این‌ها آینده دنیای خودرو هستند...

8 کانسپت برتر نمایشگاه خودروی پکن 2018

11 اردیبهشت 1397 19:28
  • نگاهی به آینده

    نگاهی به آینده

    نمایشگاه امسال پکن در حالی برگزار شد که استقبال از آن هم از سوی مردم و بازدیدکنندگان، و همچنین از سوی شرکت‌های خودروسازی سراسر دنیا بسیار در مقایسه با سال‌های قبل بهتر شده بود. همواره یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر نمایشگاه خودرو، مدل‌های کانسپتی هستند که ما را به نوعی با خودروهایی که در آینده با آن‌ها قرار است سروکار داشته باشیم آشنا می‌کنند. در نمایشگاه پکن 2018، بعضی از کمپانی‌ها خودروهای کانسپت فوق العاده را در معرض نمایش عموم گذاشته بودند، ما تمام مدل‌های کانسپت نمایشگاه امسال را بررسی کرده و بهترین‌های آن‌ها را برای شما انتخاب کرده‌ایم. باما همراه باشید.

  • کانسپت خودروی الکتریکی Everus هوندا

    کانسپت خودروی الکتریکی Everus هوندا

    خودرویی که اینجا در تصویر می‌بینید، هوندا اوروس نام دارد، کانسپتی که به صورت مشترک و توسط جوینت ونچر هوندا و گک موتور چین طراحی و ساخته شده است. این خودرو در واقع پیش نمایشی از یک مدل تمام الکتریکی تولید انبوه است که شرکت هوندا قصد دارد آن را به صورت اختصاصی فقط برای بازار چین تولید کند. هوندا جزئیات خیلی زیادی در مورد مشخصات فنی این خودرو منتشر نکرده است، ولی گفته می‌شود که این مدل بخشی از برنامه کمپانی برای فروش بیش از 20 مدل تمام الکتریکی تا قبل از سال 2025 است.

  • کانسپت ام‌جی X-Motion

    کانسپت ام‌جی X-Motion

    شاید بتوان گفت یکی از زیباترین کانسپت های نمایشگاه پکن 2018، ام‌جی X-Motion بود. این خودرو که قبلاً تصاویر تیزری از آن منتشر شده بود، در واقع پیش نمایشی از شاسی بلند پرچم دار جدید این شرکت است که سال آینده قرار است وارد بازار شود. درست مانند دو شاسی بلند ZS و GS طراحی بدنه فوق العاده زیبا و چشم نوازی دارد. جلوپنجره بسیار زیبای این خودرو در کنار چراغ‌های جلوی باریک آن، چهره جذاب و در عین حال تهاجمی به ام‌جی

  • کانسپت نیسان سیلفی

    کانسپت نیسان سیلفی

    یکی از کانسپت های جذاب دیگر نمایشگاه امسال هم از ژاپن به پکن آمده بود. نیسان سیلفی یک مدل تمام الکتریکی است که مبتنی بر مدل نیسان لیف ساخته شده و کمپانی می‌خواهد آن را فقط در کشور چین به فروش برساند. همان طور که اشاره شد، این خودرو از پلت فرم نسل دوم نیسان لیفت استفاده می‌کند و با پیشرانه تمام الکتریکی و پک باتری لیتیم یونی خود قادر است با یک بار شارژ کامل 338 کیلومتر مسافت را طی کند. طراحی بخش جلویی این خودرو بسیار شبیه به نیسان لیفت است. نیسان این خودرو را امسال قصد دارد وارد خط تولید خود در چین کرده و روانه بازار کند.

  • پینین فارینا H500 و K350

    پینین فارینا H500 و K350

    خانه طراحی ایتالیایی پینین فارینا، امسال با دو کانسپت جدید از سری HKG در نمایشگاه خودروی پکن شرکت کرده است. سدان H500 در واقع یک نسخه کوچک‌تر از کانسپت H600 است که در نمایشگاه خودروی ژنو سال 2017 رونمایی شده بود. کابین این خودرو ظرفیت چهار سرنشین را داشته و از طراحی بسیار آینده نگرانه ای برخوردار است. از سوی دیگر، کراس اور K350

  • کانسپت ونوچیا X

    کانسپت ونوچیا X

    برند ونوچیا که تحت مالکیت جوینت ونچر نیسان دانگ فنگ است، در نمایشگاه امسال پکن یک مدل کانسپت شاسی بلند به نام ایکس را در معرض دید عموم داده بود. این خودروی کانسپت با وجود جلوپنجره خشن و چراغ‌های بسیار باریک، یک طراحی قسمت جلوی بسیار تهاجمی دارد. در طراحی قسمت عقب، به نظر می‌رسد طراحان این شرکت از مدل‌های رنج روور الگوبرداری کرده‌اند. کمپانی جزئیاتی در مورد پیشرانه این خودرو اعلام نکرده و هنوز معلوم نیست که آیا این خودرو از یک موتور احتراق داخلی بهره خواهد برد یا نیسان برای آن پیشرانه‌ای الکتریکی در نظر گرفته است.

  • کانسپت لوکسژن AI

    کانسپت لوکسژن AI

    شرکت تایوانی لوکسژن یک کانسپت عجیب و غریب را به نمایشگاه پکن 2018 آورده بود. همان طور که از نام این کانسپت ممکن است حدس زده باشید، لوکسژن AI یک کانسپت آینده نگرانه است که کمپانی تلاش کرده با طراحی آن پیش نمایشی از یک خودروی خودران با سیستم‌های مختلف هوش مصنوعی را ارائه کند. این سیستم‌ها، امکان برقراری ارتباط بین انسان و ماشین را فراهم کرده و کمپانی می‌گوید یک سیستم نظارت بر ضربان قلب راننده را هم در این خودرو تدارک دیده است.

  • کانسپت جیلی Icon

    کانسپت جیلی Icon

    جیلی این روزها یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودرویی چین و شاید بتوان گفت دنیا محسوب می‌شود. این کمپانی که شرکت‌هایی مانند ولوو و لوتوس را تحت مالکیت خود دارد، با یک کانسپت بسیار زیبا به نام آیکون در نمایشگاه پکن حضور یافته است. این شاسی بلند زیبا، از پلت فرم CMA که به صورت مشترک توسط جیلی و ولوو طراحی شده استفاده می‌کند. جالب است بدانید که ولوو ایکس سی 40 هم از این پلت فرم بهره می‌برد. این کانسپت که هنوز چراغ سبز ورود به خط تولید را از سوی کمپانی دریافت نکرده، اگر این اتفاق بیفتد احتمال این که در بازارهای دیگری خارج از چین هم فروخته شود وجود دارد.

  • کانسپت فاو T77

    کانسپت فاو T77

    یکی دیگر از شاسی بلند کانسپت های بیشمار اتو شو امسال پکن را شرکت فاو در معرض دید عموم گذاشته بود. این خودروی زیبا با طراحی جذاب خود و البته یک مورد خاص توانست توجه خیلی‌ها را به خود جلب کند. شرکت فاو این خودرو را با برند بسترن در نمایشگاه رونمایی کرد، همان طور که می دانید بسترن به انگلیسی Besturn نوشته می‌شود، ولی نکته جالب در مورد این خودرو این که روی جلوپنجره و در کناره‌های خودرو، نام این برند Bestern نوشته شده بود. نکته‌ای که با پیگیری خبرنگارها مشخص شد اشتباه املایی نبوده و کمپانی قصد دارد این تغییر را در نام برند خود ایجاد نماید.9

دیدگاه کاربران