تولید انبوه از سال آینده

تست‌های مرسدس‌بنز اکتروس برقی

20 مرداد 1399 12:54

شرکت مرسدس‌‌بنز مرحله دوم تست و بررسی روی نسخه برقی کامیون اکتروس را آغاز کرده است. این خودرو که توسط شرکت سازنده به عنوان عضوی از «ناوگان نوآوری» معرفی شده، اکنون به صورت روزمره توسط مشتریان مورد آزمایش قرار می‌گیرد. اولین نمونه از eActros در فاز دوم آزمایشات توسط شرکت آلمانی Simon Loos مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

براساس اعلام شرکت سازنده، تولید انبوه eActros از سال آینده میلادی آغاز خواهد شد.پس از یکسال استفاده روزمره و فشرده توسط ده مصرف‌کننده در آلمان و سوئیس، هشت نمونه از این کامیون‌های الکتریکی به دست کاربران جدید در آلمان، بلژیک و هلند سپرده می‌شوند تا برای مدت یکسال به صورت روزمره مورد استفاده قرار گیرند. دو نمونه دیگر همچنان برای گذراندن تست‌های فاز یک در اختیار کاربران اولیه باقی خواهند ماند. براساس اعلام شرکت سازنده، تولید انبوه eActros از سال آینده میلادی آغاز خواهد شد.

موسسه Simon Loos یک کامیون به ظرفیت 25 تن که مجهز به یخچال است را در مسیر میان روتردام و هاگ بکارگرفته تا برای جابجایی کالاهای سوپرمارکت Albert Heijn به عنوان بزرگترین تامین‌کننده موادغذایی در هلند، خدمت‌رسانی کند.

عملیات شارژ باتری‌ها در طول شب و در محل‌های از پیش تعیین شده در مسیر انجام خواهد شد.

مرسدس‌بنز اکتروس برقی

دایملر اعلام نموده براساس بررسی‌های صورت گرفته در شرایط واقعی، کامیون‌های برقی این شرکت بدون توجه به میزان بار و شیب زمین می‌توانند با یکبار شارژ مجموعه باتری تا 200 کیلومتر پیمایش کنند.

دایملر اولین بار در بهار سال 2018 کامیون eActros را معرفی کرد. این کامیون الکتریکی نیروی خود را از دو موتور برقی تامین می‌کند که هرکدام 125 کیلووات نیرو داشته و حداکثر 485 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. مجموعه باتری که از 11 واحد لیتیوم- یون تشکیل شده، ظرفیتی برابر با 240 کیلووات ساعت در اختیار دارد که غیر از پیشرانه، نیروی لازم برای تهویه مطبوع و فرمان کامیون را نیز فراهم می‌کند. مرسدس حداکثر ظرفیت شارژ این باتری‌ها را 150 کیلووات و مدت زمان موردنیاز برای شارژ را در حدود 2 ساعت اعلام کرده است.

دیدگاه کاربران