فروش 10هزارمین اونتادور به میلیونر تایلندی

جدیدترین رکوردهای تولید لامبورگینی

22 شهریور 1399 14:00

شاید باورش سخت باشد، ولی شرکت لامبورگینی از سال 2011 تا به امروز به تولید مدل اونتادور مشغول است. از آن زمان تاکنون نه تنها لامبورگینی روند رو به رشدی را طی کرده، بلکه توانسته به یک نقطه عطف مهم نیز دست یابد: ثبت آمار فروش 10 هزار دستگاه اونتادور.

تولید 10 هزارمین لامبورگینی اونتادور

ده هزارمین نمونه از اونتادور که در اواخر تابستان 99 از خط تولید شرکت بیرون آمده، یک دستگاه اونتادور رودستر SVJ خاکستری رنگ بوده که بدنه آن با خطوط مشکی و قرمز تزئین شده است. این خودرو که قرار است به تایلند صادر شود، 9 سال همکاری میان هنر طراحی خودرو و مهندسی را گرامی می‌­دارد.

خودروساز ایتالیایی برای ساخت اونتادور از سازه فیبرکربن مونوکوک استفاده کرد که به واسطه ادغام کف، کابین و سقف از سختی و مقاومت زیادی بهره مند شده بود. اونتادور علاوه بر ساختار مستحکم، به پیشرانه 6،5 لیتری 12 سیلندر تنفس طبیعی نیز مجهز شده که 700 اسب بخار قدرت را از طریق جعبه دنده خودکار ISR به چرخ ها منتقل می­کند.شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت اونتادور برابر با 2،9 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز برابر با 350 کیلومتر بر ساعت است.

لامبورگینی در سال 2018 یکی از قدرتمندترین نسخه­‌های این خودرو یعنی اونتادور SVJ را معرفی کرده و توانست با این خودرو در پیست نوربررینگ اقدام به ثبت یک رکورد جدید نماید. این مدل ویژه که نام خود را از ترکیب کلمات سوپرولوچه و جوتا به دست آورده بود، توانست یک دور پیست نوربررینگ را ظرف شش دقیقه و 44 ثانیه طی کند. اونتادور SVJ به کیت آئرودینامیکی ویژه نیز مجهز شده است.

پس از دستیابی به این نقطه عطف مهم، باید دید آیا اونتادور همچنان می­تواند جایگاه خود در میان علاقمندان را حفظ نماید یا خیر مخصوصا که با سختگیرانه شدن قوانین آلایندگی، مشخص نیست پیشرانه­‌های 12 سیلندر تا چه زمانی می توانند به حیات خود ادامه دهند.

تولید 10 هزارمین لامیورگینی اوروس

از اواخر اسفند 98 لامبورگینی به دلیل گسترش شیوع کرونا مجبور شد به طور موقت کارخانه‌های اصلی خود را تعطیل کند. پس از بهبود اوضاع در ایتالیا و بازگشایی این خطوط تولید، مونتاژ محصولات با قدرتی بیشتر از سر گرفته شد. در حال حاضر این ابرخودروساز ایتالیایی با توسعه هرچه بیشتر شاسی‌بلند اوروس به یک نقطه عطف مهم رسیده است.

شرکت می‌گوید در تابستان 99 شماره شاسی 10.000 از این خودرو را نیز از خط تولید خارج کرده است. مدلی ویژه با رنگ مشکی مات موسوم به Nero Noctis، پکیج کامل فیبر کربن و البته صندلی‌های دورنگ. این مدل خاص به یک مشتری در روسیه تحویل داده خواهد شد. روسیه یکی از بزرگ‌ترین بازارهای اوروس برای لامبورگینی به حساب می‌آید.

دومین شاسی‌بلند تاریخ شرکت (اولی LM002 معرفی‌شده در سال 1983) سال گذشته میلادی یک رشد عظیم را در فروش جهانی خود ثبت کرد. سال 2019 لامبورگینی توانست 8 هزار و 205 دستگاه از محصولات اسپرت را به مشتریان خود تحویل دهد. این عدد در قیاس با سال قبل از آن جهشی 43 درصدی را نشان می‌دهد. از این میان سهم اوروس به تنهایی 4 هزار و 962 دستگاه بود که بیش از 50 درصد کل فروش را نشان می‌دهد.

ماه گذشته بود که لامبورگینی نسخه استثنایی اوروس مرواریدی را رونمایی کرد. شرکت این امکان را برای مشتریان فراهم کرده بود که از بین سه ترکیب رنگی خاص زرد Giallo، نارنجی Arancio و سبز Mantis یکی را انتخاب کنند تا روی آن پوشش سفارشی چهار لایه براق و مرواریدی کشیده شود.

به منظور رعایت استانداردهای حداکثری، لامبورگینی واحد رنگ اختصاصی اوروس را افتتاح کرده است که با استفاده از فناوری جدید مانند هوش مصنوعی رنگ‌آمیزی خودرو مشتریان را حیرت‌زده می‌کند.

تولید 14 هزارمین لامبورگینی هوراکان

لامبورگینی گایاردو طی 10 سال (از 2003 تا 2013) توانست به فروشی معادل 14 هزار و 22 دستگاه دست پیدا کند و تبدیل به موفق‌ترین محصول شرکت و البته یکی از پرفروش‌ترین اسپرت‌های دنیا شود. اکنون که در پاییز 98 هستیم، لامبورگینی هوراکان جانشین گایاردو همین رکورد را در 5 سال به دست آورده است.

لامبورگینی هوراکان با شماره شاسی 14022 در تاریخ شرکت ماندگار خواهد شد. چراکه نسخه‌ای معنادار و رکوردشکن خواهد بود. مدلی ویژه که برای مشتری خاص راهی کره جنوبی می‌شود. در حال حاضر بخت شاسی‌بلند اوروس در بازارهای جهانی بلندتر است و به نظر می‌رسد که این دو در کنار هم می‌توانند فروش شرکت را دو برابر کنند.

لامبورگینی هوراکان جدید با رنگ خاکستری موسوم به Grigio Titans تولید خواهد شد. اما خاص بودن این خودرو تنها مربوط به رنگش نمی‌شود. در واقع این جدیدترین مدل کوپه با ویرایش EVO است. چراکه اوایل سال جاری میلادی این ویرایش را روی مدل‌های روباز دیده بودیم.

تقریباً مطمئن هستیم که شرکت در حال توسعه هوراکان جدید است. اطلاعات خاصی از تصاویر جاسوسی آن به دست نمی‌آید ولی گفته می‌شود پیشرانه 10 سیلندر Vشکل آن همچنان پابرجاست.

لامبورگینی نیمه اول سال 2019 را با آماری خیره‌کننده پشت سر گذاشته است. شرکت توانسته در این مدت 1211 دستگاه هوراکان، 649 دستگاه اونتادور و 2 هزار و 693 دستگاه اوروس به فروش برساند. این یعنی 96 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال قبل. عملکرد خوب شرکت می‌تواند فولکس‌‌واگن به عنوان مالک اصلی این برند را از فروش آن منصرف کند.

دیدگاه کاربران