کراس‌اوری دیگر از تویوتا

معرفی تویوتا کرولا کراس مدل 2021

19 تیر 1399 15:19

پس از سال‌‌ها گمانه زنی و انتشار شایعات توسط رسانه‌ها، بالاخره تویوتا به انتظار علاقمندان پایان داده و مدل کرولا کراس را توسط شعبه خود در تایلند معرفی کرد.

تویوتا کرولا کراس از نظر ابعاد در جایی میان مدل‌های راوفور و C-HR قرار می‌گیرد.تویوتا به موفقیت این کراس‌اور جدید امید فراوانی بسته چراکه غیر از استقبال عمومی به خودروهای شاسی‌بلند در سراسر جهان، این مدل جدید نامی معتبر به قدمت 54 سال یعنی کرولا را بر خود دارد.

کرولا کراس 2021 براساس نسخه C از پلتفرم جدید تویوتا یعنی TGNA-C ساخته شده که نسخه سدان کرولا و کراس‌اور C-HR نیز براساس آن شکل گرفته است.

همان‌طور که می‌توان حدس زد، کرولا کراس با ابعادی برابر با 4.46، 1.82 و 1.62 متر در طول، عرض و ارتفاع، از نظر ابعاد در جایی میان مدل‌های راوفور و C-HR قرار می‌گیرد. فاصله محوری این خودرو نیز با کرولا سدان و C-HR یکسان و برابر با 2.64 متر است.

تویوتا کرولا کراس مدل 2021

کرولا کراس در تایلند با دو پیشرانه قابل انتخاب است. اولی پیشرانه 1.8 لیتری بنزین‌سوز با کد 2ZR-FBE که 140 اسب‌بخار قدرت و 175 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

دومین پیشرانه، روی نسخه هیبرید از کرولا کراس نصب خواهد شد که نیروی محرک را از ترکیب پیشرانه 1.8 لیتری بنزین‌سوز 2ZR-FXE با قدرت 98 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 142 نیوتن‌متر و یک موتور الکتریکی 600 ولتی که 72 اسب‌بخار قدرت و 163 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، به دست آورده و از طریق جعبه‌دنده اختصاصی تویوتا برای محصولات هیبرید یعنی e-CVT به چرخ‌ها ارسال می‌کند.

کابین تویوتا کرولا کراس مدل 2021

چهره کرولا کراس به سایر محصولات مرتفع تویوتا شباهت زیادی دارد ولی در مقایسه با C-HR از طرحی آرام‌تر و فرمی ساده‌تر برخوردار است. همچون بسیاری از خودروهای کراس‌اور که این روزها در جهان به فروش می‌رسد، روی نقاط مختلف بدنه این مدل نیز قطعات پلاستیکی مشکی به چشم می‌خورد.

فروش کرولا کراس از سال جاری در تایلند و با کمی فاصله در سایر نقاط جهان آغاز خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران