متفاوت به سبک چینی‌ها

لینک اند کو 06 از راه رسید

8 تیر 1399 11:08

برند Lynk & Co که زیرمجموعه لوکس‌ساز جیلی چین به حساب می‌آید شاسی‌بلند دیگری را برای بازار بومی چین رونمایی کرد. این خودرو پیرو نامگذاری ساده محصولات شرکت، 06 نامیده می‌شود.

ابعاد لینک اند کو 06 نشان می‌دهد با یک کراس‌اور جمع‌وجور طرف هستیم. شاید اسم 06 برای این خودرو گمراه‌کننده باشد. چراکه پیش‌تر لینک اند کو مدل‌های 01 و 02 را رونمایی کرده بود و اینطور به نظر می‌رسد که 06 بزرگ‌ترین عضو خانواده باشد. این در حالی است که خودروی جدید حتی از دو مدل گفته شده نیز کوچک‌تر خواهد بود. درباره خودرویی صحبت می‌کنیم که طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4340، 1820 و 1625 میلی‌متر با فاصله محوری 2540 میلی‌متری است تا عملاً نشان دهد با یک کراس‌اور جمع‌وجور طرف هستیم.

طراحی کلی این خودرو هم‌چنان متاثر از امضای اصلی لینک اند کو یعنی استفاده از فرم خاص چراغ‌های جلویی است. البته در محصول جدید ریزه‌کاری‌های مستقلی نیز دیده می‌شود. مانند تکه‌تکه بودن چراغ‌های جلو و عقب که ایده‌ای دوست‌داشتنی است. بازی زیبای شیشه و ستون سوم نیز یکی دیگر از خلاقیت‌های شرکت برای فرزند جدید بوده است. با همه اینها پیدا کردن تفاوت فاحش بین طراحی این خودرو مدل‌های قبلی کمی سخت است.

کابین لینک اند کو 06

با وجود این شباهت‌ها، 06 خود را اسپرت‌تر نشان می‌دهد. به بازی خطوط نارنجی در جلوپنجره، کنار سقف و البته روی رینگ‌ها دقت کنید. در همین راستا طراحی داخلی آن نیز هم‌جهت با سلیقه امروزی جوان‌ترهاست. استفاده از پنل‌های دیجیتالی و حذف دکمه‌های اضافی 06 را از سایر مدل‌ها متمایز می‌کند. در این خودرو انتخاب آپشن‌هایی مانند دوربین عقب، هشدار دنده عقب، چراغ مه‌شکن LED، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سقف پانوراما و سانروف قابل سفارش است.

لینک اند کو دو قوای محرکه برای این خودرو در نظر گرفته است. نخست نمونه 1.5 لیتری توربوشارژ با 175 اسب‌بخار قدرت و 265 نیوتن‌متر گشتاور که به جعبه‌دنده‌ای 7 سرعته دوکلاچه متصل است و دیگری مدل هیبریدی که نیروی ترکیبی آن 187 اسب‌بخار اعلام شده است. 80 اسب‌بخار از این خروجی مربوط به موتور برقی 06 است.

دیدگاه کاربران