پایانی زندگی اولین فرزند سری i

تولید آخرین نسخه از ب‌ام‌و i8

27 خرداد 1399 12:54

خبر پایان تولید ب‌ام‌و i8 از مدت‌ها پیش اعلام شده و قرار بود آخرین نمونه از این خودرو در ماه آوریل خط تولید کارخانه را ترک کند، اما همه‌گیری ویروس کرونا این اتفاق را نیز به تاخیر انداخت چراکه شرکت ب‌ام‌و نیز همچون بسیاری واحدهای صنعتی دیگر مجبور شد تاسیسات خود در سراسر جهان از جمله کارخانه لایپزیش یعنی محل تولید i8 را برای مدتی تعطیل نماید. اکنون که این کارخانه دوباره شروع به کار کرده، آخرین نمونه از مدل i8 نیز ساخته شد.

ب‌ام‌و i8 در معرفی بسیاری از نوآوری‌های ب‌ام‌و نقشی پیشرو و مهم ایفا کرد.بدنه این خودروی روباز با رنگ آبی Portimao پوشانده شده و آن‌طور که منابع مطلع شرکت ب‌ام‌و ادعا می‌کنند، هیچ ب‌ام‌و i8 دیگری تاکنون به صورت استاندارد با این رنگ عرضه نشده است.

بد نیست بدانید در طول حیات شش ساله ب‌ام‌و i8 به تعداد 20,500 دستگاه از این خودرو ساخته شده اما 18 نمونه پایانی آن با سطح بالایی از شخصی‌سازی تولید می‌شوند.

ریشه طراحی آوانگارد و آینده‌نگرانه مدل i8 را باید در کانسپت Dynamics Vision Efficient جستجو کرد که در سال 2009 معرفی شد.

با وجود آن‌که استقبال چندان زیادی از کوپه الکتریکی ب‌ام‌و صورت نگرفت، ولی نباید فراموش کرد که i8 در معرفی بسیاری از نوآوری‌های ب‌ام‌و نقشی پیشرو و مهم ایفا کرد. از محیط فیبرکربنی دور سرنشین جانبی گرفته تا چراغ‌های لیزر، i8 را به نمایشگاهی از فناوری بدل کرده است.

هرچند قرار نیست جانشین مستقیمی برای i8 معرفی شود، اما ب‌ام‌و از تجارب حاصل از عرضه این خودرو برای ارائه مدل‌های برقی دیگر در آینده استفاده می‌کند. خودروساز آلمانی برای ارائه حداقل 25 مدل خودروی برقی تا میانه دهه پیش رو برنامه‌ریزی کرده است. ب‌ام‌و iX3 به عنوان نسخه الکتریکی شاسی‌بلند محبوب X3 به زودی به بازار می‌آید درحالی‌که برای ورود iNext به بازار باید تا سال 2021 صبر کنیم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران