مجهز به سه موتور برقی

معرفی آئودی e-tron S

13 تیر 1399 16:55

آئودی بالاخره جزئیات فنی مربوط به دو خودروی برقی جدید ساخت خود یعنی e-tron S و e-tron S اسپرت بک را منتشر کرد. این مدل‌‌های جدید براساس نمونه‌های استاندارد همین دو خودرو شکل گرفته ولی اولین خودروهایی هستند که به سه موتور برقی مجهز شده‌اند. یکی از این موتورها روی محور جلو و دوتای دیگر روی محور عقب نصب شده است.

آئودی e-tron S به سه موتور برقی مجهز است، که یکی از این موتورها روی محور جلو و دوتای دیگر روی محور عقب نصب شده. قدرت خروجی این مجموعه برابر با 496 اسب‌بخار قدرت و 973 نیوتن‌متر گشتاور، زمان موردنیاز برای دستیابی به سرعت 100 کیلومتر برساعت برابر با 4.5 ثانیه و حداکثر سرعت نیز برابر با 209 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

نیروی این سه موتور برقی از باتری ولتاژ بالا به ظرفیت 95 کیلووات ساعت تامین شده که البته 91 درصد از ظرفیت آن یعنی 86 کیلووات ساعت قابل استفاده خواهد بود. این نیرو طبق استاندارد WLTP، برای تامین شعاع حرکتی 359 کیلومتر برای e-tron S و 363 کیلومتر برای نسخه اسپرت‌بک این خودرو کافی است.

در شرایط عادی، تنها موتورهای برقی نصب شده روی محور عقب نیروی محرکه خودروها را تامین می‌کنند. نیروی هرکدام از این موتورها مستقیماً و از طریق انتقال قدرت تک سرعته به یکی از چرخ‌ها منتقل می‌شود، به همین دلیل نیازی به نصب دیفرانسیل مکانیکی وجود ندارد، اما در صورت نیاز به قدرت بیشتر یا برهم خوردن تعادل خودرو، موتور روی محور جلو نیز وارد مدار می‌شود.

آئودی e-tron S اسپرت بک

در مقایسه با مدل‌های معمولی آئودی e-tron ، نسخه‌های S این خودروها قابلیت بیشتری برای سر دادن بخش عقب و دریفت کردن دارند. برای دستیابی به این قابلیت، تنها کافیست تنظیمات ESC روی حالت اسپرت قرار گیرد و حالت رانندگی داینامیک (پویا) انتخاب شود.

سیستم تعلیق بادی تطبیق‌پذیر آئودی e-tron S می‌تواند ارتفاع بدنه را تا 76 میلی‌متر تغییر دهد ضمن این‌که سایز رینگ‌ها به صورت استاندارد 21 اینچ و به صورت سفارشی برابر با 22 اینچ خواهد بود. دیسک ترمزهای بزرگتر با کالیپر ترمزهای شش پیستونه مشکی رنگ مزین به نشان S همراه شده که البته می‌توان این کالیپرها را به رنگ نارنجی درخشان نیز سفارش دارد.

آئودی e-tron S

افزایش 50میلی‌متری عرضه بدنه به واسطه گلگیرهای پهن‌تر، طراحی خشن سپر جلو با جزئیات نقره‌ای، طرح جدید جلوپنجره با نشان S روی آن، دیفیوزر بزرگ عقب، روکش آلومینیومی آینه‌های جانبی و چراغ‌های LED ماتریسی دیجیتال را باید جزء سایر تغییرات نسخه S از هر دو مدل آئودی e-tron نسبت به نسخه استاندارد این خودروها دانست.

در فضای کابین از رنگ‌های تیره و پوشش چرم ناپا برای تزئین استفاده شده ضمن این‌که نشان S نیز روی بخش‌های مختلف دیده می‌شود. دو نمایشگر بزرگ با کنترلرهای لمسی دیجیتال MMI به همراه سیستم اطلاعات سرگرمی، هداپ دیسپلی و ... جزء فناوری های مورداستفاده در کابین به شمار می‌آیند.

کابین آئودی e-tron S

قیمت پایه آئودی e-tron S در بازار بریتانیا برای مدل‌های عادی و اسپرت‌بک به ترتیب برابر با 87 هزار و 88,700 پوند تعیین شده و مشتریان می‌توانند از تابستان سال جاری نسبت به ثبت سفارش اقدام نمایند.

دیدگاه کاربران