Tiguan اولین شاسی‌بلند ماموت خودروست که به ایران می‌آید.

5 نکته در مورد فولکس واگن تیگوان وارداتی

10 اردیبهشت 1397 18:50
  • اولین قدبلند VW در ایران

    اولین قدبلند VW در ایران

    دقیقا در آستانه 10 سالگی تیگوان، فولکس‌واگن عرضه این کراس‌اور نیمه‌لوکس را به کمک نمایندگی ماموت خودرو، در بازار ایران آغاز کرد؛ خودرویی که باید آن‌را نخستین قدبلند VW دانست که به‌صورت رسمی در کشورمان عرضه می‌شود.

  • نکته اول: فیس جدید یا فیس قدیم؟!

    نکته اول: فیس جدید یا فیس قدیم؟!

    نسل دوم تیگوان ابتدا در مدل 2016 به بازار جهانی آمد و سپس عرضه آن ادامه داشت تا آنکه نخستین فیس‌لیفتش به‌عنوان مدل 2018 معرفی شد. حالا سوال اینجاست که ماموت خودرو کدام تیگوان را به ایران آورده؟ قبل از فیس‌لیفت یا بعد از فیس‌لیفت؟

    برای جواب‌دادن به این سوال باید به تصویر زیر دقت کنید؛ تیگوان 2017 علاوه‌بر جلوپنجره، درب موتور متفاوتی با تیگوان نیوفیس دارد. در نمای عقبی خودرو نیز سراگزوزهای دوبل دایره‌ای (در یک طرف سپر) حذف شده و فولکس‌واگن از سراگزوزهای ذوزنقه‌ای شکل (در طرفین سپر) برای نسخه فیس‌لیفتش بهره گرفته است.

     

  • نکته دوم: دو برابر شدن حجم صندوق

    نکته دوم: دو برابر شدن حجم صندوق

    نسل اول تیگوان که در سال 2007 متولد شد، با داشتن حجم صندوق 395 لیتری، یکی از کوچک‌ترین صندوق‌ها را در میان هم‌کلاسانش به خود اختصاص داده بود ولی این موضوع در نسل دوم تیگوان کاملا برعکس شده، طوری‌که حجم استاندارد آن حالا معادل 615 لیتر است و یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌ها را در این سگمنت دارد.

  • نکته سوم: پلتفرم مشترک با گلف

    نکته سوم: پلتفرم مشترک با گلف

    نسل دوم تیگوان حدود 60 میلی‌متر در طول بزرگتر شده اما ارتفاعش 38 میلی‌متر کوتاه‌تر است. تیگوان جدید را با پلتفرم MQB فولکس‌واگن ساخته‌اند؛ همان پلتفرمی که قبل از این نیز برای ساخت خودروهایی همچون آئودی TT نسل سوم، سئات لئون نسل سوم، اشکودا کودیاک و حتی فولکس‌واگن گلف نسل هفتم نیز استفاده شده بود.

  • نکته چهارم: فورموشن (4Motion)؛ یعنی تمام چرخ محرک

    نکته چهارم: فورموشن (4Motion)؛ یعنی تمام چرخ محرک

    اکثر برندهای جهانی برای مهم‌تر نشان‌دادن سیستم محرکه تمام چرخ محرک (AWD) در خودروهایشان و همچنین تاکید بر قابلیت‌های آن‌ها، از نام‌های خاص و متفاوتی استفاده می‌کند. مثلا آئودی به این سیستم‌ها Quattro می‌گوید، یا ب‌ام‌و آنها را xDrive صدا می‌زد و مرسدس نیز برایش از نام 4Matic استفاده می‌کند. فولکس هم نام سیستم محرکه اختصاصی‌اش را 4Motion گذاشته است. تیگوان‌های وارداتی خوشبختانه به 4Motion مجهز است و به لطف ویژگی Active Control آن، چهار حالت مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهد:

    1- حالت On-Road : به‌صورت پیش‌فرض، تنظیمات سیستم محرکه تیگوان در این حالت قرار دارد و راننده می‌تواند 4 حالت مختلف رانندگی را انتخاب کند شامل نرمال، اسپرت، اکو و کاستوم (شخصی‌سازی).<

  • نکته پنجم: تعلیق الکترونیکی فقط با پکیج R-Line

    نکته پنجم: تعلیق الکترونیکی فقط با پکیج R-Line

    نسل دوم تیگوان برای نخستین‌بار به پکیج R-Line فولکس‌واگن مجهز شده که هیچ تغییری در قسمت فنی ندارد و فقط جزییات ظاهری خودرو دستخوش تغییر شده و به همین دلیل نیز جای سوال دارد که چرا ماموت خودرو اقدام به واردات آن نکرده است.

    تیگوان R-Line از کیت بدنه اسپرت بهره می‌برد. سایز رینگ‌ها نیز از نوع 19 یا 20 اینچی قابل سفارش است درحالی‌که برای تیگوان رینگ‌های بزرگتر از 19 اینچ قابل سفارش نیست. در کابین خودرو نیز شاهد روکش جدید صندلی‌ها، تریم آلومینیومی و حک‌شدن لوگوی R-Line بر روی فرمان و صندلی‌ها هستیم. مهم‌ترین ویژگی پکیج R-Line وجود سیستم تعلیق الکترونیکی است.

دیدگاه کاربران