مجهز به فناوری هیبرید خفیف و امکانات ایمنی جدید

معرفی کیا استونیک مدل 2021

18 مرداد 1399 19:01

کیا استونیک که از زمان آغاز تولید در سال 2017 تاکنون به تعداد بیش از 150 هزار دستگاه در قاره اروپا به فروش رسیده، برای سال 2021 مورد بروزرسانی قرار گرفته است.

مهمترین تغییر کیا استونیک 2021 را باید اضافه شدن سیستم هیبرید خفیف به پیشرانه آن دانست که نیروی تولیدی پیشرانه یک لیتری توربوشارژ بنزین‌سوز T-GDi را با سیستم 48 ولتی ترکیب می‌کند.اشتباه نکنید، با نمونه فیس‌‌لیفت شده طرف نیستیم بلکه تغییرات اساسی در ظاهر و باطن این خودرو رخ داده است. مهمترین تغییر کیا استونیک 2021 را باید اضافه شدن سیستم هیبرید خفیف به پیشرانه آن دانست که نیروی تولیدی پیشرانه یک لیتری توربوشارژ بنزین‌سوز T-GDi را با سیستم 48 ولتی ترکیب می‌کند. این مجموعه در دو نسخه با قدرت‌های 100 و 118 اسب‌بخار قابل دریافت بوده که از طریق جعبه‌دنده‌های 7 سرعته اتوماتیک DCT یا شش سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

در نسخه مجهز به جعبه‌دنده DCT میزان گشتاور 200 نیوتن‌متر بوده که 16 درصد بیش از پیشرانه یک لیتری بدون سیستم هیبرید خفیف است. در هر دو نوع سیستم انتقال قدرت، سامانه‌ای تعبیه شده که در سرعت بالاتر از 125 کیلومتر برساعت مصرف سوخت پیشرانه را به حداقل می‌رساند. غیر از این، پیشرانه 1.2 لیتری به قدرت 83 اسب‌بخار نیز برای این خودرو قابل سفارش است.

کیا استونیک مدل 2021

سیستم اطلاعات سرگرمی کیا استونیک 2021 به نمایشگر 8 اینچی لمسی مجهز شده و به امکاناتی شامل مسیریاب ماهواره‌ای، ارتباط بلوتوث، اپل کارپلی، اندروید اتو و سامانه UVO Connect مجهز شده است. سامانه مذکور اطلاعاتی شامل ترافیک، آب و هوا، نرخ سوخت، جای پارک موجود در خیابان‌ها و غیره را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این خودرو از دستیار فرمان صوتی نیز پشتیبانی می‌کند ضمن این‌که نمایشگر 4.2 اینچی دیجیتال پشت آمپر نیز به عنوان آپشن قابل انتخاب است.

سامانه دستیار پیشرفته رانندگی کیا (ADAS) شامل هشدار پیشگیری از برخورد در جلو با قابلیت شناسایی عابرپیاده، خودرو و دوچرخه، دستیار حرکت بین خطوط، هشدار عدم توجه راننده، پایش نقطه کور، دستیار ردیابی خطوط، کروزکنترل هوشمند و دستیار محدودیت سرعت هوشمند بوده و در تریم‌های مختلف کیا استونیک قابل دریافت است.

کابین کیا استونیک مدل 2021

علاوه بر چراغ‌های LED جدید، کیا استونیک 2021 به دو رنگ تازه برای بدنه نیز مجهز شده که شامل آبی Azure و خاکستری Storm می‌شود. با احتساب این دو رنگ، می‌توان برای بدنه استونیک 9 رنگ سفارش داد که در کنار ترکیب‌های گوناگونی از رنگ برای سقف همراه می‌شود. طیف جدیدی از رنگ زرد هم برای کیا استونیک قابل سفارش است و رینگ‌های 16 اینچی آلومینیوم نیز با پرداخت مبلغ بیشتر روی این کراس‌اور کوچک نصب می‌شود.

کیا از سه ماهه سوم سال جاری در اروپا ثبت سفارش برای استونیک را آغاز می‌کند درحالی‌که در بریتانیا این اقدام در سه ماهه چهارم سال شروع می‌شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران