مجهز به هفت موتور برقی

معرفی فورد موستانگ مک–ای 1400 پروتوتایپ

1 مرداد 1399 10:36

فورد با معرفی موستانگ مک-ای 1400، توانایی خودروی برقی جدید ساخت خود را به چالش می‌کشد چراکه این کراس‌اور را به 7 موتور برقی و یک باتری به ظرفیت 56.8 کیلووات ساعت مجهز کرده که مجموعاً 1400 اسب‌بخار قدرت در اختیار آن قرار می‌دهند. چنین نیروی عظیمی، امکان دستیابی به سرعت 258 کیلومتر برساعت را برای این خودروی 1043 کیلوگرمی فراهم می‌کند.

از مجموعه موتورهای برقی، سه عدد به محور جلو و چهار عدد به چرخ‌های عقب متصل شده‌اند.قرار است این خودروی منحصربه‌فرد در جریان مسابقات نسکار به معرض نمایش درآید.

از مجموعه موتورهای برقی، سه عدد به محور جلو و چهار عدد به چرخ‌های عقب متصل شده‌اند. بسته به آن‌که راننده قصد دریفت داشته یا برای حرکت سریع در پیچ‌های پیست برنامه‌ریزی کرده باشد، نحوه انتقال قدرت متفاوت خواهد بود. برای متوقف ساختن این خودروی نیرومند نیز از تجهیزات سامانه ترمز ساخت برمبو استفاده شده و ترمزدستی هیدرولیکی نیز به بهتر شدن عمل دریفت یاری می‌رساند. بوستر ترمز الکتریکی نیز در کنار ABS و سیستم کنترل پایداری به افزایش نیروی بازدارنده کمک می‌کند.

فورد موستانگ مک–ای 1400 پروتوتایپ

آقای Vaughn Gittin Jr که از رانندگان حرفه‌ای مسابقات بوده و اکنون شرکت RTR را پایه‌گذاری نموده، تجربه رانندگی با این خودرو را بسیار متفاوت توصیف کرده است.

موستانگ مک-ای 1400 در طی همکاری مشترک میان بخش خودروهای مسابقه‌ای فورد و شرکت RTR و با صرف تقریباً ده هزار ساعت کار شکل گرفته است. طرح بدنه سفید رنگ آن به واسطه تغییرات انجام گرفته با سایر نمونه‌های استاندارد فورد موستانگ مک-ای بسیار متفاوت است.

سیستم انتقال قدرت تطبیق‌پذیر این خودرو امکان انتخاب بین حالت‌های دیفرانسیل جلو یا عقب و چهار چرخ محرک را فراهم کرده که بسته به شرایط رانندگی، می‌تواند به‌کار گرفته شود.

فورد موستانگ مک–ای 1400 پروتوتایپ

هرچند قرار نیست شاهد حضور موستانگ مک-ای 1400 در خطوط تولید باشیم اما فورد اعلام کرده برخی تجربیات حاصل از ساخت این مدل را احتمالاً در نمونه‌های عادی نیز اعمال خواهد کرد که از میان آن‌ها می‌توان به کاپوت ساخته شده از فیبرهای کامپوزیت طبیعی اشاره کرد.

غیر از این، فورد قصد دارد نسخه قدرتمندتر مک-ای را با نام GT برای فروش عرضه نماید، خودرویی که 459 اسب‌بخار قدرت و 830 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد. این خودرو به سامانه چهار چرخ محرک مجهز بوده و ظرفیت باتری آن به اندازه‌ای خواهد بود که شعاع حرکتی برابر با 402 کیلومتر را فراهم خواهد کرد.

انتظار می‌رود این خودرو در سال 2021 به بازار عرضه شود.

دیدگاه کاربران