سال 2016 معرفی گردید و شرکت سئات نیز در اواسط سال 2020، اقدام به انجام یک بروزرسانی میان-دورهای و البته نه چندان محسوس روی این کراس‌اور جمع‌وجور نمود. این بروزرسانی شامل ارائه تریم جدید Xperience در کنار سایر تریم‌های این خودرو یعنی رفرنس، استایل و FR می‌شود. به یاد داریم که این نام قبلاً و در جریان نمایشگاه خودرو پاریس در سال 2016 برای یک کانسپت انتخاب شده بود.

اولین فیس لیفت سئات آتکا

در تریم Xperience می‌توان زیرسپر آلومینیومی در جلو و عقب و جزئیات مشکی رنگ پایین سپرها و حاشیه گلگیرها را به صورت استاندارد دریافت کرد. بد نیست بدانید شرکت سئات 10 رنگ متفاوت برای بدنه و 14 طرح متفاوت برای رینگ‌های مدل آتکا 2021 پیشنهاد می‌کند که همگی بدون دریافت رقم اضافی قابل عرضه است. چراغ‌های جلو و عقب این خودرو نیز از نوع LED انتخاب شده است.

با ورود به فضای کابین این کراس‌اور رده C، می‌توان نمایشگر 10.25 اینچی پشت آمپر، صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی که بسته به تریم 8.25 یا 9.2 اینچ اندازه دارد و فرمان مجهز به گرمکن را تشخیص داد.

کابین سئات آتکا 2021
کابین سئات آتکا

بد نیست بدانید امکان سفارش گرمکن شیشه جلو نیز در این خودرو فراهم شده تا ظرف 2 الی 3 دقیقه این ناحیه را گرم نماید.

مشخصات فنی سئات آتکا

ضعیف‌ترین نسخه از این خودرو به پیشرانه یک لیتری توربوشارژ به قدرت 110 اسب‌بخار مجهز شده درحالی‌که پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری با قدرت 150 اسب‌بخار و امکان انتخاب جعبه‌دنده دوکلاچه اتوماتیک در جایگاهی بالاتر قابل انتخاب است. نیرومندترین عضو خانواده به دریافت پیشرانه 2 لیتری مفتخر شده و می‌تواند 190 اسب‌بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده دوکلاچه اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک به چرخ‌ها انتقال دهد.

علاقمندان پیشرانه‌های دیزل نیز می‌توانند جدیدترین نمونه 2 لیتری محصول گروه فولکس‌واگن را سفارش دهند که جانشین واحد 1.6 لیتری قبلی شده و می‌توان آن را به همراه جعبه‌دنده دستی یا دوکلاچه اتومتیک سفارش داد.

کراس‌اور آتکا که در تاسیسات شرکت سازنده در Kvasiny واقع در جمهوری چک ساخته می‌شود، موفقیت بزرگی برای سئات به ارمغان آورده چراکه از ابتدای معرفی این خودرو در سال 2016 تاکنون بیش از 300 هزار دستگاه آتکا به فروش رسیده است.

قیمت سئات آتکا در ایران

در هیچکدام از کشورهای اروپایی، نمی‌توانید قیمتی کمتر از 27 هزاردلار را برای این کراس‌اور پیدا کنید. البته این قیمت پایه‌ای این خودروست! و در صورت سفارش پیشرانه قوی‌تر به همراه آپشن‌های بیشتر، قیمت سئات اتکا با افزایش چشمگیری مواجه شده طوریکه در گران‌ترین تیپ، به حدود 41 هزاردلار نیز می‌رسد. بنابراین قیمت سئات آتکا در ایران، حتی در صورت مونتاژشدن آن، نباید کمتر از 3 میلیارد تومان باشد. البته هنوز چیزی قطعی نشده و همچنان باید منتظر خبرهای دقیق‌تر و موثق‌تر باشیم.

دیدگاه کاربران
.کاوه. 1402/6/13
تولید خودروی سئات متوقف شد و مدیر عامل فولکس واگن از توقف تولید این خودرو خبر داده و افزوده که تولید این خودروی اسپانیایی هیچ سودی برای فولکس واگن نداشته و تولید آن متوقف شده است و فولکس واگن با تولید برند کوپرا ادامه خواهد داد، مونتاژکاران و واردکنندگان عقب مونده کشورمون باز هم دسته گل به آب داده اند و خودرویی برای مردم ایران تهیه و تدارک دیده اند که تولید آن در دنیا متوقف شده
پاسخ
0
0
0